طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

نان سیاه یا نان کامل

ماده گندم به دو صورت آماده می شود: نان سفید و نان سیاه. منظورم از نان سفید نانی است که گندم آن را به وسیله ماشین های خصوصی آرد می کنند. این ماشین ها کاملاً سبوس گندم رامی گیرند به طوری که تقریباً مغز گندم باقی می ماند و از آن نانی سفید و زیبا ساخته می شود.

سبوس همان جدار و پوست گندم است که دائماً برابر نور و تشعشعات خورشید و باد و باران بوده و به وسیله همان ماشین ها از نان سفید دور می مانند و ازاین رو نان سفید را به صورت غذایی بی خاصیت بلکه زیان آور درمی آورد.

امتحان علمی دانشمندان نشان داده است که اگر سگی را با نان سفید تنها غذا دهیم حداکثر پنجاه روز زنده می ماند. درصورتی که سگ هایی که با نان کامل یعنی نانی که الک نشده باشد تغذیه شوند، سالها صحیح و سالم می مانند.

نان سفید ترشی معده را زیاد و در نتیجه تولید ضعف عمومی کرده و راه را برای ورود امراض عفونی باز می کند. عده ای از پزشکان اثرات اسف انگیز نان سفید را که عامل اصلی ایجاد سل است نشان داده اند. نان کسی را ضعیف نمی کند ولی خیلی سفید آن تولید یک نوع ترشی می کند که آن را ترشی نشاسته ای نامیده اند. اشخاصی که با نان سفید تغذیه شوند 58 درصد آن را هضم نکرده دفع می نمایند. این مدفوعات با اسیدلاکتیک مخلوط بوده و اثری از پیتون ندارند، در صورتی که اگر با نان کامل تغذیه شوند فقط 5 درصد آن را هضم نشده دفع می نمایند و این مدفوع، بدون اسید لاکتیک و توام با پیتون است.

نان سفید عامل بسیاری از ابتلائات معده است، زیرا از نشاسته ترکیب شده است. نشاسته یکی از مواد قندی است که در بدن می سوزد و تولید نیرو می کند ولی وقتی زیاد باشد به طور ناقص هضم شده و به سرعت در معده تخمیر می شود و تولید یبوست هم می نماید.

نان سیاه یا نان کامل

نان سیاه به نانی گفته می شود که دارای مواد غذایی کامل است زیرا پوست گندم که جزء عمده گندم از نظر غذایی به شمار می رود در آن باقی مانده است. به طور خلاصه تمام قسمت های فعاله و زنده گندم در پوست جمع شده است. در سیلوهای بزرگ و جدید معمولا آسیاها دارای نرده های بزرگ فلزی هستند این نرده ها هنگام آسیا کردن ایجاد فشار زیاد می کند و این فشار و حرارت سبب می شود که چربی گندم به سبوس چسبیده و بعدا با آن خارج می شود. این چربی دارای منافع و فواید بسیار است. منبع ویتامین (ب) می باشد و بدون جهت آن را دور می ریزیم. (بهترین روش تهیه آرد آسیای سنگی سابق است که با آب کار می کند و داغ نمی شود که ویتامین های زنده آن رابسوزاند) و ازآن محروم مانده و استفاده نمی کنیم. نطفه گندم نیز که قسمت زنده و فعال آن است با الک گرفته می شود.

موادی که به سبوس می چسبند عبارتند از: مواد چربی و مواد فسفردار و ازهمه بالاتر گلوتن که یگانه قسمت ازت دار گندم است و در حقیقت جزء مصالح ساختمانی به شمار می آید.

سیلیس نیز که عامل ساختمانی دندانها و استحکام استخوان ها است و با کمک اکسیژن هوا قلب و کلیه ها رامحکم می سازد. در اثر الک کردن از بین می رود. یکی ازعلل ایجاد مرض قند فقدان سیلیس می باشد. در اطراف نطفه گندم مواد سفیده ای و معدنی زیاد وجود دارد که همه در اثر الک کردن خارج می شود و مهمترین آن ها عبارتند از: پتاسیم، نمک، آهن، ارسنیک و کمی کلسیم. این مواد تماما برای گلبول های سفید خون که سربازان مدافع بدن می باشند کمال لزوم و اهمیت را دارند. هم چنین و جودشان برای گلبول های خون ضروری است.

دیاستازهای مخصوص گندم که رنگ نان را در موقع پختن کمی خرمایی می نماید (و موقع خمیر کردن با خمیر ترش طبیعی تولید می شود) و منبع ویتامین ب می باشند در اثر الک کردن از بین رفته و نان را سفید می کنند.

حالا در این خلاصه خودتان قضاوت نمایید که چه چیزهای مفیدی را بدون جهت از نان می گیرند و الک های دو صفر و چهار صفرها هم مرض سفید گریشان تخفیف نداده و تازه به فکر الک هایی با صفرهای زیادتری هم هستند.

خمیرترش:

ما انسانها نمی توانیم گندم آردشده را بپزیم و بخوریم و احتیاج به خمیر ترش داریم. خمیر ترش نیز دو قسم است: قسمی از نوع ترکیبات زاج سفید است. به اعتراف دانشمندان زاج اثرعمیقی روی غدد تناسلی زنان دارد و پس از آن که 4 ماه از این مواد به حیوانات خورانده شد، مشاهده گردیده که تخمدان آنها50 درصد کوچکتر از تولید مثل آنها کاسته شده است. پس خمیر ترش مصنوعی که پایه آن روی زاج قرار گرفته باشد برای بقاء نسل بشر، بسیار مضر و خطرناک است و نتیجه ای جز تباه کردن ساختمان تناسلی و معدی ندارد و از نظر بهداشت غذایی مردود است (و حتی برخی ها جوش شیرین که نوعی سم است می زنند برای اینکه خمیر زود برسد) که آن هم تولید انواع بیماریها می نماید. همه این بیماریها چیزی نیست جز محصول تمدن جدید و زندگی ماشینی. تمدن جدید اگر سهولت زندگی را برای بشر به ارمغان آورده به همراه خود این خطرات را نیز آورده است.

اسبورن می گوید: ما طبیعت را در ضمن جنگی ساکت و بی صدا شکست داده و تسخیر کرده ایم ولی نتیجه این شکست طبیعت، و پیروزی ما، انهدام نسل انسانی است که عواقبی به مراتب وحشتناک تر از بمب و نیروی اتمی است.

در هر حال آقایان خبازها بیایید اول برای حفظ جان خودتان و دوم برای حفظ سلامت افراد مردم جوش و یازاج به خمیر نزنید با خمیرترش طبیعی نان بپزید. آخر این سم ها به تدریج بدن رامسموم و در ابتدا به سوء هاضمه که ام الامراض است دچار می کند و سپس به انواع بیماریهای صعب العلاج. هزاران سال به نان سالم پخت می کردند و عمرهای طولانی تری هم داشتند، ولی حالا مواد خوراکی ها اغلب تقلبی و عمرها هم کوتاه تر شده است.

برگرفته از کتاب : رازسلامتی و طول عمر

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد