طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

سال 1393 هم از راه رسید

عید سعید باستانی مبارکباد

بتل‌فیلد 3، فرمانده نیروی قدس سپاه را هدف گرفته است

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، مدتی است که بازی رایانه‌ای "بتل‌فیلد 3" (میدان نبرد 3) در بازارهای سراسر جهان منتشر شده است. هر چند که نقدهای بسیار زیادی از این بازی منتشر شده اما در این مقاله سعی می‌شود به نکاتی پرداخته شود که در سایر تحلیل‌ها یا بدان اشاره نشده یا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

بازی بتل‌فیلد 3 

بازی "بتل‌فیلد ۳" یا "میدان نبرد ۳" یک بازی ویدئویی اکشن از مجموعه بازی‌های بتل‌فیلد است که توسط شرکت سوئدی
DICE تولید و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ویندوز
منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

شیرینی تر برای نوروز مناسب نیست/آجیل مناسب عید کدام است؟

غلامرضا کردافشاری در مورد توصیه‌های نوروزی از دیدگاه طب سنتی گفت: حفظ سلامت در ایام نوروز و آغاز توأم با شادی و نشاط فعالیتهای کاری سال جدید پس از اتمام تعطیلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اگر حتی یکی از اعضای خانواده در این روزها به دلیل رعایت نکردن اصول حفظ سلامتی، بیمار شود، سرور و شادی این ایام به کام تمام خانواده تلخ می شود.

وی ادامه داد: صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که نقش ویژه‌ای در حفظ سلامت افراد دارد. افراد شاغل ممکن است در طول روزهای کاری به علت کمبود وقت و... صبحانه مناسبی مصرف نکنند اما تعطیلات نوروز زمان مناسبی است که می توان از فواید مصرف این وعده غذایی مهم بهره برد.

ادامه مطلب ...

آیا می دانید که تغذیۀ مادر در دوران شیردهی در سلامت فرزندش بسیار مؤثر است

شاید بارها و بارها این نکته تذکر داده شده است که تغذیۀ مادر در دوران شیردهی تا چه حد در سلامت فرزندش مؤثر است. مادر هر آنچه که می خورد  و می‌آشامد با شیر او در رابطۀ مستقیم است. چگونه می‌شود که مادر انواع و اقسام نوشیدنی‌های پر از اسانس های شیمیایی، چیپس، پفک، نوشابه، مرغ های ناسالم و روغن های نامناسب و ... را استفاده کند و در سلامت فرزندش تأثیر مستقیم نگذارد.

 

در گذشته اگر کودکی از نعمت خوردن شیر مادر محروم می شد و دایه ای هم برای شیر دادن به او آماده نبود کودک را با شیر حیوان سیراب می نمودند و با توجه به اینکه هر چه از مدت زایمان حیوان می گذرد شیر او غلیظ تر می‌گردد، لذا حیوانی را انتخاب می نمودند که تازه زایمان کرده باشد و در نهایت اگر مجبور بودند به آن حیوان علف های بسیار تازه می خوراندند تا شیر او رقیق‌تر گردد و مناسب با وضعیت مزاجی کودک باشد. از همه مهم تر آنکه اگر کودک به مرض خاصی مبتلا گردید دارو را به حیوان می خوراندند چرا که تأثیر آن دارو در شیر حیوان و نوشاندن آن به کودک به رفع آن عارضه کمک می‌کرد. از تمامی این موارد نتیجه خواهیم گرفت شیری کودک می نوشد به طور مستقیم با تغذیه مادر درارتباط است. پس مادر بکوشد تا از دارو، غذا و نوشیدنی خاصی که مناسب سلامتی خود و فرزندش نیست بپرهیزد. البته مطالب ایراد شده با نظر به نسخۀ خطی کتاب « احیاء الاطفال مظفری » نگاشته شده است که نویسندۀ آن میرزا علی بن زین العابدین همدانی است و اصل متن آن در ذیل آمده است:

« امّا باید مدّت زیادی از زاییدن حیوان نگذشته، شیر آن غلیظ نشده باشد. چیزی که هست این است که اگر شیر غلیظ باشد نمی توان آب یا چیز دیگر داخل آن کرد که رقیق شود پس باید حیوان تازه زاییده ای انتخاب کرد، اگر ممکن نباشد علف های تر و تازه که مناسب مزاج طفل باشد به او بدهند که شیر رقیق شود و اگر لازم شود می توان بعضی ادویه هم که برای طفل لازم می شود به حیوان خورانیده شیر آن را بدهند.»

( احیاء الاطفال،  علی بن زین العابدین همدانی، ص 35.)

یادش بخیر

به بهانه درگذشت پدر محترم شهید محمود کاوه، بر آن شدیم تا یادی از این هم محلی خود بکنیم، اینبار نه در صفحه ی (لحظاتی با شهداء) بلکه در صفحه ی اول وبلاگ، شاید با یاد روزگار گذشته دل شما هم مثل ما آرام بگیرد، منزل شهید کاوه در شهر مشهد، خیابان امام رضا(ع) « ضد » بود، پدر شهید مغازه ی کوچکی در حاشیه ی این خیابان داشتند، در نزدیکی منزل آنها ناحیه بسیج قرارداشت که در آن زمان محل رفت و آمد جوانان مؤمن و انقلابی بود، با شهادت ایشان در آن محل شور و حالی برپا شده بود، یادش بخیر آنروزها مردم چقدر صمیمی و دوست داشتنی بودند... 

ادامه مطلب ...