طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

وزارت بهداشت فوراً واکنش نشان داد !!!

به یک گزارش از باشگاه خبرنگاران درباره عکس العمل فوری وزارت بهداشت در مورد شایعات مطرح شده در رابطه با مصرف سوسیس و کالباس توجه کنید و نظر خودتون رو اعلام کنید:

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پیش از این نیز خبری مبنی بر بروز ضایعه نخاعی 10 شهروند به دلیل مصرف سوسیس و کالباس و انتقال آنها به بیمارستان نمازی شیراز منتشر شده بود که بر اساس گزارش رسمی بیمارستان این مورد تکذیب شد.

ادامه مطلب ...

ساختار وزارت بهداشت دوست دارد مردم مریض شوند

این گزارش قدیمی است در سایت عیار آنلاین آمده است و مربوط به 1آبان1392 است، بدنیست آنرا مطالعه فرمائید:

به گزارش عیارآنلاین، فاطمه رخشانی، معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اعلام کرد: من معتقد نیستم وزیر بهداشت غیر پزشک در وزارت بهداشت خوب عمل خواهد کرد، اگر وزیر بهداشت باور کند که می تواند هر کاری که لازم است را انجام بدهد می تواند آن را نیز عملی کند، اما باید بپذیرد مسیری که هم اکنون طی می کنیم مسیر درستی نیست.
همه می دانند مردم از سیستم حوزه سلامت ناراضی هستند، مردم اگر خدای نکرده احساس کنند مریض هستند تمام زندگی آنها به هم می‌ریزد.
من این موضوع را چند بار به آقای هاشمی، وزیر بهداشت عرض کردم که شما با سوابقی که دارید اگر بتوانید تغییراتی را که نیاز است در کشور ایجاد کنید باید در مقابل اعتراضات مسئولان و اطرافیان و حتی مردم نیز مقاوم باشید.
رسانه هم مقصر است که فقط روبان های قیچی زده را نمایش می دهد، در حالی که گاندی در زمان خود بزرگترین بیمارستان خاورمیانه را تاسیس کرد و معتقد بود روزی خوشحالم که به من بگویند بیمارستان تعطیل شده است و دیگر مریض نداریم.
هنوز استاندار ما از رئیس بیمارستان می‌خواهد تخت، آمبولانس،‌ سی تی اسکن و … به بیمارستان اضافه کند، مانند همین‌ها را نماینده مجلس و مردم انتظار دارند، ماجرا بسیار پیچیده است! اگر مفاهیم پزشکی را برای هر کسی به زبان خود بیان کنیم مردم خود از پزشکان تقاضای تجویز هر دارو ودرمانی را نمی کنند.
مردم مواد اولیه وزارت بهداشت هستند. اگر نیست پس باید بیمارستان ها تعطیل شوند، استفاده از تجهیزات پزشکی کم شود، وزارت بهداشت این طور تعبیه شده که من دوست دارم مردم مریض شوند؛ مشکل به این سادگی ها حل نمی‌شود، وقتی رئیس دانشگاهی معتقد است:«اگر مردم مریض نشوند هزینه های بیمارستان را از کجا تامین کنیم؟» یعنی من دوست دارم مردم مریض شوند.
این سیاست‌های غلط همه راه‌های غلط را تا ناکجا آباد طی می‌کند، سالانه شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیاز پیدا می‌کنند که در بیمارستان بستری شوند که ۶۶ درصد منابع وزارت بهداشت هزینه این جمعیت می‌شود، علاوه بر این هزینه‌های بسیار زیادی هم خود مردم پرداخت می‌کنند یعنی ۳۰درصد اعتبارات وزارت بهداشت برای تامین دارو هزینه می‌شود، در واقع با ۷۰ میلیون نفر باقی‌مانده کاری نداریم و اعتبارات این وزارتخانه را هزینه این تعداد کم می کنیم؛ شعار پیشگیری را یک هزارم درصد عملی نمی کنیم.

کشور بدون جمعیت جوان، یعنی کشور بدون ابتکار و پیشرفت/ تمام مردان و زنان مرهون خدمات دلسوزانه ماماها هستند

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از مسئولین جمعیت مامایی ایران همزمان با روز جهانی ماما، نقش این قشر در تأمین سلامت جامعه و همچنین در بقای نسل بشر را بسیار مهم و ارزشمند دانستند و با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در اقبال عمومی به استفاده از خدمات مامایی بمنظور اجرایی شدن سیاست اساسی افزایش جمعیت کشور، خاطرنشان کردند: مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.

ادامه مطلب ...

گفتگوی اختصاصی نشریه همشهری تندرستی با دکتر روازاده

در مقالات و سایت ها جستجو میکردم که به مصاحبه ای برخوردم، که بدون دخل و تصرف آنرا در زیر می خوانید، برای من که جالب بود امیدوارم برای شما هم اینگونه باشد:

       

گفت و گویی با دکتر روازاده درباره تمام اظهار نظرهای جنجالی اش در سال های اخیر

تا 7 سال دیگر ایران پر از آلزایمری می شود!

دکتر حسین روازاده را کمتر کسی است که نشناسد. او چهره مشهوری است که در قلمرو طب سنتی ایران برای خودش اسم و رسمی دارد و البته شخصیتی جنجالی و پر حاشیه دارد. عقاید گاهی افراطی او درباره تغذیه و سبک زندگی و درمان بیماری ها، همچنان که عده ای دیگر را به دشمنان قسم خورده او تبدیل کرده گروهی را شیفته خود کرده است. فضای مجازی را

که جستجو کنید به سایت ها و وبلاگ های متعددی بر می خورید که دکتر روازاده را نقد یا از او تقدیر و تشکر کرده اند. برای اینکه ابهامات و حواشی عقاید و نظریات دکتر روازاده برایمان روشن شود با او در مطبش به گفت و گو نشستیم. 

ادامه مطلب ...

تجربه ی یکسال زندگی بدون شکر+تصویر

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  شکر یکی از خوراکی هایی است که اثرات مخرب آن از لذت خوردنش خیلی بیشتر است. افرادی که شکر را کم کرده اند معمولا به بیماری های کمتری هم دچار می شوند اما برخی زندگی خود را بنا بر یک دنیای بدون شکر می گذارند تا تغییرات گسترده سلامتی را ببینند.

"اوا شوب" برای سال جدید خود تصمیم بزرگی گرفته است. این خانم قصد دارد یک سال تمام هر نوع شکر صنعتی و مضری را از خانه دور کند و کل خانواده را در فضایی سالم و به دور از این خوراکی خوشمزه و خطرناک نگه دارد. او قصد دارد در این راه میزان سختی و فشارهای خانواده را در یک کتاب جمع آوری کند.
ادامه مطلب ...