طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

دجال

آنطور که بررسی کردم هر کسی از دجال تعریفی درخور برداشت شخصی خود دارد؛ اما اجازه دهید ابتداء ببینیم در لغت نامه، دجال به چه معناست، فرهنگ معین می گوید :دجال یعنی 1 - بسیار دروغگو. 2 - فریب دهنده . 3 - شخصی که می گویند پیش از حضور مهدی موعود (عج) پیدا می شود و بسیاری از مردم فریبش را می خورند.  

و یا در متون دیگری اینگونه آمده است : دجال مشتق از دجـل و دجل به معنی خَلِط....چون که حق را به باطل خلط می کند و از این جهت به او دجال می گویندو دجال به معنی فریب دادن نیز آمده آست. 

ولی از میان همه تعاریف یک تعریف نظر بنده را جلب کرد و تحقیق بیشتری کردم و آن این است : دَجَل به معنای روکش نمودن یک شئ است که باطن آن کم‌ارزش باشد ولی روی‌ آن را  زرق و برق داده یا طلاکاری کنند بنابراین وقتی دجال را برای کسی بکار می‌برند یعنی‌ آن شخص منافق، دروغگو و فریبنده است. 

اما در نگاه به ریشه لغت، که عربی دارای لغات ریشه است؛ و لغات ریشه معنای ابتدایی دارند که مشخص می کند معنی کلمه از کدام حوزه معنایی گرفته می شود. کلمه - دجال - لغتی بود که عرب ها وقتی به کار می بردند که یک شتر، بیماری کچلی می گرفت و برای علاج، روی آن قیر می ریختند. آنها قیر می ریختند و از لغت یدجل استفاده می کردند. شتری که روی آن قیر می ریختند دیگر شما نمی توانستید بیماری را ببینید. شتر ظاهراً خوب به نظر می رسید چون بیماری او با قیر پوشانده شده بود. حالا بهتر متوجه شدید، دجال روی بیماری، مرض، کثیفی و دروغ قیر میریزد و آنرا به شکل دیگری وانمود می کند.  

حال کمی به غذاهای رنگ و وارنگی که در فروشگاهها و کوچه و بازار وجود دارد دقت کنید، واقعاً همانگونه اند که ظاهرشان نشان می دهد؟ 

حالا وقتش است که شما نظر بدهید، مخالفت کنید، موافقت کنید، یا هر نظر دیگری دارید بفرمائید، با جان و دل پذیرائیم.

بعد از چند وقت سلام

یه مطلب تو قسمت نظرات یکی از وبلاگهای ارزشمند دیدم که برای شما هم میگذارم، مطالعه کنید و نظرتون رو بگید : 

با سلام . دستورالعمل اجرائی ارائه خدمات طب سنتی صادر شد.
این دستورالعمل ناگزیر و از سر تکلیف نوشته شده است. و در روح این دستورالعمل پیامدهای ناگواری نهفته می باشد.
1- در زمان رضا شاه برای حذف طب ایرانی، ابتدا ممنوع نشد. بلکه مشابه همین دستورالعمل گفته شد نخبگان با مجوز مجاز به طبابت خواهند بود و در طی یک دوره دیگر مجوزی داده نشد. تا تمام نخبگان مردند. و تمام فارغ التحصیلان پزشک طب غربی بودند.
2- طبق ماده 18 این دستورالعمل "مدت زمان یکسال" محدود شده است. و باید با آن مطابقت شوند.
یعنی تا 8 ماه دیگر هیچ حجام و دلاک و فعالین زیر فوق دیپلم و غیر پیراپزشک حق همکاری حتی در مطب پزشکان طب سنتی ندارد. (طبق ماده 6)
3- تا 8 ماه دیگر هیچ یک از پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه طب سنتی ارمنستان حق طبابت و حجامت و اعمال طب سنتی در مطبشان را ندارند. چون مورد تایید وزارت خانه نیست.( ماده 2)
4- هیچ پزشک علاقمندی دیگر که فارغ التحصیل دانشکده های طب سنتی نباشد همچون دکتر منتظر و دکتر فهیمی و دکتر روازاده ، .... در صورتی که تا 8 ماه دیگر نتواند مجوز از دانشگاه علوم پزشکی بگیرد دیگر قادر به طبابت در طب سنتی نیست.
5-( چون طبق تبصره 3 ماده 2 ممکن است دانشگاه دیگر مجوز ندهد.)
6- نظام نامه و کسب مجوزهای مربوطه توسط رقبای طب سنتی باید تایید شود.
7- و مهمتر از همه بخاطر محدود بودن فارغ التحصیلان دانشکده های طب سنتی که تاکنون حتی 20 پزشک فارغ التحصیل نشده اند. و تعداد 2000 شهر در ایران، لاجرم باید تا 200 سال دیگر صبر کرد که هر شهر یک پزشک مورد تایید وزارتخانه فارغ التحصیل شود. ( مثلا کرج یک پزشک - شیراز یک پزشک .... )

 

اولین یادداشت سال 1392

باسلام و تبریک سال نو خدمت خوانندگان محترم از هرکجای دنیا : 

چندوقتی بود که مشغله کاری اجازه نمیداد سری به وبلاگم بزنم، حجم سؤالات، پیامها و اظهار محبت دوستان من را شرمنده کرد؛ از این پس سعی می کنم بیشتر به وبلاگ سر بزنم و سؤالات شما را هم در اسرع وقت پاسخ خواهم داد. 

از دعای خیر محرومم نکنید. سلامت باشید