طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

ماده ای خطرناک تر از پالم در شیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، پیام نو نوشت: در ماجراهای اخیر و صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روغن پالم که ابتدا از شیرهای پرچرب شروع شد، آن چه کمتر مورد توجه قرا گرفته کاهش مصرف روزانه شیر در جامعه ایران است. محصولات تاریخ گذشته ای که روی دست فروشنده ها مانده صحت این گفته را تائید می کند.


اما این شائبه پیش از پالم هم وجود داشت؛ وجود موادی دیگر با مصارف غیر خوراکی در شیر و حالا چیزی که بدتر و بسیار خطرناک تر از روغن پالم است؛ آنتی بیوتیک ها.
 

ادامه مطلب ...

مرگ ۱۹۱ نفر با قرص برنج در سه ماه/تهران با ۸۹ کشته رکورددار است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، پزشکی قانونی آمار کشته ‌شدگان با قرص برنج را اعلام کرد.

بر این اساس طی سال گذشته 661 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است، در 3 ماهه نخست امسال 191 نفر شامل 79 زن و 112 مرد به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شده‌اند.

تعداد متوفیان در مدت مشابه سال گذشته  169 نفر شامل 72 زن و 97 مرد بوده است که این تعداد رشد 13 درصدی کشته شدگان در بهار 93 را نسبت به بهار 92 نشان می‌دهد.

بیشترین متوفیان در استان‌های تهران با 89، مازندران با 30 و گیلان با 19 نفر ثبت شده است.

قرص برنج از سموم کشنده محسوب می‌شود که حتی استنشاق بوی آن نیز فرد را دچار مسمومیت می‌کند و خطر مرگ دارد به طوری که در ماه گذشته اعضای یک خانواده در بندرعباس به علت استنشاق بوی قرص برنج از طریق کانال کولر جان خود را از دست داده‌اند.

روغن پالم را بهتر بشناسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبرآنلاین، روغن پالم؛ واژه یا به عبارتی ماده ای است که اگر چه جدید نیست اما در چند روز اخیر وارد حوزه گسترده واژه های نگران کننده در ذهن ایرانیان شده است.

هنوز چند روزی از صحبت های وزیر بهداشت درباره شایعه ورود پالم به صنایع لبنی نگذشته بود که واکنش ها نسبت به آن آغاز شد و این بهترین دلیل برای اثبات ضرب المثل قدیمی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها بود.

وقتی وزیر بهداشت اعلام کرد در ماست پرچرب بعضی از شرکتها که اسمشان اعلام خواهد شد روغن پالم استفاده می شود دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه هیچ کارخانه‌‌ای را سراغ ندارم که از چربی گیاهی به جای چربی حیوانی در تولید شیر پرچرب استفاده کند، گفت: این حرفها تشویش اذهان عمومی است واگر وزارت بهداشت از وجود کارخانه‌‌های متخلف مطلع است باید فورا جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرد. 

ادامه مطلب ...

خبر مربوط به 90/10/07 می باشد و فقط برای یادآوری درج می شود
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه ۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند، گفت: ‌آمار چاقی کودکان ایرانی از آمار کودکان کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

خبرگزاری فارس: ۲۰درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» احمدرضا درستی مطلق امروز در نشست خبری بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شیوع چاقی در کودکان و بزرگسالان افزایش پیدا کرده و در افراد سالمند باید به سختی به دنبال افراد سالم بگردیم زیرا با مشکلات تغذیه امروزه سالمند سالم به ندرت می‌بینیم. 

ادامه مطلب ...

اقدام آبفا خطرناک است؛ وزارت بهداشت تعیین موضع کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با تأکید بر اینکه مسئولان باید بی‌خطر بودن استفاده از وایتکس را به مردم اثبات کنند٬ گفت: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سلامت کشور باید درباره اجرای این طرح هر چه سریع‌تر اعلام موضع کند.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ در واکنش به اظهارات مسئولان استاندار و آبفای شهر تهران مبنی‌بر اجرای طرح جایگزینی آب ژاول (وایتکس) به جای کلر و ادعای بی‌خطر بودن این ماده برای بدن انسان٬ اعلام کرد: در تمام دنیا ضدعفونی کردن آب‌ نوشیدنی با کلر انجام می‌شود٬ حال معلوم نیست که مسئولان به چه علت و با چه دلیلی اقدام به این کار کردند.
 

ادامه مطلب ...