طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

اطلاعیه

نظر به اظهار لطف هموطنان عزیز و درخواست های مکرر ایشان از این پس می توانید همین صفحه را در درگاه www.hakimmehr.ir مشاهده فرمائید. 

ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید

شما هم می توانید بچه دار شوید؟!

در این مقاله مطالب مهمی در مورد  بچه دار شدن و انعقاد نطفه بیان میشود:

عوامل ناباروری و درمان آن :

باید دانست که زن و مرد، در یک صورت، برای همیشه عقیم بوده و باید از بچه‌دار شدن ناامید باشند و آن در صورتی است که زن روی زهار خود (زیر شکم) و مرد روی آلت خود (روی عانه) موی نداشته باشند.
در غیر این صورت (در صورت وجود موی) ایندو، استعداد باروری را دارند و عقیم نمی‌باشند و تنها موانعی موجب عدم باروری شده است. این عوامل می‌تواند از این قرار باشد:
۱) ضعف اسپرم و تخمک ۲) کمی تعداد اسپرم و تخمک ۳) راه‌بندان در زهدان زن ۴) انسداد لوله‌های رساننده‌ی اسپرم و تخمک ۵) غلبه گرمی شدید که موجب سوخته شدن اسپرم و تخمک می‌شود. ۶) سردی شدید که موجب ناتوان شدن تخمک و اسپرم می‌شود. ۷) سردی شدید رحم زن که نطفه را بارور نمی‌سازد، وجود عارضه‌هایی مثل عفونت و کیست در رحم و تخمدان زن، ۸) کوچکی آلت مرد، که اسپرم را به رحم نمی‌رساند ۹) سوء مزاج زهدان و ….

ادامه مطلب ...

مفهوم طب اسلامی !

مطالب زیر مقاله استادی است که جهت تدریس رساله ذهبیه امام رضا(ع)به همراه خانواده وبا تحمل رنج فراوان ترک شهر ودیار نمودند ودر کمال تواضع درحال مطالعه وتدریس وتحقیق....

چرا وارد طب الائمه شدم؟

قدرتهایی داریم ناشناخته. به چشم نمی آیند و گاهی نادانسته حتی انکارشان می کنیم و جبهه می گیریم.

6- 7 سال به بیماری عجیبی مبتلا بودم به نام وسواس. بطوریکه نمی توانستم از منزل بیرون بیایم. کافی بود در کوچه ای خونی از بینی کسی بچکد تا کل آن کوچه بر من حرام شود. هر غسل واجبم قریب 1 ساعت طول می کشید و دو رکعت نماز صبحم را 7 بار تکرار می کردم و ظهر هم دو رکعت قضای آنرا به جا می آوردم . نذر داشتم یکسال، روزانه یک جزء قران بخوانم ، با اینکه قرائت یک جزء در نیم ساعت شدنی بود، برای من 5/1 ساعت زمان می برد. خواندن روایات و فتوای علما هم در من کارگر نیفتاد و من نتوانستم از این ابتلا خلاص شوم. به ستوه آمده بودم. تا اینکه یکبار در نماز آقای بهجت به قلبم خطور کرد از ایشان راهنمایی و کمک بخواهم. بعد از نماز خود را به ایشان رساندم و مشکلم را در میان گذاشتم. گفتم:« من در مستحبات مشکلی ندارم ولی در واجبات به شدت گرفتار وسواسم.» فرمودند:« شما کمی تربت و اب زمزم بخور» در همان لحظه حس کردم بیماریم برطرف شده است. تربت و آب زمزم را تهیه و به دستور ایشان عمل نمودم و اکنون 8 سال از آن روز می گذرد و دیگر نشانی از این بیماری در من نیست. 

ادامه مطلب ...

احیای طب اسلامی

اذکر انشاء الله و الامر بیدالله

این عریضه درد دلی است که با توجه به نگرانی عمیقمان از کمرنگ شدن و بی توجهی به ارزشها، در جوامع شیعی و از طرفی هوشیاری و خباثت شیاطین روزگار و استفاده آنها از تمامی ابزارهای ممکن ، در جهت مسخ و تخدیر و فریب جوامع، واژگون جلوه دادن ارزشها ، به محضر همه دلسوزان و محبین حقیقی اهل بیت عصمت ، ارسال گردیده تا در جهت رفع این فتنه ها ، سهم هر چند کوچکی داشته باشیم . 

ادامه مطلب ...