طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

ماده ای خطرناک تر از پالم در شیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، پیام نو نوشت: در ماجراهای اخیر و صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روغن پالم که ابتدا از شیرهای پرچرب شروع شد، آن چه کمتر مورد توجه قرا گرفته کاهش مصرف روزانه شیر در جامعه ایران است. محصولات تاریخ گذشته ای که روی دست فروشنده ها مانده صحت این گفته را تائید می کند.


اما این شائبه پیش از پالم هم وجود داشت؛ وجود موادی دیگر با مصارف غیر خوراکی در شیر و حالا چیزی که بدتر و بسیار خطرناک تر از روغن پالم است؛ آنتی بیوتیک ها.
 

 

نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران می گوید؛ وزارت بهداشت هیچ کنترلی بر وجود آنتی بیوتیک در شیر دام ندارد. به گفته پیام محبی، زمانی که دام بیمار می شود برای درمان او از آنتی بیوتیک استفاده می شود. دامی که آنتی بیوتیک مصرف کرده تا مدت مشخصی نباید از شیر او استفاده کرد.

این کارشناس با تاکید بر این نکته که مضرات وجود آنتی بیوتیک در شیر بسیار بیشتر از موادی نظیر روغن پالم است می گوید، وجود آنتی بیوتیک در شیر می تواند مشکلات بیولوژیکی بسیاری را در جامعه به وجود بیاورد، میکروب ها مقاوم می شوند و چنین میکروبی را هیچ دارویی نمی تواند درمان کند نظیر "سل مقاوم” که در حال حاضر درمانی برای آن وجود ندارد و در نهایت به مرگ بیمار منتهی می شود.

محبی در گفتگو با پیام نو با اشاره به این نکته که سرانه مصرف لبنیات توسط مردم ایران حتی اگر روغن پالم هم در آن نباشد به طور متوسط پایین است، به مضرات و آسیب هایی که در اثر مصرف نکردن لبنیات متوجه جامعه ایران می شود اشاره می کند و می گوید؛ تاثیر بد صحبت های وزیر بهداشت نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلی هم به مشکل های قبلی اضافه کرده است. او معتقد داست که اگر یک یا چند نفر مرتکب انجام تخلفی شده اند وزیر نباید با ندانم کاری، اشتباه در نحوه مطرح کردن این مسئله و رها کردن آن به امان خدا، همه تولیدکننده های شیر و لبنیات را زیر سوال ببرد.

او با اشاره به مشکلاتی که گهگاه در حوزه لبنیات سبب ایجاد تشویش و نگرانی اذهان عمومی می شود و ارجاع ریشه این مشکلات به کارکردهای ناصحیح وزارت بهداشت، یکی از علل مهم در بروز تخلفات از سوی دامداران یا کارخانه های تولیدکننده لبنیات را تعزیری کردن نرخ این محصولات می داند و معتقد است؛ با تعزیری کردن نرخ قیمت ها غیرمستقیم به تولیدکننده ها می گوییم که هر طور می خواهند تولید کنند فقط باید مقدار مشخصی محصول داشته باشند بنابراین زمانی که فروشنده از فروش محصلاتش سود نداشته باشد به فکر بالا بردن کمیت به جای کیفیت می افتد حال چه با پالم باشد یا وایتکس(مواد سفیدکننده و ضدعفونی کننده شیمیایی) برای کم کردن بار میکروبی شیر.

به اعتقاد نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران با این تفاسیر به نظر می رسد داستانی که وزیر بهداشت صفحه اول آن را ورق زده است سری دراز دارد؛ جنجال و حاشیه ای که شاید پشت آن داستان های دیگری بوده اند و با این اتفاق نادیده گرفته شده اند.
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 http://atfaal.blogsky.com

وزارت بهداشت کجا درست نظارت داشته و کجا سیاست مناسب در پیش گرفته که درمورد شیر و لبنیات درست بودن رو تکرار کنه؟!!!!!!

. سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:38

گور بابای ملت
حقوقشون سرجاش باشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد