طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

به زور شلاق نمی شود مردم را به بهشت فرستاد

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ سخنرانی دکتر روحانی در همایش بیمه سلامت آغاز شد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این همایش گفت: موضوع سلامت و بحث بیمه از مسائل بسیار مهم ما است از این رو هدف ما طبق چشم انداز 20 ساله این است که کشور به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود.

وی افزود: از ان زمانی که این چشم انداز به تایید مقام معظم رهبری رسید و ابلاغ شد تقریبا 9 ، 10 سال گذشته اما خوشبختانه یک ده سال دیگری از آن 20 سال باقی مانده و می‌بایست حرکت کنیم و به تیمی از اهداف برسیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: ما می‌بایست سالانه 8 درصد رشد می‌داشتیم تا در 20 سال به اون نقطه‌ای که چشم انداز می‌گوید برسیم اما در این نه سال ده سال متاسفانه شرایط ما شرایط مناسبی نبوده.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سال‌های اولیه حدود 40 درصد رشد در بخش‌های مختلف نتیجه کارما بود سال‌های بعد وضع بهتر شد به طوری که در مجمع در دو سه سال اخیر وضع به گونه‌ای بود که در سال 91 رشد منفی 5.8 دهم جبران شد.

وی با بیان اینکه امسال که سال 93 است انشالله با حمایت و کمک همه مردم یکی از اهداف دولت این است که رشد مثبت شود، گفت: ان‌شالله بتوانیم در سال‌های بعد این رشد را افزایش دهیم و در طول مجموع ده سال آینده اگر یک حرکت ملی با عزم ملی و با مدیریت جهادی صورت گیرد انشالله کار پیش خواهد رفت.

وی افزود: من ناامید نیستم و بخش بزرگی از عقب ماندگی در ده سال بعد قابل جبران است تا ما به چشم انداز برسیم البته این موضوع یک اراده ملی می‌خواهد که همه باید دست به دست هم دهیم و همه باید غم‌مان یک چیز باشد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه یک سوال از همدیگر کنیم چرا توسعه یافته نیستیم تصریح کرد: اگر علت این سوال را بدانیم ما درست می‌شویم به مانند اینکه علت این که در خرمشهر توانستیم پیروز شویم  این بود که سوال یک سوال ملی بود.

وی افزود: چرا خرمشهر سقوط کرد و چرا نباید خرمشهر به دامن کشور برگردد آن وقت  یک عزم و اراده ملی صورت گرفت بعد عزم سراسری شد و فتح خرمشهر رخ داد.

دکتر روحانی با بیان اینکه فتح خرمشهر پشت قباله هیچ نهادی نیست گفت: این فتح پشت قباله ملت ایران است تمام مردم به صحنه آمدند.

وی افزود: در جنگ آدم صحنه‌های عجیب و غریب می‌دید از یک راننده لودر گرفته از یک بسیجی که دانش آموز بود از یک کارگر ساده تا یک کارمند، از سپاهی، ارتشی، نیروی انتظامی، ژاندارمی و شهرداری و نیروهای کمیته عشایر و همه همه به صحنه آمدند.

دکتر روحانی تاکید کرد: در سال 62 در جبهه یک روز از صبح تا غروب بازدیدهایی که انجام می‌دادم فرزندان سه رئیس قوه را در جبهه دیدیم رئیس قوه مقننه، مجریه و قضاییه که رایم جالب بود.

وی تصریح کرد: در سخنرانی گفتم ما در این جنگ پیروز می‌شویم چون همه هستند اگر قرار بود شهری‌ها نبودند استانی‌ها بودند تهرانی نبودند مردم عادی بود فرزندان علما نبودند کارمندان سطح معمولی بودند عالی رتبه ها نبود ند امروز می‌دیدیم روسای سه قوه در جبهه‌اند پس این جنگ پیروز شوند هر چیز که یک ملت ارداه کند خدا هم ارادت می‌کند.

روحانی تاکید کرد: امروز باید دغدغه ما توسعه باشد لذا همه مردم اگر یک صدا شدند این کشور همان کشوری می‌شود که چشم انداز می‌گوید و ایران کشوری توسعه یافته دغدغه همه ما این شود که این ده سال نشد لذا انشاالله در ده سال دوم باید دو برابر باید تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان گفتند بعد از قانون اساسی چشم‌انداز از تمام سیاست‌ها مهم است اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم توسعه بدون توسعه در نظام سلامت امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: اگر مردم ما در بحث سلامت مشکل داشته باشند سلامت جسم، روح فرق نمی‌کند دغدغه باید هر دو باشد مردم باید از لجاظ جسمی و روحی سالم باشند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه  مردم از پدیده گرد و غبار و بنزین غیراستاندارد نگران می‌شوند اظهار داشت:یک عده از مردم که بی‌جهت دچار دغدغه می‌شوند که این همان گرد و خاک است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما مردم را سر مسائل کوچک و جزیی بی‌خود و بی‌جهت و بدون دلیل یا به دلایل واهی به بهانه‌های واهی درگیر نمی‌کنیم و در واقع بگذاریم مردم راحت باشند بگذاریم مردم در سلامت روحی باشند این قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم ولو برای دلسوزی بگذاریم مردم خود راه بهشت را انتخاب کننند به زور و شلاق نمی‌شود.

وی افزود: پیغمبر هم بشر و نذیر بود شلاق در دستش نبود مردم را بشارت می‌داد و امید می‌داد و راه حق را معرفی می‌کرد لذا همه بشیر و نذیر باشیم و کاری کنیم آرامش در جامعه باشد دعواهای گروهی و جناحی و حزبی تا یک حدی بد نیست و یک کم فلفل اشکال ندارد اما همه غذا پر فلفل شود نمی‌توان خورد.

دکتر روحانی اظهار داشت: هر چیزی اندازه‌ای دارد دعواها رقابت‌ها تا حدی معمول اشکال ندارد اما اگر بنا شود دعواهای جناحی و حزبی باشد همیشه ما انتخابات داریم.

وی تاکید کرد: به محض این که انتخابات تمام می‌شود دعوا برای انتخابات بعدی شروع می‌شود این روال درست نیست، متاسفانه ما به محض اینکه انتخابات تمام می‌شود روز بعد شروع می‌کنیم که کسی که پیروز در انتخابات شده موفق نیست و این صحبت را بیان می‌کنیم که کاندیدای دیگری در چهر سال بعد پیروز می‌شود.

 
دکتر روحانی تصریح کرد: ما یک مشکلاتی در قواعد بازی داریم باید حل کنیم مقصود من بجث سیاست خارجی و داخلی نیست، در نظام سلامت باید مردم را از لجاظ روحی آرامش دهیم از لحاظ جسمی هم مردم را تقویت کنیم عوامل آلودگی و معضلات در نظام بهداشتی را کاهش دهیم چون همه ما می‌دانیم اصل بهداشت است اگر بهداشت ناموفق بود نوبت درمان فرا می‌رسد.

 
وی افزود: اگر بهداشت کاملا موفق باشد درمان کاملا محدود می‌شود در زمان قدیم روستاها که پیرمرد خیلی زیاد بود به خاطر شرایط محیطی کمتر مریض می‌شدند بیمارِ‌ها این قدر زیاد نبود شرایط امروز جامعه صنعتی یک تبعاتی به همراه خودش دارد و مشکلات بهداشتی هم در این راستا ایجاد شده است.

 دکتر روحانی تاکید کرد: قدم اول در حوزه سلامت بهداشت و قدم دوم درمان است ما اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم جامعه باید سالم باشد پولی که برای سلامت خرچ می‌کنیم به یک معنا هزینه نیست به مانند آموزش و پرورش و ما داریم توسعه انسانی را می‌سازیم و درست می‌کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: توسعه مهمترین پایه‌اش توسعه انسانی است یعنی جوان باید استعدادش شکوفا شود و مهارت و تجربه لازم را پیدا کند این پایه توسعه است والا نه نفت پایه توسعه است نه معادن و نه گاز اینها هیچ کدام لازمه توسعه نیست پایه اصلی توسعه علم و دانش و فناوری است.

 دکتر روحانی اظهار داشت: توسعه تکنولوژی کشور را به جلو حرکت می‌دهد بنابراین ما تصمیمان براین است که نظام سلامت را متحول کنیم و به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم  البته در حال حاضر ما تا رسیدن  به تقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و اگر ما بتوانیم نظام سلامت را در این کشور به نقطه مطلوب برسانیم به معنای فتح خرمشهر است.

 
دکتر روحانی در ادامه تصریح کرد: ما نگذاریم خرمشهر و پیروزی و حماسه ما در سال 61 باقی بماند هر سال باید فتح خرمشهر داشته باشیم هر سال باید حماسه داشته باشیم.

وی افزود: در سال92 طبق تدبیر مقام معظم رهبری 24 خرداد یک حماسه سیاسی عظیم و مهم و داخلی و خارجی آفرید و منطقه و دنیا را حرکت مردم که راه اعتدال را برگزیدند و اعلام کردند و ما از افراط و خشونت روی برگرداندیم و مسیری را که برگزیدیم مسیر میانه‌روی، اعتدال، عدالت و اخلاق بود و مردم در 24 خرداد پارسال این موضوع را فریاد زدند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: خرداد ماه مهم و سرنوشت‌سازی برای ما بوده اگر این چنین است ما باید در نظام سلامت بتوانیم یک تحول بزرگ بیافرینیم.

وی افزود: مردم ما باید دغدغه‌هایشان در نظام سلامت به حد معمول برسد لذا نظام سلامت و نظام بیمه باید متحول شود و هر دو وزارتخانه باید تلاش کنند، همه باید تلاش کنیم همه مردم باید پشتیبانی کنند تحول در نظام سلامت، سیاست و برنامه‌ریزی رخ دهد.

وی تاکید کرد: در راستای تحول در نظام سلامت باید در زمینه آمادگی نیروی انسانی، توسعه انسانی در نظام سلامت وارد عمل شویم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر پزشک و پرستار عاشق کار نباشد باسواد نباشد نتواند درست تشخیص دهد اخلاق حرفه‌ای نداشته باشد به جایی نمی‌رسیم خدای ناکرده ما وارد بیمارستانی شویم اون پزشک عاشق کار و متععهد به کارش نباشد سواد لازم را نداشته باشد اخلاق حرفه‌ای را نداشته باشد به رشد نمی‌رسیم.

 
دکتر روحانی تصریح کرد: اگر پزشک خوب باشد پرستار عاشق کارش نباشد باز نمی‌رسیم این هر دو باید در کنار هم باشد لذا حتی اگر نظافت‌چی متعهد به کارش نباشد باز نظام سلامت مشکل دارد آلودگی باعث می‌شود که بیمار خوب نشده و دچار بیماری دیگری شود.

 
وی افزود: اگر در بخش استریل مشکل داشته باشیم به مشکل برمی‌خوریم لذا همه چیز باید دست به دست هم دهیم کار بسیار عظیمی باید صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید نیروی انسانی و برنامه‌ریزی ما در بیمارستان‌ها و همه مراکز سازماندهی شود لذا همه دانشگاه‌هایی که متکلف به تربیت پزشک و پرستار آینده هستند همه بایددست به دست هم دهند.

 دکتر روحانی اظهار داشت: ما نیازمند هستیم به این که در بیمارستان در نظام سلامت همه ابعاد را مدنظر قرار دهیم لذا بخش برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امکانات فیزیکی باید مدنظر قرار گیرد.
 

وی تاکید کرد: امروز برای من به عنوان مسئله دستگاه اجرایی کشور و برای وزیر تعاون، کار و رفاه ، وزیر بهداشت و درمان و همه بخش‌های مختلف روز افتخارآمیزی است که یک کاری که بیش از 20 سال در قانون گفته شده و شعار داده شده از سال 70، 73 تا امروز می‌توانیم اعلام کنیم عملیاتی کرده‌ایم و تمام مردم ایران را تحت پوشش بیمه قرار دادیم البته این قدم اول است بیمه باید ارزشمند شود دفترچه‌های بیمه باید ارزش پیدا کنند و الکترونیکی شود.

دکتر روحانی اظهار داشت:  پوشش بیمه باید در بخش دارو افزایش پیدا کند و در شرایط فعلی نیز بیش از 2300 دارو تحت پوشش بیمه است و باید این امکان افزایش پیدا کند و در تجهیزات پزشکی نیز قدم به قدم این امکانات را افزایش دهیم در بخش‌های دیگر توانبخشی و پرتو پزشکی وارد عمل شویم.

 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: انشالله همه ارگان‌های مسئول و وزارت‌خانه‌های مسئول و همه عزیزانی که مسئولیت را به عهده دارند در این زمینه وارد عمل شوند و سازمان‌های مردم نهاد نیز در این راستا باید دولت را همراهی کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد