طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

پاسخ به سؤالات جدید 2

باسلام ایا برای دیسک کمر هم طب سنتی درمانی دارد  

در مواد خفیف بهترین درمان کایروپراکتیک یا دست درمانی و در موارد پیشرفته زالو درمانی بهمراه کایروپراکتیک و ورزشهای لازم کارساز است. 

کلا برای وزن گیری کودکان شما راهی دارید  

باید تشخیص طبع داده شود، بخصوص در خصوص کودکان کم کردن یا اضافه کردن وزن با عوارض دراز مدت همراه است. توصیه می شود با طبیب طب سنتی مشورت کنید یا اینکه موردی اطلاعات بدهید تا پاسخگویی شود.  

من بواسیراز نوع بیرونی دارم وبعد از اجابت مزاج یک زایده از مقعد بیرون می آید وخودش داخل می رود دستور جراحی دادند ولی می ترسم جراحی کنم ولی خارش شدید بخصوص در شب
مرا اذیت می کند خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید
سعی می کنم یبوست را از بین ببرم.  

برای خارش با روغن بنفشه محل را چرب کنید، وبرای درمان قطعی زالو درمانی بسیار مؤثر است. البته اگر یبوست را برطرف کنید و روده بزرگ را با روغن بنفشه (تنقیه) چرب نگهدارید شاید نیازی به درمان تهاجمی نباشد. 

دختری 10 ماهه دارم که از همان روزهای اول پس از تولد دچار اگزما شده و روز به روز شدید تر می شود . نزد چندین دکتر برده ام ولی تاثیری نداشته لطفا کمکم کنید . متشکرم  

در غذاهایی که شما میل می کنید باید تجدید نظر و دقت داشته باشید و با روغن بنفشه طبی بدن وی را چرب کنید. 

با سلام و خسته نباشید.میخواستم در مورد وجود صفرا در معده بپرسم که این صفرا توی معده میمونه یا اینکه زود تخلیه میشه؟ و اینکه من زیر نظر دکتر طب سنتی چند روزی شروع به خوردن داروهای ضد صفرا کردم اما هنوز اشتهام کمه .چه مدت طول میکشه تا طبع به حالت اولیه بر گرده؟ممنونم ازتون  

حتماً طبیب شما تدابیری برای بیرون راندن صفرا برای شما در نظر گرفتند، بطور کلی باید بدانید که درمان با طب سنتی به آرامی و طی مدتی تاثیر خواهد گذاشت پس عجله نداشته باشید. 

سلام.فردی هستم 29ساله که باویژگی هایی که راجع به افرادبلغمی سراغ دارم فردی بلغمی هستم.به شدت درناحیه زیربغل وکف پاهاعرق میکنم.طوری که اصلانمیتوانم لباسهای روشن بپوشم.آیاراهی وجوددارد؟؟؟؟؟؟؟  

اگر غلبه ی بلغم دارید باید بوسیله منضج و مسهل بلغم آنرا از بدنتان دور کنید، عرق کردن شما بدلیل وجود سموم در بدن و دفع سموم توسط بدن شماست نباید جلوی عرق کردن را گرفت، حمام صحیح رفتن و پس از حمام برای ساعتی لباس نپوشیدن باعث دفع بهتر سموم بدن می شود. 

سلام من می خاستم بدونم که اونایی که جیش میکنن باید چکارکننمن10سالمه  

با سلام و تشکر از شما عزیز دلم شما ننوشتی که دختری یا پسر و ننوشتی که چه زمانهایی جیش می کنی؟ شبها در رختخواب یا در طول روز نمی تونی خودتو نگهداری یا در زمان های خاصی مثلاً وقتی می خندی ؟ لطف بکن جواب منو بنویس من سعی می کنم پاسخ شما رو بدم. 

باسلام پسری 32ساله هستم که بامشکل زود انزالی مواجه هستم لطفابفرماییدچه راه کارهایی برای جلوگیری زودانزالی داشته باشم؟  

برای رفع قطعی این مسئله باید طبع شما تشخیص داده شود و علت این موضوع هم مشخص شود، پیشنهاد می شود کمر خود را بوسیله روغن سیاهدانه یا کوهان شتر چرب کنید. 

با سلام. من شش ماهه سزارین کردم. حدود سه ماهه که هر موقع مینشینم موقع بلند شدن زانویم درد میکند اضافه وزن ندارم و قبل از بارداریم این طور نبود.ایا درمانی هست؟  

شما باید 10 روز پس از فارغ شدن به حمام زایمان می رفتید و برنامه های قدیم برای شما انجام می گرفت، که به احتمال زیاد اینکار را نکردید، لذا لگن شما در زمان زایمان در رفته و جانیفتاده بهتر است تا دیر نشده لگنتان را جابیندازید. 

سلام.دختری29ساله هستم دارای پوستی سبزه.بدنم و صورتم زیاد جوش میزنه و جای جوشام میمونه به رنگ کبود خیلی دارو استفاده کردم ولی فایده نداشته.در کل پوستم خیلی بد شده از خودم خجالت میکشم پوست زیر بغل و ناحیه تناسلیم هم تیره شده وخاذش دارد.طبعم هم گرم هست .به فلفل و ادویه حات و عسل و گردو و خرما هم حساسیت دارم اگه بخورم جوش میزنم.خواهش میکنم راهنماییم کنید بخدا دارم افسرده میشم .وزنم هم 63 کیلو هست با قد160 هرچقدر رژیم میگیرم بی فایدس لاغر شم.خواهشا شمارتون رو واسم ایمیل کنید  

غلبه سودا باعث موضوعاتیست که نوشتید، به نسخه ی سودا که در وبلاگ گذاشتم عمل کنید. 

با سلام قبلا گفتم که لطفا صفحه پاسخ به سوالات2 را بازنگری کنید چون صفحه نیمه میاد
من از وقتی با شما اشنا شدم سوالات دوستانم را از شما میپرسم و به انها انتقال میدهم از شما تشکر کردند..حال سوال دوست دیگرم برا بارداری خوردن رازیانه و واژینال عسل خوبه همچنین برا تنبلی تخمدان ؟
حال که صفحه پاسخ خراب است من جوابم را کجا ببینم  

برای بارداری باید فرد مورد بررسی دقیق قرار بگیرد بعد تجویز مناسب برای وی صورت گیرد، خوردن زیاد رازیانه و مصرف بی رویه عسل تزریقی ایجاد مشکل خواهد کرد؛ در ضمن از لطف شما و دوستانتان متشکریم و از اشکال ایجاد شده قبلاً هم عذر خواهی نمودیم انشاءالله از این پس همچون سابق پاسخ شما را خواهیم داد. 

با عرض سلام و خسته نباشید حمید هستم 40 ساله به بیماری زود ارضایی مبتلا هستم . لطفا راهنمایی فرمایید . برای تغییر سایز چه راهکاری توصیه می کنید . متشکرم  

قبلاً مورد اول را جواب دادم، تغییر سایز بصورت مصنوعی را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. 

سلام زنی هستم 28 ساله،یک بارداری ناموفق داشتم و با سقط مواجه شدم،برای بارداری مجدد دوست دارم بدانم مقدار فولیک اسیدوآهنی که بدنم نیاز دارد باچه موادغذایی وچه مقدار در روز تامین می شود،همچنین چند ماه بعدازسقط اقدام به بارداری مجدد باید کرد.  

کاهو دارای فولیک اسید است و آهن کوره رفته در غذا آهن مورد نیاز بدن شما را تامین می کند؛ در مورد آخر باید با پزشک خود مشورت کنید بستگی به حالات و شرایط موجود و علت سقط دارد. 

با سلام دختری 23ساله هستم. تو یکی از آزمونهای مزاج شناسی تست دادم و این پاسخ برای من ارسال شد: (مزاج فعلی شما گرم و خشک است، به عبارت دیگر صفراوی هستید.
درجه گرمی : 2 از 4
درجه خشکی : 2 از 4
مزاج شما غلبه صفراوی حاد دارد.
مزاج شما غلبه سوداوی حاد دارد.) لطفا راهنمایی کنید .واقعاخستگی و بیحالی و خواب آلودگی کلافه ام کرده. و اینکه پاهام از مچ به پایین بعضی شبا(معمولا ماهی 1 یا 2 بار ولی زمستونا بیشترموقع ها) مثل یخ سرد میشه و گزگز ودرد میکنه درحالی که بدنم داغه.چیکارکنم؟با تشکر.  

ابتداء سودا را دفع کنید و سپس صفراء ولی برای اینکه صفرا زیاد نشود و مشکلی ایجاد نکند، حجامت پشت گوش و حجامت عام انجام دهید و بمدت دو روز خاکشیر بخورید؛ و پس از آن به نسخه ی سودا یی که در وبلاگ گذاشته ام عمل کنید. 

سلام خسته نبأ شید. دختری هستم ٢١ساله که باتوجه به اطلاعات داده شده سودایی هستم که بلغم برمن غلبه کرده. ازکودکی ارمشکل خلط پشت حلق بوی بددهان وگلودردرنج میبرم. باعکس برداری ازسینوس هام دکترمتوجه شدکه سینوس هام کاملا سالم ومشکل از بزرگی لوزه ها وحفره های داخل لوزه است. میخواستمبدونم برای برطرف شدن مشکلم به خصوص بوی بددهانم چی کاربابدبکنم ومن یه مشکل دیگه أی که دارم اینه که عااااشق غذاهای سردم ومیدونم که با توجه به غلبه ی بلغم این برای من خوب نیست لطفاراهنماییم کنید. برای افزایش وزن باید چی کارکنم؟  

طبعی که ذکر کردید با نشانه هایی که گفتید همخوانی ندارد، برای لوزه هایتان آویشن شیرازی غلیظ دم کنید با عسل طبیعی مخلوط کنید هر روز صبح و شب قرقره کنید، بین روز هم با آب نمک قرقره کنید. 

با سلام خدمت شما من مادری 59 ساله ای دارم کا دائما دچار تبهای مکرر می شود 4،5ساله که در گیرشم ابتدا دچار لرز شده بعد به طور ناگهانی تب شدید که حتی به 40درجه هم میرسه گاهی اوقاتم به کما می رن در حین تب متوجه وجود خلط در سینه و گلویش می شوم تمام ازمایشات و عکسها mriها ctsها هموشون سالمن مادرم فشار خون چربی خون وقند خون هم دارن هیچ دکتری متوجه این علت تب نشدند توروخدا یه راه حلی برام بگید نمی دونم چکار کنم شب تا صبح استرس دارم در ضمن یوبوست هم دارند و اسید معده شون هم بالاست تحرکم کم دارن ارهای روزانه اش را انجام می دهند خودشون اگه سوالی داشتین بپرسین تا من جواب بدهم ممنون از کمکتون  

از طریق سایتهای مزاج شناسی مزاج ایشان را تعیین کنید سپس اطلاع دهید. 

با سلام دختری 25 ساله هستم اما متاسفانه پوست صورتم ناشاداب است وبا توجه به اینکه چندبار هم به دکتر پوست مراجعه کردم نتیجه مطلوب حاصل نشد ایا راهی وجود دارد در طب سنتی؟ و سوال دوم در ناحیه شانه و کمرم جوش های کوره ای زیادی میزند که منجر به لک میشود جکاری باید انجام دهم؟ با تشکر از شما  

(پوستم ناشاداب است) شرح حال دقیقی نیست، یا می بایست دقیقاً توضیح دهید که چگونه است یا باید از قسمتی از پوست خود که دچار مشکل است عکس گرفته و برای ما ایمیل کنید؛ در مورد سؤال دوم حجامت یا زالو درمانی کارساز است. 

سلام من 24سالمه و همسرم 31. من خیلی سردم و ایشون خیلی گرم .من دیگه علاقه ای بهش ندارم ...متوجه دیدن فیلم مبتذل و خود ارضایی ایشون هم شدم که اعتراف کرد این کارش مربوط به قبل از ازدواج هست من اوایل همه جوره تن به خواستش میدادم ولی دیگه خسته شدم مثل این میمونه که به یه ادم سیر به زور میگن باید غذا بخوری دیگه چندشم میشه بعضی وقتا به فرار یا خود کشی فکر میکنم ...کاش شماره داشتید تا کامل توضیح میدادم ما ایران نیستیم نمیتونم برم روانپزشک به زبون اینجا هم مسلط نیستم  

حتماً سردی که منظور شماست سردی در روابط جنسی است، با بررسی نوشته های جنابعالی خیلی ساده می توان پی به علت خودارضایی همسرتان برد، معمولاً حرارت جنسی مرد جوان زیاد است و اگر از نظر جنسی راضی نشود دست به چنین کارهایی می زند، ولی ننوشته اید که شما چرا سرد شده اید، به نظر میرسد اطلاعات شما در مورد مسائل جنسی کافی نیست که اینگونه می اندیشید و عمل می کنید، برای ارائه توصیه ی دقیق به حضرتعالی نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری از طبع شما و دیگر موارد می باشد که بهتر می بینیم با ما مستقیم تماس داشته باشید، 09154250142 و ایمیل gamco20@yahoo.com پل ارتباطی ماست. 

با سلام
من 40 روز پیش تصادف کردم و از قسمت بازوی دست راست دچار شکستگی شدم و عصب دستم آسیب دید الان مچ دستم بالا نمی آید. آیا طب سنتی برای این مشکل راهکاری دارد.ممنون  

زالو درمانی بهترین راه برای ترمیم عضلات آسیب دیده است؛ که در کشورهای اروپایی در اتاق های عمل بسیار کاربرد دارد. 

برای مشکی شدن مو و ابروهای خرمایی و پر پشت شدنش راهی هست  

برای پر پشت شدن ابرو مقداری کندش پودر شده را با روغن زیتون یا زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هر شب به ابروها بمالید 2 ساعت باقی بماند، مواظب باشید محلهایی که نباید مو دربیاورد آغشته به این ماده نشود چون معروف است اگر کندش را به کف دست هم بمالید مودر می آورد؛ برای سیاه شذن مو از روغن سیاهدانه بطور مداوم استفاده کنید. 

سلام خانمی 27 ساله هستم حدود یک ماه است روی باهایم مویرگهایی به رنگ بنفش دیده میشود وباهایم زود خسته میشود آیا زالو درمانی میتواند این رگهارا به کلی از بین ببرد؟ دچار خشکی شدید بوست نیز هستم آیا برای درمان دایمی خشکی راهی وجود دارد  

شما مستعد واریس هستید، زالو درمانی راه بسیار مناسبی است از زیاد شدن این رگ ها جلوگیری می کند ولی رگ های بوجود آمده را در اغلب موارد حذف نمی تواند بکند؛ برای خشکی پوست از روغن بنفشه استفاده کنید و از لوازم آرایش استفاده نکنید. 

دختری هستم 31 ساله.

هفت سال پیش داروی اشتهاآوری که ظاهرا مخصوص بدنسازی بود و مورد تایید وزارت بهداشت هم نبود از عطاری گرفته و به مدت یک ماه و نیم استفاده کردم.در تموم اون یک ماه و نیم یبوست شدید داشتم.و یک روز که معده م به شدت درد گرفت (طوری که حس کردم انگار شکافی توش ایجاد شده) دارو رو قطع کردم.یکی دو روز بعد از قطع دارو هم اسهال خیلی شدیدی گرفتم و تمام محتویات روده ها که در تموم اون مدت تخلیه نمیشد،خارج شد.محتویات تقریبا سیاه رنگ بود.چهار پنج ماه بعد از اون اتفاق اکثر مفاصل بدنم به شدت ورم کرد،انگشتان شست پاها،انگشتان دستهام،قوزک و پاشنه پاهام،زانوها،کتفها. و حتی دنده ها و استخوان جناق سینه ام هم مدتها درد و ورم داشتن.الان تقریبا هفت ساله که گرفتار این بیماری هستم،نه به اون شدت سابق ولی هنوز کم و بیش درد دارم و گاهی بعضی از مفاصل بدنم درد می گیرن و ورم می کنن.گاهی اوقات خودشون خود به خود خوب میشن و گاهی هم باید دارو مصرف کنم.البته توی این هفت سال زیاد داروی شیمیایی مصرف نکردم شاید فقط سه چهار ماه زیر نظر روماتولوژیست بودم بعد هم داروها رو قطع کردم.بیشتر سعی میکنم با رعایت رژیم غذایی و گیاهان دارویی درد و ورم رو کم کنم.ولی الان دو ساله که بیماریم اصلا خاموش نشده و خیلی عذاب میکشم،حتی دچار افسردگی شدم.حتی کارهای خونه رو هم به سختی می تونم انجام بدم.دیگه خسته شدم

خوردن غذاهایی که طبع گرم دارن برام خوبه مثل دارچین و عسل..ولی باز اونجوری که میخوام جواب نمیده بخاطر همین دیگه زیاد استفاده نمیکنم.من دو ساله که دارم سعی میکنم رعایت رژیم غذاییم رو بکنم ولی توی این دو سال روی خوشی و آرامش رو ندیدم و بیماریم اصلا خاموش نشده و همچنان فعاله.حتی قبلا که همه چیز می خوردم بیماریم هر چند وقت یه بار خاموش میشد و یه مدت نفس راحتی می کشیدم ولی الان دو ساله که درد بیچاره م کرده و از بین نمیره.

سال گذشته زیر نظر پژوهشگران طب بوعلی سینای قم، دو ماه دارو مصرف کردم ولی نتیجه ای نگرفتم و حتی از بس جوشونده خوردم بعضی از مفاصلم توشون آب جمع شد و بدتر ورم کردن که تا حالا هم درد دارن.زالو هم زیر نظرشون روی مچ دست چپم که ورم داشت انداختم ولی هیچ تاثیری نداشت،هیچ تاثیری.

یه مدت زیر نظر متخصص طب سوزنی،این طب رو هم امتحان کردم که از اون هم نتیجه ای نگرفتم.  

پوستم تیره شده،دور چشمام سیاهه.لاغر شدم،حس میکنم گوشت تنم شله و سفت نیست.وسواس و استرس و کم خوابی دارم.همش فکرهای بد توی سرم هست و همش فکر می کنم اتفاق بدی می خواد بیفته.وقتی از چیزی یا کسی عصبانی میشم،تا چند روز همش خودخوری میکنم و دلم می خواد جیغ و داد کنم تا شاید ناراحتیم اینجوری خالی بشه.افسرده و ناراحتم.از بس استرس دارم حتی حالت تهوع بهم دست میده.

معده م هم ناراحته و همش با عرض معذرت آروغ میزنم.خصوصا بعد از خوردن مایعات.

توی آزمایشات خونی که انجام میدم، RF منفیه.ESR هم گاهی بالاست گاهی پایین. Anti CCP هم گاهی مثبته و گاهی منفی. CRP هم همینطور مثبت و منفی میشه.بقیه چیزا طبیعی ان الحمدلله.(هر چند وقت یه بار چک آپ کامل میدم.)

یه نوع قرص هم از سایت سفیران سلامت،به اسم قرص رازی برای درد و ورم مفاصل (ترکیبی از هلیله زرد،صبر زرد،سورنجان سفید،فلفل،زیره،زنجبیل،کتیرا و ...)،سفارش دادم برام آوردن ولی هنوز تردید دارم که استفاده کنم یا نکنم چون توی طب سنتی میگن قبل از مسهل باید از یه منضج موافق طبع استفاده کرد.نمیدونم چکار باید بکنم دلم می خواد درمان رو هر چه سریعتر شروع کنم.

خواهش میکنم اگه ممکنه یه منضج و مسهل خوب بهم معرفی کنید که ازش استفاده کنم.من  در مورد طب سنتی خیلی مطالعه میکنم.چند وقتی هم هست که کتاب درمان روماتیسم،نقرس و سیاتیک از عبدالله احمدیه رو گرفتم و خوندم.کتاب خوبیه .ولی انتخاب یه منضج و مسهل که با طبعم سازگار باشه برام سخته  و نمیدونم چی انتخاب کنم.دلم هم نمی خواد سر خود دارو مصرف کنم می خوام زیر نظر متخصص طب سنتی این کار رو بکنم.خواهش میکنم داروئی رو که استفاده ش ساده باشه  و بتونم نتیجه خوبی ازش بگیرم بهم معرفی کنید..( اگه داروئی به صورت آماده سراغ داشته باشین مثل قرص شربت ...که سفارش بدم برام بیارن که خیلی عالی میشه).خواهش میکنم کمکم کنید می خوام قبل از باز شدن مدارس (چون دبیر هستم)و توی این یک ماه باقی مونده  دارو استفاده کنم و به خودم برسم شاید تا باز شدن مدارس دیگه مشکلم رفع بشه انشاءالله و بتونم راحت سر کارم حاضر بشم.خدا عمرتون بده،شما رو به عزیزان تون قسم تون میدم کمکم کنید. سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند برای شما عزیزان می خوام.

شما دچار وسواس شدید، این امر باعث شدت علائم شما شده، نیازی نیست به افراد مختلف یا مؤسسات مختلف مراجعه کنید؛ بدن شما به پاکسازی کلی احتیاج دارد، شما برخی روش های پاکسازی را انجام داده اید ولی منقطع و مقطعی که مؤثر واقع نشده، موضوع را برای ذهنتان خیلی حساس کردید، علائمی که شما بیان کردید بیانگر وجود سودای زیاد در بدن شماست، دستوراتی که در نسخه ی سودا در وبلاگ گذاشته ایم را بدقت اجراء کنید، توجه داشته باشید موادی که تهیه می کنید از بهترین نوع آن باشد، برای آرامش بیشتر می توانید مراحل درمان خود را تلفنی با طبیب ما مطرح کنید و برای تهیه مواد مطمئن هم می توانید با ما در تماس باشید؛ نگرانی به خود راه ندهید افرادی که مانند شما از راههای غیر متعارف قصد چاقی یا لاغری دارند معمولاً دچار چنین مشکلاتی می شوند که انشاءالله با مداومت و پاکسازی بدن رفع خواهد شد، دنیا آنقدر طولانی نیست که اینقدر ناراحتی برای جسم نیاز داشته باشد. 

با سلام و تشکر بابت مطالب مفىدتان.قبلا مزاحم ىکى از پرسنل شما شدم و ىکسرى سوالاتى پرسىدم و اىشان لطف کردن و پاسخ دادند منتهى براى تهىه محصولات با مشکل مواجه شدم از جمله روغن گل بنفشه و صابون شغارى از اىنرو مزاحم شما شدم که در اىن امر مرا راهنماىى بفرماىى چگونه مىتوانم اىن محصولات را از اىن گروه تهىه نماىىم.با تشکر  

برای تهیه محصول نام محصول بهمراه آدرس دقیق،  نام و کدپستی خود را به شماره 09154250142 پیامک کنید.

با سلام، دختری 38 ساله هستم که سابقه ازدواج ندارم .قدم 157 و 50 وزنمه صورت و دستها و ساق پاهایم بیش از حد لاغرو کشیده ست، در مزاج شناسی بین طبع سوداوی و صفراوی گیر کردم موهای کم پشت و صاف و مشکی و پوستم سبزه ست اکثرا ناراحتیهای معده و سیستم گوارش دارم که پزشک فقط استرس را عامل میدونه چند ساله پوست صورت و پشت دستهام لکهای قهوای افتاده با مراجعه به متخصص نظرش ملاسماست ریزش مو و ابرو هم دارم ناخن یکی از انگشتهای پام کلا بی دلیل از بین رفته و دکتر میگه بیماری صدف دارم لطفا به ادرس ایمیلم جواب بدین ، لطفا شما بگین چیکار کنم برای درمان لاغری و لک صورت من شمالیم و اینجا دکتر طب سنتی نداریم الرژی شدید به هر بو و عطری دارم بیش از حد فکرو خیال میکنم بدبینم گاهی وقت خواب از دهنم اب راه میفته اگه شب شیر مصرف کنم شب هنگام از خشکی گلو خفه میشم اکثرا دست و پام سرد و خواب میره هرجای بدنمو دست بزنم قرمز میشه شما بگین باید سودا رفع بشه یا صفرا، یادم رفت بگم اکثرا سردرد در جلوی سر و حشمها و شقیقی ها دارم 

شما به نسخه ی سودا که در وبلاگ گذاشته ام عمل کنید، در ضمن وقتی به حمام می روید زیر دوش نایستید، و برای تقویت مو کمی کندش پودر شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و هر شب به سرتان بمالید.

باسلام من در مورد تبهای مکرر مادرم سوال کردم شما فرموده بودید مزاج ان چیست؟به نظرم مزاج مادرم بلغم سرد تر )است ولی بازم من یکم در مورد مزاجشوت می گم شاید اشتباه کرده باشم ایشون غذا ها و خوراکی های گرم را مثل خرما ...بیشتر دوست دارد قد مادرم 155CMچاق،رنگش سفید مایل به زرد صبح ها معمولا تشنه هستند از تلخی زبان و چسبندگی ان همیشه گله دارند نفخ معده و احساس سوزش سر معده یبوست هم دارند موی مجعد کمی سفید شده احساس درد در مفاصل مخصوصا در زانوها ،خوب زیاد و گاهی همراه با کابوس ،پوست بدن نرم ،صورتی ریز،قفسه ی سینه کمی پهن ،دارای رگهای نازک هستند حالا بااین شرایط نمی دونم بلغمی سرد تر هستند؟ممنون از جواب و راهنماییتون منتظر جوابتون هستم  

لطفاً با شماره 09154250142 تماس داشته باشید. 

سلام و خسته نباشید.اینجانب دختری هستم 34 ساله که به خاطر وجود صفرا تو معده زیر نظر دکتر طب سنتی بهم داروی حب بارد روزی 2 تا.عرق بارد.مکمل صفرا.کپسول ملین وفلوس و مسهل دادند.10 روزی میشه مصرف میکنم اما 3 روزه که وحشتناک لرز گرفتم و تو این تابستون تمام بدن و دست و پاهام سرده و هر نیم ساعت یه بار ادرار به رنگ سفید و زیاد دارم .مثل کسی که سردیش شده.من قبل از این مشکلم هم همیشه بدن سردی داشتم و الان بدترم.به نظر شما این داروها رو قطع کنم؟  

چون شما زیر نظر طبیب هستید بهتر است مشکلتان را حتماً با طبیب خودتان در میان بگذارید. 

سلام خسته نباشید من همان دختر 29ساله ای هستم که قبلا هم مزاحم اوقات شریفتون شدم دارای پوستی سبزه هستم برای مشکل پوستیم راهنمایی خواستم من نسخه سودا رو خوندم ولی من عسل و خرما که میخورم جوش میزنم .پرهیزاتم هم مواد خوراکی و غذایی هست که من علاقه دارم بهشون.برای رفع تیرگی زیربغل و ناحیه تناسلی چیکار کنم  

سودا به قول بوعلی سینا ماده ای لزج بد است که در زیر پوست روان است و به نقاطی که پوست نازک است مثل صورت می رود و سعی می کند از زیر پوست خارج شود، جوش هایی که شما می زنید همان قلیان سوداست، و موادی که سودا را بالا می آورند مواد مفیدی برای شما هستند، بدانید که وقتی غلبه خلط پیدا می کنید و بدن به سمت مریضی می رود هر آنچه برای شما مضر است را خواهانید برای همین به نخوردن آن می گویند پرهیز، نقاطی که تیره می شوند تجمع سودا در آنجاست چون همانطور که عرض شد سودا به نقاطی که پوست نازک است رجعت می کند. بهتر است با دقت و جدیت نسخه مربوطه را انجام دهید، حداقل برای 6 ماه. 

با سلام
راستش من 32 سال دارم ولی با اینکه مطالب زیادی درباره مزاجها خوندم بیشتر گیج شدم که مزاجم چیه
علائمی که برای شناخت مزاجها گفته شده در مورد من متناقض است بعضیاش بلغمیه که در من هست
بعضیا سوداوی و...من نه چاقم نه لاغر ولی قد بلندم
از عسل و خرما و تقریبا مربا نمی توانم زیاد استفاده کنمچون احساس میکنم خیلی گرما در من تولید می کنن از غذاهای سرد بیشتر استقبال می کنم شیرینی جات را فوق العاده دوست دارم واز ترشیجات کمتر خوشم می آید رنگ پوست سبز و قوای جنسی تقریبا متوسط به بالا دارم خوابم تقریبا متوسط به بالا و پرمو
رشد موها سریع و سیاه و صاف است اما نازک نیست زود عصبی میشم و حساس هستم لطفا جواب را به ایمیل من بفرستید  

با نشانه های فوق به احتمال زیاد بلغم با غلبه سودا در شما وجود دارد. 

با سلام این حرفهای دوستمه گفتم از شما بپرسم تست طبع شناسی داده
مزاج فعلی شما گرم و تر است، به عبارت دیگر دموی هستید.
درجه گرمی : 1 از 4
درجه تری : 3 از 4
مزاج شما غلبه سوداوی حاد دارد.
کلا عاشق سرمام لباس کم میپوشم زود عرق میکنم درون گرام شیرنیجات نمیتونم ریاد بخورم عاشق ترشیجاتم خوابم خوبه موهای سرم چرب و نازکه موی بدنم کم پوشت و نازکه ویبوستم دارم صبورم ، تمرکزم کمه و حافظه ام قوی نیست
همه چیو زود یاد میگیرم و خیلی چیزارو زود فراموش میکنم ، دیر ولی اساسی عصبی میشم، رنگ پوستم گندمی مایل به سفید، رنگ چشمم قهوه ای تیره . رنگ موهام خرمایی تیره، مزه دهانم شیرین و همیشه مرطوبه، ناراحتیامو تو خودم میریزم اهل دردو دل نیستم ولی گوش شنوای خوبیم ،قدرت انگیزه دادنم بالاس ، ارادم معمولیه
حالا باید چی بخورم چی نه؟؟؟ میخوام لاغر شم 10 کیلو(چاقی بازو و شکم و ران و کمی باسن دارم) 

ابتداء می بایست غلبه ی سودا را از بدن خود خارج کنید، این کار به وسیله منضج و مسهل سودا انجام دهید. 

 باسلام.مدتی است که ناخن هایم خیلی شکننده شدن وبراقی خودشونوازدست دادن سرناخنهام برگشته وحالت عادی ندارن.به توصیه شماازروغن کوهان شتروآبلیموی طبیعی هم استفاده کردم ولی تاثیرنداشته لطفاراهنماییم کنید.

اصولاً علت اینها از کمبود کلسیم و آهن هست. برای کمبود آهن، استفاده از دیگ چدنی، کفگیر آهنی و یا نعل اسب به اون شکلهایی که گفته ایم استفاده شود و برای کمبود کلسیم هم اگر معده تان مشکل ندارد، می توانید پوست یک تخم مرغ را له کنید و در یک لیوان بریزید و حدوداً یک قاشق آبلیمو روش بریزد و شب تا صبح بماند، بعد صبح به آن آب اضافه کنید و صافش کنید که شامل آب، آبلیمو و یک گردی از پوست تخم مرغ است که حاوی کلسیم خواهد بود. می توانید با عسل آنرا شیرین کنید و صبح به صبح از آن بخورید و هر 8 روز یک تخم مرغ جدید استفاده شود. البته کاله جوش هم برایتان خوب است. در ضمن از اینکه به پرسش شما دیر پاسخ داده شد معذوریم. اگر یادآوری نمی کردید از قلم افتاده بود. 

 با سلام
پسری 27 ساله هستم که از 11 سالگی تا 23خودارضایی میکردم اما از 23 سالگی با دانستن گناه بودن این کار و ضررهایی که برایم داشته ترک کرده ام دچار مشکلات فراوانی بودم که تعدادی از آنها برطرف شده اما هنوز هم مشکلاتی دارم از جمله اینکه تمرکز پایینی دارم و خیلی زود خسته میشوم و وقتی با من صحبت می کنند دیر متوجه میشوم و وقتی کتاب میخوانم حواسم پرت است یه جورایی احمق شده ام ممنون میشوم اگر مرا راهنمایی کنید

ارده با عسل بعنوان صبحانه، گردو، مویز و انجیر زرد در طول روز میل کنید، کوهنوردی و شنا و سوارکاری بسیار مفید است. 

با سلام من قبلا از چاقی شکمی و...گفتم شما گفتید غلبه بلغم دارید..حال من بیشتر ناحیه شکمم سرد است و مرطوب و گاهی اب دهانم واقعا زیاد گاهی و بیشتر صبحها چطور رطوبت بدن را از بین ببرم ؟و تری و رطوبت باعث چاقی است یا سردی طبع  

چاقی بعلت رطوبت بدن است اما نباید نسنجیده باعث از بین رفتن رطوبت بدنتان شوید، مصرف منضج و مسهل بلغم برای شما لازم است. 

سلام
من هنگامی که شنا می کنم بعد از مدتی دست هایم درد میگیرد چه کار باید کنم تا در همان لحظه یا بعدا درد دست هایم از بین برود من پسری 15 هم هستم  

عامل درد دست های شما رطوبت و سردی است بعد از استخر با روغن سیاهدانه بدنتان را چرب کنید. در استفاده از استخر زیاده روی نداشته باشید. 

با سلام طبق فرمایش شما من باید منضج و مسهل بلغم مصرف کنم لطفا بگویید از کجا تهیه کنم ..خودم باید بسازم؟از کی بخرم معتبر باشه اسم خاصی دارد؟  

اگر در شهری که شما در آن سکونت دارید طبیب طب سنتی باشد یا عطاری سنتی با سابقه و قدیمی باشد یا نمایندگان محصولات برخی از اطباء معروف مثل دکتر روازاده، باشد، می توانید از ایشان تهیه کنید در غیر اینصورت آدرس دقیق پستی خود بهمراه مورد درخواست را به ایمیل احیاگران بفرستید یا به شماره موبایل داده شده پیامک کنید تا برای شما ارسال گردد.  

دندونام هم حالت بدی پیداکرده به خصوص دندونای جلوم ازگوشه وکنارش ریزش داره آیااینم به خاطرکمبودکلسیمه؟؟درضمن به فاصله یک هفته دوباره پریودشدم دفعه اولم نیست بیشتراوقات 2یا3باردرماه عادت میشم علتش چیه؟لطفاراهنماییم کنید  

از شما درخواست داریم شرح حال کاملی از خودتان برای ما ارسال کنید یا اینکه از طریق سایتهای مزاج شناسی مزاج دقیق خود را فهمیده برای ما ارسال نمائید تا انشاءالله بتوانیم جواب کاملی به شما داده باشیم. 

باسلام. آقای دکتر من دختری 20سالم.به دلیل ناراضی بودن ازبدنم دچارافسردگی شدم وخواستگارامو به همین دلیل رد میکنم.پوست بدنم از14سالگی بعداز اصلاح باتیغی که درناحیه بازوها انجام دادم شروع کرد به جوش زدن که تا الانم ادامه داره.البته الان تعدادجوش هاکم شده ولی جای جوش تبدیل به لک شده وآزارم میده.علاوه بربازوهام کمر،گردن،سینه ها وشکم وپاها(بعدازاصلاح)تک وتوک جوش میزنن امااصل ومنشاآن همان بازوهاست که باعث شده من رنج زیادی متحمل شم واصلانتونم لباسهای بدون آستین بپوشم.
علاوه برجوش،بدنم بسیار پرموست.باهرچیزی که خواستم موهارو ازبین ببرم بعداز اصلاح سریع اون مکان پرازجوش میشه واین باعث شده که ازقید تمیزکردن موهام بگذرم تابدنم جوش نزنه.واقعادرمانده شدم لیزرم هزینش بالاست ونمیتونم انجام بدم.
علاوه براین درقسمت بازوها،شکم،سینه ها،وزانوهام دچار ترک پوستی شدم که این ترک هابسیار واضح وقابل دید هستند.خواهش میکنم بگید چکارکنم که ترک ها حداقل کمرنگ تربشه(من در دوران رژیم هستم وباید26کیلوکم کنم وهمین هم باعث تشدید ترک هاشده)
ومشکل آخرم تیرگی ناحیه تناسلی،نوک سینه ها وکشاله ی ران هاست.این نواحی قبلاتیره نبود چندسالیست که تیره شده.
آقای دکترعاجزانه خواهشمندم برای درمان تک تک مشکلاتم راه درمانی ارائه بدید.واقعادارم افسرده میشم چشمم به بدن دیگران که میفته بخاطربدن خودم بغض میکنم خواهش میکنم کمکم کنید.ممنون  

مشکل حضرتعالی از غلبه سوداست و هرچه که به پیش رفتید و حساس تر شدید این مشکلات شما بیشتر شده، بهترین و مؤثرترین راه بیرون راندن سودا یا همان دفع سموم بدنتان است، در نتیجه کارهای مختلف و درمان های متفاوت و استفاده از شیوه های گوناگون مثل لیزر اصلاً به شما توصیه نمی شود، رژیم غذایی هم برای شما مفید نیست شما با گرفتن رژیم لاغر نخواهید شد در بدن شما باد سودا وجود دارد که باید آنرا از خود دور کنید، برای شروع بهتر است به نسخه ی سودا درون وبلاگ عمل کنید بعد از 20 روز نتیجه را اطلاع دهید و آدرس ایمیلی هم ارائه دهید تا پیگیری از آن طریق صورت گیرد. 

باسلام.خسته نباشید.من چندتاسوال دارم که واقعاذهن منو درگیرکردن. من دختری 21ساله هستم،2سال پیش براثر یک شوک قویه عصبی دچار خونریزی به مدت شش ماه شدم ودراینجاهم اضافه کنم که کلاعادت ماهیانم نامرتب بوده تاالان،ازاون موقع به بعد عادت ماهانم بافواصل زیادمیادیعنی هر 2'3ماه یکبار به مدت 10تا15روز پریودمیشم،سبزه هستم به غذاهای ترش وفلفلی خیلی علاقه دارم همیشه بدنم گرمه وبه دلیل استفاده قرصهای هورمونی موهای زائد زیادی دارم.
سوال اول اینکه چکارکنم که پریودیم منظم بشه؟
سوال دوم اینکه اززمان خونریزی تاکنون آلت تناسلیم تیره شده وبرای رفعش بایدچکارکنم.
آیالبه های بلند آلت تناسلی درآینده برام مشکل ایجادنمیکنن؟
واینکه فوق العاده زودرنج هستم اعصابم آروم نیست.
خواهش میکنم جوابو به ایمیلم بزنید خیلی نگرانم شب و روزم شده فکرکردن به این مسئله چون قراره ازدواج کنم.
متشکرم بابت زحماتتون.  

تمام مشکلاتی که برای شما پیش آمده و عنوان کردید از غلبه ی سوداست؛ لذا به نسخه ی سودا که در وبلاگ گذاشته شده عمل کنید. 

سلام. خسته نباشید. من دختری هستم 26 ساله. با پوست گندمگون و قد 158 و هیکل متوسط. در گذشته زیاد ورزش میکردم. چندین سایت رو دقیق خوندم، ولی آخرش متوجه نشدم مزاجم کدومه. آخه یه کمی سرمایی هستم ولی از سن 23 سالگی به بعد یهو صورتم با خوردن بعضی چیزا مثل شیرینی جوش میزنه.ولی حتی بدون خوردن شیرینی هم دونه های زیر پوستی ریز تو صورتم میبینم. صورتم لاغر شده و زیر چشمام هم گوده. اعتماد بنفسم خوبه ولی واقعا برام جای تعجبه. چطور توی این سن دارم جوشای ریز زیر پوستی و گاهی یه کم قرمز میزنم؟! اگه طبعم گرمه پس چرا موهای بدنم تو سرما سریع سیخ میشن و خیلی به سرما حساسم؟؟ کم خونی ندارم که بگم دلیل سرد بودنم کم خونیه. چرا صورتم لاغر شده و هیکلم با اینکه قبلا لاغر بودم، ولی الان قسمت نشیمنگاهم یه خورده چاقتر شده و با ر‍ژیم و ورزش صورتم لاغرتر میشه؟زیر چشمام گود افتاده و با خوردن فقط هیکلم چاقتر میشه؟ خواهش میکنم کمکم کنین. آخه یک ماهه دیگه عروسیمه.ممنونم  

سلام. یادم رفت که بگم موهای لخت مشکی دارم. وزنم 54 کیلو هست. و از فصل گرما و تابستان متنفرم. با اینکه به سرما حساسم ولی توی گرمای تابستان هم حالت خوب و سرخوشی ندارم. سرما رو به گرما ترجیح میدم چون تو تابستون واقعا احساس خوبی ندارم. حتی اگه جلوی آفتاب هم نرم، باز چهره ام تو فصل گرما زشت و تیره میشه  

با علائمی که شما عنوان نمودید، غلبه ی صفرا و سودا توامان برشما مستولی است، از حمام داغ استفاده نکنید، بمدت 10 روز عرق شاهتره با خاکشیر روزی یک لیوان میل کنید، حجامت عام دوره ای به فاصله ی 25 روز 3 مرتبه انجام دهید، عناب و سه پستان بجوشانید، صاف کنید و میل کنید، استخر بروید، ورزش های هواذی انجام دهید، بدن را با روغن بنفشه روغن مالی کنید؛ بدن را با نوره ی محلی نوره مالی کنید. 

سلام شوهرم بدنش پر کهیر های قرمزه چند مدتی دعوایی بودیم بعد متوجه شدم اون لکه ها پیشرفت کردن. دکتر گفته سودا داره. شوهرم سفید پوسته، چاق، خیلی عرق می کنه، کمی تنگی نفس داره، زود عصبانی میشه ولی خیلی زود آروم می شه. جند مدتی بهش سیاه دانه و گل گاو زبان می دم ولی زیاد استقبال نمیکنه. میخوام بچه دار شم ولی میترسه همش فک می کنه به بچه منتقل میشه یا اینکه به زودی میمیره، خیلی نگرانشم لطفا کمک کنین.واقعا اون سودا داره؟  

برای اینکه قطعی تشخیص خلط داده شود اطلاعات بیشتری لازم است، اما اگر نزد طبیب رفتید و طبیب غلبه سودا تشخیص داده؛ مصرف منضج و مسهل سودا بترتیبی که در وبلاگ گذاشته شده سودا را خارج می کند، نگرانی و حساسیت باعث تشدید علائم سودا می شود. 

سلام من19سالمه هیکلی تقریبالاغردارم باوزن48.قبل ازعیدازطریق سایت های مزاج شناسی تشخص داده شدکه بلغم دارم .ولی الان تقریبامتعادل شدم زیاداهل ترشیجات وغداهایی باطبع سردنیستم رنگ پوستم که قبلاسفیدگچی بود.حالاخیلی خوش رنگ ترشده البته هنوزگاهی اوقات روی بینیم جوشای دردناک درمیادوصورتم کک ومک داره.  

هرچند اطلاعات شما کامل نیست ولی بنظر میرسد بلغم دارد تبدیل به سودا می شود، با دقت در برنامه ی غذایی مشکل را حل نمائید. 

سلام پزشک محترم مردی 40ساله ساکن خوزستان هستم که حدود 8سال گرفتار وسواس فکری وعملی شده ام وطی این مدت دارو درمانی توسط پزشک اعصاب روان انجام داده ام ولی متاسفانه با کنا رگذاشتن داروها همان حالات بر می گشت وزمانی که قرص فلوکسامین روزی 6عدد استفاده می کردم باعث پرخاشگری اینجانب شده بود ودر حال حاضر حدود یک ماه است که از ترکیب دارویی که در سایت برای درمان وسواس گذاشته اید استفاده می کنم(بادرجبویه ،بهمن سرخ وسفید ،دارچین ،دورنج،گل گاوزبان ،سنبل الطیب،گل محمدی) ولازم به ذکر است که به طور میانگین برای رفع اظطراب خود روزی 5 قاشق شربت خوری استفاده می کنم تا آرامش پیدا کنم ، وتا چه زمانی باید از این ترکیب دارویی استفاده کنم ،ضمنا با توجه مزاج اینجانب بلغمی (غلبه سودا )می باشد بسیار ممنون می شوم که اسرع وقت به مشکل اینجانیب رسیدگی کنید  

همانطور که قبلاً هم عنوان کرده ام وسواس عامل درونی دارد و زیاد نمی شود به دارو اکتفا کرد در واقع دارو فقط جنبه ی آرامش روحی به شما می دهد و نوعی تلقین به شمار می آید، معمولاً افراد وسواسی دچار غلبه ی سودا هم می شوند، بهتر است به نسخه ی سودا داخل وبلاگ عمل کنید و سعی کنید وقت خود را با تفریح و شادابی و مثبت اندیشی بگذرانید و همه ی مسائلی که درگیر آن می شوید را حمل بر صحت بگذارید و توکل کامل به خدا داشته باشید؛ زیاده روی در هر نوع غذا یا دارو چه گیاهی چه غیر آن مضر است. 

با سلام دختری 19ساله هستم. تو یکی از آزمونهای مزاج شناسی تست دادم و این پاسخ برای من ارسال شد: (مزاج فعلی شما گرم و تر است، به عبارت دیگر صفراوی هستید.
درجه گرمی : 2 از 4
درجه تری : 2 از 4
مزاج شما غلبه سوداوی حاد دارد
خواهش میکنم کمکم کنید من از یک سال پیش که جواب هولناک کنکورمو گرفتم تا حالا همیشه خسته ام و تنم درد می آید و بی حوصله شده ام ,...اگر امکان دارد پاسختان را برایم ایمیل کنید.من چه بکنم؟؟چه غذاهایی بخورم ونخورم؟؟؟من حتی در انتخابهایم مشکل دارم.گوشه گیر شدم...  

به نسخه ی سودا که در وبلاگ هست عمل کنید فقط توجه داشته باشید که در خوردن گرمی جات زیاده روی نکنید، استخر، حمام مناسب و دلاکی برای شما بسیار مفید است. 

با سلام و خسته نباشید
در کتابهای مرحوم دکتر عبدالله احمدیه برای تجویز نسخه و دارو اینگونه نوشته شده است،برای نمونه :
تخم خربزه 3 ل ،تخم خیار 3 ل ،تخم گشنیز 2 ل ،تخم خرفه 2 ل ، را شیره کشیده میل نمایید و ...
می خواستم بپرسم منظور از ( ل ) چیست؟لیوان که فکر نمیکنم باشه.
ممنون میشم اگه واضح جوابم رو بدین.متشکرم.  

بنده هم مانند شما به این مسئله برخورد کردم و بسیار تحقیق نمودم جواب دقیقی نتوانستم پیدا کنم فقط یک مورد بود آنهم اینکه پزشکان طب جدید در قدیم چون معمولاً خودشان داروها را درست می کردند دارو را با قطر مشخصی روی میز پهن می کردند و بوسیله لبه ی لام میکروسکپی دارو را به قسمتهای مساوی تقسیم می کردند و به هر قسمت یک لام می گفتند که به نظرم منظور همین باشد. 

در آستانه 43 سالگی آزمایش برای بچه داری دادم که گفتن اصلا تخمک ندارم و بچه دار نخواهم شد. این خبر مثل یه مصیبت بزرگ بود و دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم . دکترا گفتن یه درصد هم احتمال بچه دار شدن نیست. نمیدونم طب سنتی میتونه کاری برام بکنه یا نه؟ تو رو خدا راهنمایی کنید  

شما اشاره نکردید که چه آزمایشاتی را دادید و به چند متخصص مراجعه کردید و آیا قبلاً و زمان ازدواج آزمایش دادید یا نه و اطلاعاتی از این قبیل، در هر حال جواب کلی این است : اگر فردی کلاً فاقد تخمدان باشد امکان تولید مثل وجود ندارد، اگر بدن و تخمدانها سالم هستند ولی تخمک گذاری انجام نمیشود با توجه به پیچیدگی آن درمان متفاوتی خواهد داشت که در اکثر موارد موفق بوده است. 

سلام
من 35 سال سن دارم.از سن بلوغ صورتم جوش زد و به تدریج زیاد شد.یه مدت روی لپ هام جوشهای وحشتناکی زد که با مداوای یک دکتر ناشی جای جوشهام تبدیل به چاله شد و قیافم مثه کسی شد که آبله گرفته.خیلی زشت شده بودم.چند سالی با یه دکتر خوب تحت درمان بودم که با لیزر و لایه برداری و چندین روش مختلف که خیلی هم پرهزینه بود چاله ها کم عمق تر شد اما کامل برطرف نشد.درضمن این کارها باعث شد دو تا لکه قهوه ای بزرگ تروی گونه هام ایجاد بشه.خواهشم اینه به من کمک کنید تا هرچه زودتر خوب بشم چون دیگه واقعا هزینه های درمانی رو ندارم.  

روشهایی که انجام دادید هرچند بعضی از آنها شما را راضی کرده اما چون دارای عوارض است روشهای خوبی نیست، شما با یک روش مناسب پاکسازی پوست و بدن مشکلتان حل خواهد شد، استفاده از آبزن حمام و مسهل سودا و روغنهای طبیعی برای شما توصیه می شود. 

با سلام و عرض ادب
من مشخصات روحی و جسمی و همینطور توضیحاتی در مورد درد و ورم مفاصلم رو به ایمیل تون فرستادم.شما هم لطف کردین اجرای نسخه سوداویها رو بهم پیشنهاد کردین.می خواستم بدونم با همه ی اون مشکلات طبع من فقط سوداویه؟چون من زیر بغلم هم خیلی عرق می کنه خیلی،طوری که مجبور شدم از داخل لباسم یه تیکه نایلون روی لباسم بدوزم که عرق مشخص نشه.هنوزم عرق میکنم ولی دیگه شکر خدا معلوم نمیشه.می خواستم ببینم این ربطی به بلغمی بودن نداره؟یا اینکه خیلی وقتها احساس گرما می کنم و باید جلوی کولر وایسم و هوای سرد وارد ریه هام کنم.با اینکه ناراحتی مفصلی هم دارم.آیا گرما ربطی به صفراوی بودن نداره؟
عرق کردن بدن بدلیل دفع سموم توسط بدن شماست، نباید جلوی آن را بگیرید، دوخت نایلون به لباس کار اشتباهی است معمولاً قدیمیها لباسی بنام زیر جامه می پوشیدند که از جنس پنبه بود و عرق تن را جمع می کرد، شما باید حمام صحیح بروید و بدنتان را نوره مالی کنید تا این مشکل شما کمتر شود. 

با سلام واحترام اول می خواستم ازتون خواهش کنم که در مورد پیشنیه بخش پاسخ به جدیدترین سوالات 2 بررسی کنید چون من چند وقت پبیش ازتون یک سری راهنمایی خواسته بودم شماهم جواب داده بودین اما الان برای مرور دوباره هرچی می گردم پیداش نیست هم در مورد خودم بود و هم در مورد زن داداشم نوشته بودم ممنون
حالا سوال خودم یک پسر 6 ساله دارم با وزن 28 کیلو که چاق نیست ولی دارای گوشت سفت و یا بهتر بگم استخوان درشت است سبزه است قدش را نمی دانم ولی بلند قد است خوراکش هم بسیار بسیار زیاد است و دقیقا اندازه یک آدم بزرگ پرخور غذا می خورد هرچند حله حوله ای نیست روزی یکبار هم تخلیه مزاج دارد پسر آروم و خوبی هم هست اما چند وقت پیش برای اولین بار اون اسهال گرفت همراه با تب و ما چندین روز گرفتار همین مسئله بودیم سرم گرفت و آزمایش هم داد در جواب آزمایشش کمبود آهن داشت ودکتر برایش شربت آهن تجویز کرد البته داروهای برای اسهالش را اصلا نخورد منجمله اوآراس رنگ رخش هم احساس می کنم زرد است و نگران این مسئله هستم در ضمن پسرم زیاد باهوش نیست و در مورد یادگیری مسائل نیاز به تمرین زیاد دارد احساس می کنم روی گونه اش یک علامت مثلا سفید رنگ است و با توجه کردن می توان دید قبلا یک بار هم همین حالت روی صورتش من احساس می کردم و بعدها برطرف شده بود و الان چند وقتی است که باز هم همین حالت را دارد در ضمن هر زخمی هم روی پوستش رخ می دهد علامتش مدتها باقی می ماند نمی دانم شاید به خاطر سبزه بودنش است هر وقت هم که شروع سرما خوردگیش باشد دهنش بو می دهد و من می فهمم که سرما خورده است راستی یادم رفت بگم بعد از آن مریضی اسهالش که تقریبا یک ماه پیش بود سرما خوردگی بدی گرفت و تا آلان هم سرفه میکند اوایل خیلی بدجور بود ولی الان کمتر است و احساس می کنم خلط پشت حلق دارد راستی تمام داروهایش را دادم تمام شد ولی خوب نشد دکتر برایش شربت سالبوتامول داده بود به نظر شما مصرف این دارو برای بچه شش ساله خوب است دکتر می گوید او آلرژی دارد و به خاطر همین سرفه می کند باید بگم که من و پسرم هردو به باد مصنوعی هم خیلی حساس هستیم و با باد پنکه مریض می شویم همین سرماخوردگی را هم خودم هم گرفتم و بدجوری واقعا اذیت شدم کلا از هر کسی ویروس را می گیریم و مدتها درگیر هستیم و با استخوان دردوکمردرد همراه است بعلاوه اینکه گلودرد و آب ریزش هم داریم می خواستم راهنماییم کنید که برای اینکه من و پسرم کمتر سرما بخوریم چه کار باید بکنیم ضمن اینکه می خواستم در مورد پسرم نظر بدین آیا این مشخصاتی که دادم او نرمال است یا نه و برای باهوش شدنش چه کار کنم ممنون و متشکر  

در مورد سؤالاتی که حذف شده قبلاً در صفحه اول وبلاگ توضیح داده ایم، نگرانی شما راجع به فرزندتان بی مورد است، از داروهای شیمیایی برای وی و خودتان پرهیز کنید، استفاده از عطوس هفته ای دو بار توصیه می شود همچنین در غذاهای آبکی خود مثل خورشت یا سوپ یک تکه آهن کوره رفته بیاندازید و غذا ها را در ظروف مسی طبخ کنید، روزی یک استکان عرق یونجه به وی بدهبد، برگ سنا و گل سرخ به اندازه مساوی مخلوط کنید و هر روز در یک لیوان آب جوش یک قاشق از آن را دم کنید و به وی بدهید تا 10 روز ادامه دهید، اگر علائم برطرف نشد مجدداً اطلاع دهید. 

سلام بنده مبتلا به مصرف حوشانده تریاک هستم با این توضیح که انرا می جوشانم وشیره انرا می گیرم وبعددرچای حل می کنم ومصرف می کنم .خواهش دارم بفرمایید برای کم کردن مضرات این عمل چه کار کنم .خواهشمندم جواب را به ایمیلم ارسال فرمایید.متشکرم  

اطلاعاتی در مورد طبع شما لازم است، در عین حال حجامت و زالو درمانی زیر نظر طبیب طب سنتی مفید است. 

سلام و خسته نباشید من دختری سی ساله هستم که تنبلی تخمدان دارم. اوایل از سیپروترون کامپوند استفاده کردم ولی به خاطر عوارضش یک ماه از قطره ویتاگنوس استفاده کردم که بعد از 17 روز پریود شدم. سه ماهی میشه که قطره رو استفاده نکردم و پریود هم نشدم. به خاطر جوش زیادی که زدم بازم حدود 15 تا قرص سیپروترون رو خوردم. و بعد از پریود شدنم دوباره از قطره استفاده کردم ولی بعد از سه روز ترشحات قهوه ای رنگی می بینم که زیادم است. لطفا بگین چیکار کنم.  

از داروهای شیمیایی استفاده نکنید، روزی یک لیوان دم کرده برگ سنا و گل سرخ تا 10 روز استفاده کنید، روزی یک استکان عرق رازیانه خالص صبحها استفاده کنید، روزی یک لیوان عرق بومادران شبها استفاده کنید تا یک ماه هم ادامه دهید. 

سلام. اول اینکه ممنون که به سوالات جواب میدید و راهنمایی میکنید. راستش نمیدونم جای درستی سوالمو مطرح میکنم یا نه!!!
من توی هفته هجدهم بارداریم و گاهی وقتا به شدت با خشکی مدفوع مواجه میشم. به خاطر دفع مجبور به فشار هستم. به نظر شما این خطری برای جنین نداره؟؟ آیا میتونم از وازلین کمک بگیرم؟؟  

یبوست در دوران بارداری مناسب نیست، در غذاهایی که می خورید تجدید نظری داشته باشید تا یبوست ریشه کن شود، از روغن بنفشه طبی یا روغن زیتون بعنوان حقنه می توانید استفاده نمائید. 

با عرض سلام و تشکر فراوان از شما
من دختری23ساله هستم به تشخیص یکی از همکاران شما صفراوی مزاج هستم؛اما هم کمردرد دارم و هم نرمی کشکک زانو.میگن مصرف گرمیجات برای دردهای استخوانی مفید است،حالا من موندم که از گرمیجات مثل زنجبیل استفاده بکنم یا خیر؟  

در مواردی پیش می آید که افراد غلبه ی طبعی دارند ولی اندام غلبه ی مخالف آن را پیدا می کنند که با مراجعه ی به طبیب طب سنتی راهنمایی خواهید شد. 

با سلام وتشکر از جناب عالی بنده33سالمه پوستم خشکه به نظر اگزما دارم آلرژی فصلی هم از بچگی بهاش دسته پنجه نرم کردم ولی خشکی پوست مخصوصا صورت رو 6یا 7 سال دارم احساس میکنم صورتم داره چروک میشه از هر روغنی استفاده کردم ولی ظاهرا بعد یه مدت ئوباره پوست ضد روغن مسازه وبهش واکنش نشون نمیده شب تا 12 بیدارم ولی صبح کمی بد از خواب بلند میشم موهام خیلی زود داره سفید میشه مخصوصا ریشم با توجه به سنم مقدارش زیاده اب دهنم وقت خواب رو بالشم میریزه ولی بدن مخصوصا صبحها که میرم حموم بیشتر روی رانهام داغه وخانمم میگه وقتی نفس میکشی های داغ بیرون میدی انگار دمای بدنم بالاست غذارو تند میخورم بعضی وقتها نفخ میکنم زیر چشمم کمی تیره شده به نظرم دور کمرم تیره است واینکه بدنم زیاد خارش داره مخصوصا تنه به پایین ساق پام سینم پشتم وصورتم پوسته پوسته میشه البته بدنم هم هست چکار کنم طبع من چیه؟  

اطلاعاتی که عنوان کردید زیاد کامل نیست اما بنظر میرسد که شما غلبه ی سودا داشته باشید، با روغن بنفشه طبی بدنتان را چرب کنید. 

سلام خانمی 29ساله و8ماهه باردار هستم طبق دستور پزشکم آزمایش قند دادم که در آزمایش اولم روز اول بعد از12 ساعت ناشتایی 7صبح خون دادم بعد پرستار پودر گلوکز بمن دادند وخواستند آن روز را طبق روزهای عادی وعده های غذایی کامل را داشته باشم و فقط فردای آن روز را ناشتا باشم ساعت 6صبح ناشتا و پودر راباآب مخلوط کرده وبخورم ویکبار 1ساعت ویکبار هم 2ساعت بعد از خوردن پودر برای خون دادن بروم البته تا گرفتن آزمایش دوم نباید چیزی بخورم(یعنی ساعت 7و8 صبح)جواب آزمایش این بود FBS=76
207 =
GTT (Blood Glucose 1hr

172=
GTT (Blood Glucose 2hr

23=
Blood Urea

وقتی آزمایش را به پزشکم نشان دادم گفتند دیابت بارداری دارم ومن را پزشک دیگری ارجاع دادند آن پزشک خواست تا دوباره در یک آزمایشگاه خصوصی آزمایش را تکرار کنم این آزمایش فرق داشت باز هم 12 ساعت ناشتا بودم ساعت 7:30 صبح خون گرفتند بعد خواستند صبحانه را کامل بخورم و2ساعت بعد از صبحانه یکبار دیگر برای خون دادن بروم (ساعت 11) و نهار را کامل بخورم و باز هم 2ساعت بعد از نهار دوباره بروم وخون بدهم (ساعت4)جواب این بود
61=
Fasting blood sugar

70-105=
Reference Range

105=
Blood sugar(2hrp.p
75-140=
Reference Range

130=
Blood sugar(4 pm Reference Range=up to 140
وقتی آزمایشها رابه پزشک نشان دادم باز هم تشخیصشان دیابت بارداری بود وروزی 10 واحد انسولین تجویز کردند اما من هنوز از انسولین استفاده نکردم چون هم به نظر خودم وهم پزشک داروخانه قندم نرمال بود وفقط رعایت غذایی میکنم.
لطفا شما بگویید کار درستی کردم؟ یا باید به دستور پزشکم عمل کنم؟ یا آزمایشها را به پزشک دیگری هم نشان دهم ونظر آنها را بپرسم؟
اگر برنامه غذایی را باید رعایت کنم لطفا راهنماییم کنید.  

در دوران بارداری حساس بودن مادر موجب بروز برخی مشکلات منجمله دیابت می گردد، سعی کنید همیشه شاد و خرم باشید و روحیه تان را کاملاً خوب نگهدارید، از نان سیاه کامل استفاده کنید یا از نان سنگک که دوطرف آن کنجد، سیاهدانه، زیره سیاه پر شده باشد تا پایان بارداری استفاده کنید و هیچ نوع نان دیگری مصرف نکنید، از عسل زیاد استفاده کنید بخصوص صبحانه ارده با عسل بسیار مناسب است، بجای چای چای سیب میل بفرمائید، بجای قند عناب میل کنید، عصرها کاهو با سکنجبین عسلی میل کنید، به حمامتان اهمیت خاصی بدهید، پس از حمام بدنتان را با روغن بنفشه طبی چرب کنید، روغن زرد حیوانی با عسل میل کنید. 

با سلام.طبع من صفراوی است ودچار غلبه سودا شدم.ودر نهایت چندین سال که با حساسیت و سوریازیس تو ناخن هام و کف پام درگیرم.ممنون میشم منو راهنمایی کنید  

به نسخه سودا درون وبلاگ عمل کنید. 

با سلام و خسته نباشید از اینکه من مجبورم تمام سوالات خانواده ام را از شما بپرسم و تند تند مزاحمتان می شوم عذر می خواهم و برایتان طول عمر از خداوند خواهانم.
مادری دارم 55 ساله داری قد 165 و وزن 75 کیلو نه خیلی چاق و نه لاغر به نظر می رسد و سبزه با موهای سیاه حالت دار در مورد مزاجش هم روزی یکبار دفع مزاج دارد البته اگر رعایت کند او فردی احساسی است به مرور بالا رقتن سن تند خو شده است نه خیلی در مورد سوابق بیماریهایش باید بگویم که او واریس ارثی دارد خیلی زیاد روی پاهایش و همچنین کلیه عفونت زا دارد اگر آب سرد و یابستنی سرد بخورد کلیه هایش درد می گیرد وگرنه در صورت رعایت کردن مشکلی ندارد همچنین آرتروز نیز در پاهایش دارد و آن بدلیل کار کردن زیادی است اصلا تنبل نیست و تمام کارهای خانه با حیاط بزرگ به دوش اوست ما در استان گیلان زندگی می کنیم و این را از جهت آب و هوایی گفتم حالا با توجه به همه این حرفها از یکسال پیش او شروع یائسگیش بود و به شدت گرمش می شد و یه مدتی تمام سیستم بدنش به هم ریخته بود و گورگرفتگی بدی داشت چندین بار دکتر مراجعه کرد و هر بار یکسری داروهای مختلف می دادن و بعضی هاشون هم مربوط به اعصاب می شد اما خیلی فرق نکرد به پیشنهاد خودم به او گفتم چایی و ادویه جات نخورد و او می گوید هر وقت چایی و یا بادمجان می خورم بدتر می شوم البته پرویدش قطع قطع نشده است بعضی وقتها در یک ماه سه بار پریود می شود قبلا خونریزی های شدیدی داشت ولی الان دوسه روز و متوسط پریود می شود و گاهی وقتها هم دو یا سه ماه پریود نمی شود البته در زمانهایی که طول می کشد گور گرفتگی مادرم هم بیشتر می شود او می گوید پشت سرش خیلی داغ می شود و عرق می ریزد به طوری که در زمستان پارسال همش در حیاط قدم می زد خوابش هم کم شده است البته زمانی که استرس دارد بیشتر این حالت را دارد این را باید اضافه کنم که ما کلا خیلی استرسی نیستیم او می گوید گاهی اوقات در خواب مغزم را فشار می دهم و یا دندانهایم را و یا چونه ام را ولی خوابم نمی برد و از این حالت خسته می شوم راستی باید بگویم که او دندانهای پایینش مصنوعی و دندانهای بالایش طبیعی است که با مراجعه به پزشک گفته است که باید همه کشیده شود چون علاوه بر دندانها لثه ها هم خراب است ضمن اینکه او یک مقداری بنا به گفته پزشک کم خونی نیز دارد والسلام  

عرق بومادران روزی یک استکان میل کنند، کاهو با سکنجبین عسلی هر روز عصر میل کنند، هفته ای دوبار از عطوس استفاده کنند، عرق دارچین خالص شبها یک استکان میل کنند، چاتی اسطوخدوس روزی یک لیوان میل کنند، ورزش نمایند، حمام صحیح بروند و از آبزن حمام استفاده نمایند. 

با سلام مجدد
خواهری دارم 28 ساله با قد 162 و وزن 55 کیلو موهای خرمایی رنگ و لخت اما کم پشت و نازک و پوست روشن و سفید که روی صورتش کک و مک دارد و همیشه جوش می زند دارای طبع مزاجی خوب است و مشکلی از نظر گوارشی ندارد مهربان و احساسی اما تندخو به طوری که خیلی سریع نسبت به مسائل واکنش نشان می دهد و به مدت طولانی هم ناراحت می شود و مسئله ای را کش می دهد و هی غر می زند در واقع باید بگویم او غرغروست ولی کلا آدم بسیار باسلیقه ای است و عاشق گل و گیاه است . اما مشکلاتش باید بگویم که قبلا که باشکاه می رفت پریودش مرتب بود ولی الان نامرتب شده است به طوری که دوماه پریود نشد و با نظر پزشک بعد از تزریق آمپول پریود شد او در بدنش پر از موهای زائد است و زیر چانه که کم کم زیاد هم می شود یک مدت طولانی است که از اینکه آب دهانش زیاد ترشح می شود ناراحت است و به گفته خودش همش باید آب دهانش را قورت بدهد و حتی بعضی وقتها البته زمانهایی که خیلی خوشحال است می گوید غلظت آب دهانم زیادتر می شود و کش می آید و من به سختی قورت می دهم و در این هنگام چشمانش را می خواهد جمع نگه دارد نمی دانم چه جوری باید توضیح دهم مثلا نیمه باز در زمانهایی که سرما می خورد هم همین حالت را دارد از طرفی او می گوید بی دلیل بدون آنکه سرما خورده باشم وقتی که یک سرفه اتفاقی می کنم از گلویم چرت بیرون می آید راستی باید بگویم زمانی که کسی بااو شوخی می کند او ناراحت می شود مثلا اگر کسی دستش را بگیرد و یا فشار دهد همش می گوید دستم درد می کند کلا آدم ضعیفی است و از درد استخوان گله دارد حال از شما می خواهم در مورد
1- موهای زائدش
2- ترشح بیش از اندازه بزاق دهانش
3- عفونت گلویش
4-جوش های صورتش و کک و مکش
5- نازکی و ریزش بیش از اندازه موهای سرش
راهنماییمان کنید البته خواهش می کنم جداجدا یعنی جواب هر سوالی را لطفا شماره بزنید
خیلی خیلی ممنون و متشکریم  

۱ - به نسخه سودا داخل وبلاگ عمل کنند. 

2 - هر روز یک لیوان خاکشیر بخورند. 

3 - از عطوس استفاده کنند و قبل از آن بخور مرزنجوش بدهند. 

4 - به نسخه سودا داخل وبلاگ عمل کنند. 

5 - در حمام مستقیم زیر دوش نروند. 

قبلاً شماره تلفن تماس اعلام شده است. 

باعرض سلام وخسته نباشید.بنده مدت یک ماهه دچاریک کیست 4سانتی ازنوع ساده درتخمدان راست شدم.ومتاسفانه به داروی شیمیایی ضدکیست حساسیت شدید دارم.چون عجله زیادی برای بارداری دارم خواهش میکنم درطب سنتی بفرمایید چگونه کیستم رو کوچک یا آب کنم.باسپاس فراوان.  

بهتر است تحت نظر طبیب طب سنتی قرار بگیرید، بدانید که استفاده از نوار بهداشتی و شستشو در دوران ماهیانه برای شما مضر است، روزانه دو استکان عرق رازیانه برای شما مفید است. 

سلام.چندروزیه که وضعیت معدم به کل بهم ریخته هرچی که میخورم معدم دردمیگیره واسهال شدیدم اشتهام خیلی کم شده ونمیتونم درست حسابی غذا بخورم بااینکه احساس گرسنگی شدیدی دارم.لطفا راهنماییم کنید.  

به مدت سه روز ناشتا یک قاشق مربا خوری اسپند خوراکی بدون آنکه بجوید قورت بدهید. 

باسلام ببخشید در جواب سوالم گفتید که حمام صحیح و استفاده از آبزن حمام این جمله را متوجه نشدم در ضمن در مورد سکنجبین عسلی نیز لطفا روش درست کردنش را توضیح دهید با تشکر فراوان  

روش صحیح حمام کردن را در وبلاگ گذاشته ایم، برای تهیه آبزن باید آدرس خود را برای ما ایمیل کنید تا برای شما ارسال شود، دو قاشق غذا خوری عسل طبیعی، دو قاشق سرکه خانگی و دو قاشق عرق نعنا خالص مخلوط کنید بدون آنکه حرارت دهید سکنجبین درست خواهد شد. 

با سلام من قبلا صورتم زیاد جوش میزد رفتم پیش دکتر به من دارو داد جوشها کم شده وجای لکه ها روی صورتم هست دکتر به من گفتم باید لیزر کنی ومن قبول نکردم الان فقط لکه ها روی صورتم هست میخوام که از بین برود از شما ممنون میشم اگه من راهنمایی کنید . از کجا بفهمیم که طبعمون سرد هست یا گرم . باتشکر از شما  

باید عامل ایجاد جوش را بررسی کنید، به نظر می رسد عامل سودا باشد اگر اینچنین باشد ابتدا زالو درمانی سپس استفاده از کیسه پشمی مشکل را حل خواهد کرد. 

راههای مناسب برای درمان کم خونی شدید در زنان باردار چیست؟  

خوردن عسل، روغن زرد حیوانی، استفاده از ظروف مسی و برنجی، طبخ آهن کوره رفته در غذاهای آبکی. 

سلام من یک دختر 27 ساله هستم که از سن 24 سالگی در قسمت ناحیه تناسلی خود بثوراتی را مشاهده کردم با مراجعه به دکترهای مختلف و درمانهای متفاوت تغییری حاصل نشد و الان چیزی شبیه به دمل که روش روغن سیاه مالیدم درامده و خود ناحیه تناسلی هم میباشد در اینترنت اسم خارجیش فوردایس اسپات نوشته شده و هیچ راه حلی هم برای درمانش نیست اما واقعا از این موضوع اذیت میشوم و چیزهایی مثل چرک هم گاهی با فشردن انها ازش خارج میشود که باز جایگزین میشود چن باری هم حجامت کردم از شما تقاضا میکنم که راه حلی اگر برای ایم مشکل من میدانید به من ارایه نمایید و اگر میشود برایم پاسختان را به ایمیلم بفرستید کمال تشکر را دارم  

به نسخه سودا در وبلاگ عمل کنید، پس از یکماه زالو درمانی انجام دهید. 

با سلام وخسته نباشید
برادرم چندروزی است که گلودرد شدید دارد وبی حال است،دور زبان کوچک واطراف گلویش زخمهایی شبیه آفت زده،اول فکر کردیم سرماخوردگی است،ولی با شدید ووخیم شدنش متوجه شدیم که اشتباه کردیم.
پیش متخصص گوش وحلق وبینی رفته است وبه او گفتند ویروسی وارد بدنش شده وعفونت دارد بدنش.
دکتر به او آمپولی داده است که مثل پنی سیرین است.
ولی بدون نسخه دکتر اجازه تزریق نیست و می گویند که اگر بد زده شود احتمال فلج شدن وخدای ناکرده مرگ دارد،از طرفی برادرم می گوید اگر آمپولها را نزدند یر پا نمیتواند بایستد.خواهش میکنم راهنمایی ام کنید.
خیلی نگران هستم  

با اطلاعات سطحی که شما دادید نمی شود راجع به این مورد نظر داد، باید دقیقاً بررسی شود و نبض بیمار گرفته شود، به طبیب طب سنتی مراجعه نمائید. 

سلام خانمی هستم که یکماه و ده روز دیگر ٢٧ساله خواهم شد یک دختر ناز دارم که قصد دارم با خواست خداوند فرزند دومم پسر شود قبلا خیلی ترشی جات و دوغ و ماست میخوردم اجابت مزاج دارم و ولی نفخ دارم و داىم شکمم صدا دارد زود رنج و شکاک و عصبی هستم زود به زود گرسنه می شوم و زیاد نان و برنج میخورم و وزنم خیلی زیاد شده اصلا تحمل گرسنگی ندارم وسردرد میگیرم و عصبی میشوم لطفا راهنماییم کنید با تشکر  

صبحها یک استکان عرق کلپوره شبها یک استکان عرق بومادران میل کنید، توجه داشته باشید عرقیات خالص باشد. 

سلام من دختری 20 ساله هستم، در دوران عادت بسیار درد دارم و شش روز کامل هم خونریزیم زیاد است هم شدت درد بالا. این بار دردم خیلی بیشتر بود. یک روز پس از پاک شدنم مقداری خون و یک تکه گوشت مانند از مقدم خارج شد، این چی میتونه باشه و چرا؟ممنون 

اطلاعات بیشتری در مورد مزاج شما لازم است، دیگر حالات از قبیل حالتهای عصبی، سردردهای احتمالی، دل درد یا کمر درد، یبوست و دیگر موارد را هم ذکر فرمائید. 

salam khoob hastin? man 22 saleam va pco , ba masrafe ghors period misham ama bedoone ghors na . kamboode vazn daram . ghorshaye metformin ro nashiane masraf kardam va bohrane roohi dasghtam va az 60kg be 47 residam . chikar konam ta dobare tabii period sham va baraye bardari be moshkl bar nakhoram rahi hast?  

برای جوابگویی دقیق نیاز به شناخت طبع شماست، اما بطور کلی روزی یک استکان عرق بومادران برای شما مناسب است. 

سلام.ببخشیدمیگن افرادبلغمی چاق هستن.پس چرامن اینطوری نیستم.کمرم خیلی باریکه ودوست دارم سرحال تربشم وکمرمم قوی بشه.منکه اینهمه چیزایی باطبع گرم میخورم دیگه بایدچیکارکنم؟؟؟  

کاملاً صحیح است، اما در برخی از موارد تری بدن افراد بلغمی خشک می شود و کم کم غلبه ی سردی و خشکی که همان سودا است نمایان می گردد، در این قبیل موارد بهتر است ابتداء از سردی بدنتان بکاهید. 

سلام
دختری هستم 28 ساله ضعف دستم به جایی رسیده که حتی یک کتری را هم نمی توانم بلند کنم.گردنم قژ قژ صدا می کند در هنگام حرکت به چپ و راست .از گردن عکس گرفتم و می گویند شروع آرتروز گردن است.
ضمنا درد اصلی بنده از زمانی شروع شد که برای اولین بار در خرداد ماه حجامت کردم شنیدم که حجامت برای همه مناسب نیست.درد من اول از گزدن و شانه بود و بعد با قرص بهتر شد ولی الان ضعف دست شده و حتی بنده وقتی از پله زیاد بالا پایین می کنم دچار ضعف شدید پا هم هستم .ضمنا بنده مدتی هم در مکان بسیار مرطوب زندگی کردم  

از ظاهر امر اینگونه پیداست که خون شما غلیظ شده است، خوردن عناب و آب انار یا آب زرشک مناسب است، دلاکی و غمازی برای شما بسیار مفید است. 

باسلام و خسته نباشید .دخترم 5 ساله است تشخیص مزاج او برایم کمی سخت است ولی بسیار زیاد گرمایی است و هنگام خواب در هر فصلی بسیار عرق می کند . بسیار گرمایی است ،کم اشتهاست ولی از نظر وزن و قد نرمال است .(20 کیلوگرم و 105cm ).سرفه های آلرژیک دارد که به مدت دو سال تحت درمان است .با کوچکترین سرماخوردگی دچار عفونت بینی می شود .جهت درمان به کمک طب سنتی چه تجویزی دارید؟  

بابونه، گل بنفشه، مرزنجوش، تخم گشنیز به اندازه ی مساوی کمی در 2 استکان آب آنقدر بجوشانید تا یک استکان آن باقی بماند، و روزی 2 بار از طریق بینی استنشاق کند. 

برای ورم زانو چه پیشنهاد میکنید؟  

اطلاعات داده شده برای پاسخگویی کافی نیست. 

دستهای من با سن سی سال زشت و بی طراوت است برای جوان سازی پوست دستم چکار کنم پوست دستم تیره و چروک است  

روغن بنفشه طبی نافذ است. 

سلام.من دختری 20ساله هستم ک حدود هفت ماه هست ک بعد خوردن اکثر چیزا حالتی مانند باد گلو ب صورت مداوم دارم آزمایشات لازمه رو هم انجام دادم.معده من هیچ مشکلی نداشت ولی من در طی چندهفته اخیر ک دقت کردم بیشتربعد ازخوردن سردیجات این حالت رو دارم.گاهی در خواب همین حال رو دارم ک نمیتوانم نفس بکشم.نفخ هم دارم.
موهای خرمایی و از کودکی کم دارم.پوست گندمی و محکم.استخوان بندی متعادل.رشد موهای بدنم هم متعادل.موهای بدنم کرکی و کم.از چیزهایی مانند ترشی ک خیلی دوست داشتم دیگر تمایلی ب آنها ندارم.از شیرینی هم خوشم نمیاد و تمایل ب طمعهای متعادل پیدا کردم و سردیجات با مصلحات باز هم تاثیری ندارد برای من.طبق آزمون اینترنتی ک دادم مزاج فعلیم سرد.تری و خشکی متعادل و غلبه صفراوی حاد دارم.
برای اصلاح مزاج هم سرکه انگبین میخورم ولی چون طمعش را دوست ندارم خیلی کم میگذارم و باقی آن آب.
عفونت اداری هم همیشه دارم.زود ب زود.دهانم همیشه بوی بد میدهد.و‏ ‏با‏ ‏تمام‏ ‏اینکه‏ ‏میبینم‏ ‏ک‏ ‏دیگران‏ ‏چقد‏ ‏ب‏ ‏من‏ ‏غبطه‏ ‏میخورن‏ ‏یا‏ ‏اهمیت‏ ‏والا‏ ‏میدهند‏ ‏از‏ ‏اعتماد‏ ‏بنفس‏ ‏پایینی‏ ‏برخوردارم‏ ‏و‏ ‏دائم‏ ‏ب‏ ‏خود‏ ‏عیب‏ ‏میگذارم‏ ‏ک‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏مرا‏ ‏ب‏ ‏شدت‏ ‏عصبی‏ ‏میکند.و‏ ‏در‏ ‏دانشگاهم‏ ‏ک‏ارهای‏ ‏عملی‏ ‏هم‏ ‏نسبت‏ ‏ب‏ ‏همه‏ ‏بهتر‏ ‏میشود‏ ‏ولی‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏بعد‏ ‏مدتی‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏دور‏ ‏میاندازم‏ ‏ک‏ ‏کسی‏ ‏نبیند.
  

حجامت دوره ای به فاصله ی 20 روز از هم سه مرتبه، حجامت پشت گوش، عرق شاهتره با خاکشیر 4 روز صبحها میل کنید، حمام گرم نروید، استخر بروید ولی زیاده روی نکنید، شیر و ماست بخورید، منضج و مسهل صفرا هم استفاده کنید. 

با سلام من 29 سالمه ومتاهلم .قدم 164 وزنم 46 طبع من بلغم با گرایش سودا دارای فیبروم و پلی کیستیک هستم لطفا منو راهنمایی کنید با کمال تشکر از شما  

یک دوره کوتاه با مصرف منضج و مسهل می بایست طبعتان را از سردی خارج کنید، پس از آن با مصرف موادی که مستقیم بر روی سلسله اعصاب رحم تاثیر می گذارند باید رحم را تقویت نمائید، وقتی بدنتان آماده شد با زالو درمانی در چند مرحله فیبروم را ریشه کن خواهید کرد، تمام این موارد باید زیر نظر طبیب حاذق طب سنتی صورت پذیرد. 

با سلام خانمی ۲۸ ساله هستم و هر چند وقت دچار کممر درد میشم.ام ار ای نشون داد که دیسک ۴ و ۵ مشکل داره اما به گفته ی دکتر فعلا نیاز به عمل ندارم.من اهل مشهد هستم و به پیشنهاد یکی از دوستان به پزشک سنتی در شهر سرایان مراجعه کردم.ایشان گفتند باید تحریک عصب شوی و حجامت از کمر انجام دادند.و گفتند بلغم شدید دارم.باید گرمیانه بخورم. سوال از حضورتان دارم.تحریک عصب یعنی چه و ایا می توان این کار را در مشهد انجام داد؟ایا این کار باعث از بین رفتن دیسک می شود و یا تنها درد را برای مدتی ساکت میکند؟الان بیشتر از بیست روز است که دردم زیاد شده روزهای اول نمی توانستم حتی بایستم.الان تا چند قدم راه می روم و یا می نشینم کمرم شدید درد می کند و فوری باید دراز بکشم،باید چکار کنم؟با تشکر  

هر قسمت از بدن انسان توسط سلسله اعصاب اداره می شود وقتی بدلایل مختلف اعصاب هر ناحیه وظایف خود را درست انجام نمی دهند آن ناحیه دچار درد و گرفتاری می شود، در قدیم دردهایی از قبیل دیسک را با دلاکی یا رگ گیری درمان می کردند، امروزه در علم پزشکی رشته ای وجود دارد بنام کایروپراکتیک که همان رگ گیری و دلاکی قدیمی است، شما می توانید در مشهد با مراجعه به آقای دکتر شهرستانی که کایروپراکتور هستند مشکل خود را حل کنید یا مراجعه به رگ گیران قدیمی کارساز است، توجه داشته باشید که می بایست حتماً بلغم را هم از وجودتان پاک کنید که به یک دوره ی حداقل 3 ماهه نیاز دارد. 

طب سنتی چه نظری در مورد طب نوین داره ؟ آیا اونو رد میکنه؟  

پایه طب نوین طب سنتی است، تا چندی پیش کتاب قانون بوعلی سینا در دانشگاههای علوم پزشکی دنیا تدریس می شده، پس می توان گفت طب جدید ادامه همان طب سنتی است و هیچکدام این دو یکدیگر را رد نمی کنند؛ اگر اختلاف نظری هم وجود دارد برای ماهیت این دو نیست، بلکه برای استفاده از روش های کدام یک در بیماریهای مختلف است که آنهم بی مورد است اگر کسی مطالعه کافی داشته باشد خواهد دانست که هر کدام در کجا بکار می آیند. 

بیماری آپاندیسیت و خون ریزی داخلی که جز اورژانس های جراحی هستند رو طب سنتی درمون میکنه ؟  

در گذشته در مواردی که بیمار احتیاج به جراحی داشته، توسط برخی از حکما جراحی انجام می شده ولی بیشتر سعی بر این بوده که بیماری بوجود نیاید، مثلاً راهکارهایی را بررسی می کردند که فرد دچار آپاندیس نشود، البته موردی مثل آپاندیس با درمانهای سنتی مثل طب سوزی یا حجامت هم درمان می شده ولی امروزه مواردی که احتیاج به درمان دارد را پزشکان جراح حاذق و امکانات مناسب وجود دارند که درمان می نمایند. 

آیا موارد اشتیاه در طب سنتی هم هست؟  

در گذشته که هنوز راهکارها کشف نشده بودند اشتباهاتی وجود داشتند، ببینید علم طب قدیم در آزمایشگاه کشف نشده بلکه بصورت عمل و خطا و تجربه و تحقیق حکما و دانشمندان پیدا شده در نتیجه خطاها و اشتباهات زیادی داشته ولی وقتی راهکاری پیدا می شده و قطعی می شده، دیگر درصد خطای بسیار پائینی داشته، به همین دلیل امروزه به جرات می توان گفت افرادی که با مراجعه و مطالعه ی متون طب سنتی و با تحقیق اقدام به درمان بوسیله ی طب سنتی می نمایند، کمترین خطا را دارند. 

در طب سنتی چه طور ادعا میشه عامل بیماری بهتر از طب نوین تشخیص داده میشه در صورتی که طب نوین دارای پشتوانه قوی فیزیولوژی ، پاتولوژی و ایمونولوژی هست؟  

البته توضیح در مورد این سؤال به وقت بیشتر و شرایط بهتری احتیاج دارد و پیشنهاد می شود مطالعه ی متون طب سنتی را در پیش بگیرید، علی ایحال به نظر بنده (تشخیص عامل بیماری) دو معنا می تواند داشته باشد، یکی اینکه قبل از بیماری تشخیص داده شود که چه چیزهایی باعث چه بیماریهایی می شود و یا چه افرادی با چه شرایطی دچار چه بیماریهایی در آینده می شوند؛ و دوم اینکه فردی بیمار شود و پس از بیماری تشخیص داده شود که چه بیماری دارد طبیعتاً تشخیص عامل بیماری هم کار ساده ای می شود، مواردی که شما اشاره کردید ابزار تشخیص نوع دوم است، توجه بفرمائید: طب سنتی بر اساس مزاج و طبایع و ارکان اربعه اقدام به تشخیص می نماید و درمان مدار نیست بلکه سلامت محور است، پس فردی که به طبیب طب سنتی مراجعه می کند شاید قبلاً آزمایشات و گرافی های مختلف را داده باشد و پزشک به وی اعلام کرده باشد که همه چیز مرتب است ولی اگر همان فرد به نزد طبیب طب سنتی برود، طبیب غلبه ی طبع را برای وی تشخیص دهد و علائمی را به وی اعلام کند و بگوید که سریعاً برای تعادل طبع اقدام کند اگرنه دچار فلان بیماری یا فلان گرفتاری خواهد شد، حتی در مواردی که فرد بیمار است و به طبیب مراجعه می کند، طبیب سعی می کند علت بیماری را بر اساس طبع بیمار تشخیص دهد و ابتدا به پاکسازی بدن و تعادل طبع بپردازد در نتیجه فردی که با طب سنتی درمان می کند احساس تغییر در کل بدن دارد ولی درمان با طب نوین فقط تهاجم به مورد بیماری است و فرد شاید عوارض آن تهاجم را در نقاط دیگر احساس کند. 

سلام خانمی 34 ساله هستم سابقه جراحی تیرویید دارم ودچارپارگی دیسک کمر ونرمی شدیداستخوان در قسمت لگن هستم وکم خونی ویبوست دارم طبق نظر پزشکم دچار بیماری سلیاک هستم برای درمان از طریق طب چه پیشنهادی داری؟  

بهتر است حضوراً به طبیب حاذق طب سنتی مراجعه کنید. 

با سلام
بنده 25 سال سن دارم.دکتر طب سنتی رفتم و به من گفتن صفراوی هستم .کبد گرم و معده سردی دارم. هر روز صبح که سیر می خورم یبوستم کاملا برطرف میشه ولی اگر در طول روز چیزی بخورم معدم نفخ میکنه تنها در صورتی حالم خوبه که هر چیزی که بخورم سریع برم دستشویی .اگر در طول روز چیزی بخورم احساس میکنم مسموم شدم .معدم بهم میریزه .لطفا راهنماییم کنید؟باتشکر  

عرق شاهتره یک لیوان و دو قاشق خاکشیر تا 10 روز هر روز میل کنید، منضج و مسهل صفرا استفاده کنید. 

دختری 26 ساله هستم
حدود یک ماه پیش دونه هایی از بدنم بیرون ریخت که فک کنم در اثر خوردن بادمجان بود به دکتر پوست مراجعه کردم قرصای حساسیت سیترزین داد و چند تا آمپول حساسیت و یه لوسین برای پوست خشک استفاده کردم تا کمی بهتر شدم
فک کردم دیگه باید خوب شده باشم
یه هفته پیش دوباره کشک بادمجان خوردم
ایندفعه بدنم به شدت واکنش نشون داد تمام بدنم پر از دونه های قرمز شده و بشدت میخاره
حالم خیلی بده
دکتر هم رفتم باز یه مشت قرص حساسیت دیگه داده که هیچ فایده ای نداره
دکتر میگفت طب سنتی علی سینا میگه تا40 صبح ناشتا عرق کاسنی بخور
میخورم اما بدتر شدم
راهنمایی کنید
دیگه داروها هیچ فایده ای ندارن
  

شما غلبه ی سودا پیدا کردید، عرق کاسنی برای شما اصلاً خوب نیست، به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید. 

با سلام از اینکه پاسخ منو دادید خیلی ممنون اما برایم سوالی پیش آمده در پاسخ سوال من برای کیست وفیبروم نوشته اید که با مصرف منضج ومسهل طبعم از سردی خارج کنم چطور باید این کارو بکنم ورحم خود را چگونه تقویت کنم  

تحت نظر طبیب طب سنتی قرار بگیرید شما را راهنمایی می کنند. 

با سلام، خانمی هستم 28 ساله. حدود 6 ماه پیش بر اثر فشار عصبی معده دردهایی میگرفتم بعد از مدتی حالت سوزش سر معده احساس کردم و رفلاکس معده پیدا کردم، برای درمان رفلاکس داروی پنتوپرازول مصرف میکنم. ضمنا کیست تخمدان نیز دارم که برای رفع آن از قرص های ضد بارداری استفاده کردم که حالت رفلاکس و درد معده ام خیلی بیشتر شد. به طوری ک شکمم صدای قار و قور زیادی دارد و هر چه غذا بخورم باز هم معده ام ضعف میرود، بخصوص صبح ها. برای رفع این دو مشکل چه کنم؟  

شناخت مزاج شما شرط تشخیص و درمان بوسیله ی طب سنتی است. 

باسلام 3سالست اقدام به بارداری کردم اما به دلیل مشکل در لوله های رحمی موفق نشدم عمل هیستروسکوپی لاپاراسکوپی هم انجام دادم هیچ فایده ای نداشت لطفا راهنماییم کنید.باتشکر  

آزمایشات خود را ارسال کنید، شرح حال دقیق تری ارسال کنید، از طریق سایتهای مزاج شناسی، مزاج خود را مشخص کنید و اعلام نمائید. 

سلام من سه ساله ازدواج کردم و هنوز بچه دار نشدیم به تازگی رفتم دکتر و دکتر گفته عفونت قارچی و زخم دهانه رحم داری واگه با دارو خوب نشد باید یخگذاری کنی یه داروی گیاهی خوب برای درمان میخوام لطفا کمکم کنید  

از لباس زیر نخی پنبه ای استفاده کنید، لباس زیرتان را حتماً در آفتاب پهن کنید، از نوار بهداشتی استفاده نکنید، در دوران قاعدگی خود را نشوئید، تا یکماه هر روز صبح اول وقت ده دقیقه حمام آفتاب بگیرید، تزریق واژینال عسل پس از انجام تمام کارهای بالا به مدت 7 شب، شب درمیان، با روغن بنفشه طبی آلت تناسلی و مقعد و اطراف آنرا چرب نگه دارید. 

با سلام و خدا قوت و تشکر از زحمات شما
دختری دارم 13 ساله و کلاس سوم راهنمایی (کمی چاق حدود 150سانت قد).از دوران 9سالگی موقع مطالعه و نگاه کردن به کتاب دچار سردرد میشود 5 تا چشم پزشک مراجعه نمودیم گفتند مشکلی ندارد 4تا دکتر گوش و حلق و بینی و داخلی مراجعه نمودیم گفتند مشکلی ندارد با نظر دخترم به چشم پزشکی مراجعه و عینک فتو (طبی ) برایش تهیه کردیم تا حدود 80 درصد بهتر شد ولی بازم گاهگداری دچار سردرد میشود لطفا راهنمایی فرمایید باید چکار کنیم.
ظمنا" جدیدا ریزش موهایش نیز زیاد شده است  

پشت هر گوش سه عدد زالو متوسط بیاندازید مشکل سردرد انشاءالله حل می شود، اگر حمام می رود و زیر دوش می ایستد اینکار را ترک کند و بنشیند و با کاسه آب روی سرش بریزد، انشاء الله ریزش مو قطع می شود. 

در مورد درمان بیماری بهجت راهنمایی فرمایید

این عارضه که حاصل اختلال در سیستم ایمنی بدن می باشد اولین بار توسط دکتر بهجت از ترکیه گزارش شد و بیشترین شیوع آن را در کشورهای شرق مدیترانه از جمله ایران و آسیا می دانند لذا به این اختلال بیماری جاده ابریشم نیز گفته می شود. در متون طب قدیم جایی ندیدم که در مورد این بیماری مطلبی نوشته باشد، ولی از آنجایی که تلفنی با شما صحبت کردم و پی بردم که غلبه ی صفرا دارید، فعلاً بهترین راه را تعادل طبع میدانم لذا دستوراتی مقدماتی ارائه می نمایم امیدوارم که نتیجه داشته باشد: از خوردن غذاهایی که مواد شیمیایی و نگهدارنده دارند خودداری کنید، از خوردن غذاهای با طبع گرم خودداری کنید، هر روز ناشتا یک لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد پس ار آن دو قاشق غذاخوری خاکشیر داخل آن ریخته میل کنید، هر روز عصر کاهو با سکنجبین عسلی میل بفرمائید، حجامت دوره ای سه مرتبه به فاصله ی 40 روز یکبار انجام دهید، شبها یک استکان عرق کاسنی میل کنید، توجه داشته باشید در تهیه عرقیات و مواد خوراکی وسواس و دقت کافی داشته باشید که بدون مواد شیمیایی باشد، دقت کنید به هیچ عنوان یبوست نداشته باشید، حجامت پشت گوش انجام دهید. 

سلام.دختری هستم 22ساله،بعد از رفتن به دانشگاه دوری از خانواده مبتلا به بیماری تیروئید شدم و وزنم به شدت پائین اومده ،وزن58قد180لطفا کمکم کنید برای درمان لاغریم،با توجه به اینکه از داروهای شیمیایی برای درمان تیروئید استفاده می کنم،با تشکر از شما  

لطفاً نوع داروهایی که مصرف می نمائید و میزان مصرف هر کدام و طول مدت مصرف هر کدام تاکنون را بهمراه نوع مزاجتان اعلام فرمائید. 

سلام مدتی است سرد مزاج شده ام و اصلا میلی به رابطه زناشویی ندارم و با اینکه همسرم مردی مهربان و...است و با هم مشکلی نداریم و دوستش دارم ولی مایل به نزدیکی و..نیستم چکار کنم دوباره حالم خوب شود  

ابتداء از طریق سایتهای مزاج شناسی مزاج خود را مشخص و اعلام نمائید. 

سلام. گفتید مزاج خود را تعیین کنم من با ازمون سایت به این نتیجه رسیدم ..ضمنن من قسمت شکم و باسنم چاق اب سرد زیاد میخورم از سرما متنفر و سرمایی زیاد عرق میکنم مزاج فعلی شما سرد و خشک است، به عبارت دیگر سوداوی هستید.
درجه سردی : 1 از 4
درجه خشکی : 1 از 4
مزاج شما غلبه سوداوی حاد دارد.  

سرد مزاجی شما در روابط جنسی دو جنبه دارد، اول جنبه ی جسمی و مزاج بدن شماست که علت آن غلبه ی سوداست که پیشنهاد می کنیم نسخه ی سودا در وبلاگ را عمل کنید تا مشکل حل شود انشاءالله؛ دوم جنبه ی روحی و احساسی شماست، شما قاعدتاً انسان حساس، بسیار فکری، مدام با مسائل اطرافتان درگیر می شوید، خوابهای آشفته می بینید، مدام از اطرافیانتان دلگیر می شوید و ...، همین امر باعث شده حس خوبی نسبت به مسائل جنسی  نداشته باشید، پیشنهاد می کنیم در برنامه ی خود سفر ( به تنهایی ) شادی، تفریح، خنده، خوشبینی، مثبت اندیشی را قرار دهید، سعی کنید هر چند ماه یکبار چند روز از همسرتان دور باشید، سعی کنید هنگام رابطه ی جنسی فکر خود را کاملاً متمرکز نگه دارید، این را بدانید که بهترین حالات آن است که احساس خوشبختی تمام وجود شما را پر کند. 

من کندش می خواستم از کجا می شه تهیه کرد  

آدرس پستی و کدپستی و شماره تلفن و نام محصول مورد نظر را برای ما ارسال کنید تا محصول برای شما پست شود. 

سلام :مردی37 ساله هستم صورتم چین وچروک زیادی دارد برای از بین بردن آن چکار کنم وزیربغلم خیلی عرق می کند چه راهکاری پیشنهاد داری؟درضمن آزمایش چکاب دادم هیچ مشکلی نداشتم: باتشکر  

با روغن کوهان شتر خالص مرتب صورت خود را چرب کنید، استحمام صحیح و پوشیدن زیر جامه نخی پنبه ای برای جلوگیری از تجمع عرق در یک ناحیه مفید است. 

باسلام من دختری سودایی هستم میخواستم بدونم فقط با مصرف دارویی که در نسخه ی سودا ذکر کردید میتونم سودا رو از خودم بیرون کنم بدون رعایت پرهیزات ؟ مرسی  

خیر 

آیا برای از بین بردن لک صورت زالو درمانی یا حجامت میتونه موثر باشه ؟  

اگر لکه های قهوه ای که منشاء سودا دارند مد نظر است، زالو درمانی و حجامت بدون انجام مقدمات مربوطه به تنهایی مؤثر نیست و ممکن است به فرد آسیب برساند. 

سلام من مدتهاست ک از بیماری گوش رنج میبرم .. گوشم ترشحات چرکین و بدبو داره و باعث سنگینی میشه .. باید بگم پرده ی گوشم سالمه و هیچ دردی رو حس نمیکنم فقط آب و چرک ترشح میشه ..
دکترا تشخیص دادن ک قارچ گرفته ! خارش هم گاهی اوقات داره .. بارها با مکش خالی کردن ولی بازم چرکی میشه .. هرجا دکتر میرم خوب نمیشه .. لطفأ کمکم کنید..  

هر شب دو قطره رئغن بنفشه طبی در گوش بچکانید، بعد از 20 دقیقه دو قطره عسل طبیعی و فوراً دو قطره سرکه طبیعی خانگی روی آن بچکانید و یک تکه پنبه کوچک در سوراخ گوش بگذارید تا صبح به آن دست نزنید، حداقل یک هفته انجام دهید.