طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

احیای طب اسلامی

اذکر انشاء الله و الامر بیدالله

این عریضه درد دلی است که با توجه به نگرانی عمیقمان از کمرنگ شدن و بی توجهی به ارزشها، در جوامع شیعی و از طرفی هوشیاری و خباثت شیاطین روزگار و استفاده آنها از تمامی ابزارهای ممکن ، در جهت مسخ و تخدیر و فریب جوامع، واژگون جلوه دادن ارزشها ، به محضر همه دلسوزان و محبین حقیقی اهل بیت عصمت ، ارسال گردیده تا در جهت رفع این فتنه ها ، سهم هر چند کوچکی داشته باشیم . 

همان طور که در کتاب آسمانی قرآن و گفتار اهل بیت (ع) توجه ما را به غذای جسم و روح و لزوم اخذ علم از سرمنشاء حقیقی آن معطوف داشته ، بر ما واجب است که در این خصوص توجه ویژه ای را مبذول داشته و به کمک همه هم اندیشان و به دور ازا فراط و تفریط و با ارتقاء سطح آگاهی خود و جامعه (مهندسی اجتماعی) و ایجاد زمینه و بسترهای لازم در این خصوص، شرایط ظهور منجی آخرالزمان را به سهم خود فراهم آوریم .

 

در ذیل بگوشه ای از مشکلات و مواردی که به ذهن این حقیر رسیده اشاره نموده ، باشد که در این خصوص ، ارشادات لازم را مبذول فرمائید .

 

الف: در حال حاضر کپسولها واکثر ژلاتین مصرفی در صنایع غذایی از پودرژلاتین وارداتی از استخوان خوک تهیه شده ودر همین راستا پس از سالها تلاش و پیگیری ، مدتی است که با همت جمعی از عزیزان (09151108199دکتر دهستانی)موفق به احداث کارخانه ای در شهر مشهد گردیده ، که از استخوان گاو و گوسفند ، ژلاتین حلال بدست آورده ، که تا این مرحله ژلاتین غذایی آن آماده گردیده (بعضی از کارخانجات عرضه کننده ژلاتین و محصولات جانبی از قبیل پاستیل ، مجبور شده اند که بر روی محصولات خود ، عبارت ژلاتین حلال را درج کنند) و با وجود تکنولوژی بسیار پیشرفته تهیه ژلاتین داروئی برای تهیه کپسول (که این تکنولوژی را دور از دسترس ما قرار داده اند ) انشاء ا... در آینده ای نه چندان دور، در این زمینه هم موفق خواهیم گردید و همه این موفقیتها را مدیون پشتکار این دکتر دلسوز و مومن می باشیم .

 

ب: پایه بسیاری از شربتهای داروئی ما ، الکل بوده (الگزیرها) و از طرفی در فرمایشات اهل بیت از آن به ام الخبائث تعبیر شده و حتی در زمان ضرورت نیز مجوز استفاده قطره ای از آن را به هیچ وجه نداده و از سوی دیگر، پزشکان محترم بدون اطلاع و یا از سرناچاری و حتی گاه در زمانهائی که ابداً ضرورتی نداشته ، اقدام به تجویز این داروها نموده ، که با اندکی تامل در روایات پی خواهیم برد که ریشه بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی و حتی تغییر در DNA و ژنها (حتی خود کشی بدون علت تا هفتاد نسل بعد... ) بعلت بی توجهی به همین امور حرام و حلال و پاک و نجس و ...میباشد.

 

ج : استفاده از پودر خون ، پودر گوشت (حتی اعضائی که در شرع ، مصرف آنها حرام می باشد) در غذای دام و طیور و ماهی، به صورت استاندارد در کشور عزیزمان و حتی گاه استفاده از آنها توسط عده ای سود جو و یا همدست شیاطین ، در محصولاتی همچون ، سوسیس و کالباس و همبرگر و شیرخشک و داروهای تقویتی و ... به صورت تقلبی و قاچاق . در حالی که مدتهاست تأثیر منفی استفاده از پودر خون (شیوع سرطانها و بسیاری از بیماریها و حتی عده ای جنون گاوی را هم به این امر نسبت می دهند و ...) در کشورهای استفاده کننده ، به صورت علمی مشخص گردیده و از طرفی در روایات اهل بیت (ع) به اثرات منفی استفاده از خون (مورث قساوت قلب و بی رحمی و تغییر رنگ چهره و بروز امراض عمومی و جذام ..) اشاره شده و لزوم جدا کردن حیوان نجاست خوار و تغذیه صحیح حیوان و عدم جواز استفاده از گوشت آن در مدت مذکور، توصیه شده ، حال با همه این داشته ها ، امروز پای در راه غلط (حتی برای آن دسته که نوکر مستندات علمی و آن هم علم ناقص کنونی و نه آن علم حقیقی می باشند ) گذشته می گذاریم ، چرا که دانشمندان و روشنفکران به دور مانده از تفکر وحیانی ، خون را بعنوان کربوهیدرات ، لیپید و پروتئین و املاح و ویتامین ، تلقی نموده ، و با همین تفکر ، عده ای در داخل کشور عزیزمان ، پا را از این هم فراتر گذاشته و خواستار پرورش خوک (آنهم به صورت بهداشتی !!) بوده و نیز گفتار معصومین در خصوص فصد و حجامت را به سخره گرفته ، غافل از اینکه در همان کشورهای اروپائی و آمریکا ،بیشترین مراکز مطالعه و تحقیقات فصد و حجامت وجود داشته و در این خصوص کتابها نوشته و حتی پروفسور یوهان آبله از کشور آلمان ، در کتاب خود اشاره نموده که پزشکی که در مطب خود ، وسایل حجامت نداشته باشد ، پزشک نمی باشد (هر چند که متاسفانه عده ای از پزشکان و سودجویان روزگار به اسم طب اسلامی و سنتی برای پر کردن جیب خود از هیچ امری حتی به قیمت بد نام کردن....مضایقه ننموده اند).

 

د : پس از انعقاد نطفه (ممکن است در عرض فقط 3 ساعت پس از نزدیکی اسپرم به تخمک رسیده و آن را بارور نموده و سلول تخم تشکیل شود ) ودر صورت آسیب به سلول تخم ، از نظر شرعی ، علاوه بر گناه20دینار هم کفاره مترتب گردیده و در مراکز بهداشتی ، به نام روشهای جلوگیری از بارداری ، تا 72 ساعت پس از نزدیکی ، به خانمها( وحتی داروهای لازم از قبل به طور رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد) توصیه می شود تا از روش جلوگیری از بارداری اورژانس استفاده نمایند حال اینکه در این مدت سلول تخم بسیاری ازتقسیمات خود را آغاز نموده(ممکن است تا مرحله مورلا پیش رفته باشد)، و حتی خود را به رحم رسانیده است و نیز استفاده از IUD (با آنهمه عوارض جانبی که برای قرار دادن آن در رحم و کنترل مرتب آن ، نیاز به لمس و نگاه ، آنهم به کرات داشته) که دربسیاری ازموارد موجب میشود سلول تخم در حال تقسیم (که ممکن است در مرحله مورلا ویا ازآن هم گذشته باشد)، به علت نامساعد بودن محیط رحم دفع گردد (دراسنادوزارت بهداشت ودرمان، اگر مرجع تقلیدی به علت لزوم لمس و نگاه به عورت و ... استفاده از این وسیله را خلاف شرع تشخیص داده ، اما مسئولین بهداشتی که نمی دانم از کجا خط می گیرند به محض برخورد با این مسائل ، سریع به سراغ مجتهد دیگری رفته ، و با ترفند ، از آنان ، حتی به صورت مشروط ، اجازه گرفته هر چند که هیچ کدام از آن شروط محقق نشود اما با همین روش ، مقصدشان را عملی می نمایند .) و در خصوص روش توبکتومی (بستن لوله های رحمی در خانمها) که در استفتاء از مراجع محترم ، به شرط قابل برگشت بودن و ... اجازه فرموده که به کنار از عوارض جانبی آن ( که ای کاش با صداقت در این خصوص تحقیق می شد ) از نظر علمی فقط چند در هزار امکان برگشت پذیری ، بعد از عمل جراحی سخت و طاقت فرسا وجود داشته و از نظر شرع و عقل ، آیا با این احتمال اندک ... می توانیم برای عقیم نمودن (500 دینار کفاره علاوه بر گناهی که مرتکب شده اند ، چه پزشک و چه زن و شوهر که فقط به خاطر ترس از فقر و ..) ایشان اقدام کنیم ، و نیز در مورد وازکتومی (بستن لوله های منی بر مردان) و این فرمایش پیامبر اسلام (ص) که از امت من نیستند آنانکه خود را عقیم نمایند و در خصوص استفاده وسیع از قرصها و آمپولهای جلوگیری از بارداری با آنهمه عوارض و موارد منع مصرف آیا نمی شد در این خصوص به روشهایی،روی آورد که علاوه بر شرعی بودن ، اینهمه عوارض سوء نداشته و قبل از انعقاد نطفه (تغییر در بار الکتریکی تخمک و یا اسپرم برای دفع آنها از یکدیگر و ...) موثر باشد و یا حداقل در این زمینه مطالعات و تحقیقات علمی ، در داخل کشور صورت گیرد ، همانطور که در گذشته از میخک ( که به جای عارضه غلظت خون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی و افزایش بروز سرطان و ایجاد افسردگی و سرد مزاجی ... در خانمها ، موجب رقت خون و رفع افسردگی و گرم مزاجی و ... شده ) ، انجدان رومی (باعث رفع بسیاری از مشکلات معده هم می شود ) وتخم زردک، تخم کرچک و ... در خانمها و تعدادی داروی گیاهی بی ضرر در آقایان ، استفاده می شده است .

 

هـ : وسایل آرایشی وارداتی که بعلت استفاده تعدادی از آنها از بقایای جنینی و جنینهای سقط شده علاوه بر مشکل شرعی ، گاه بعلت آلودگی به ویروس ایدز ، هپاتیت ، و ...( چقدر بیمارکه زندگی آنها از هم پاشیده شده ، و چه تهمتهای ناروایی بر ... ) استفاده از بعضی مواد پاتوژن در این گونه لوازم آرایش که موجب عقیمی مردان گردیده،آیا لزوم بازنگری در خصوص واردات این نوع کالاها(سومین کشور وارد کننده در خاورمیانه !! هستیم)ومراقبت بیشتر،دراین زمینه را نداریم.

 

و : عدم توجه به زمانهای توصیه شده جهت انعقاد نطفه که معصومین (ع) برایمان بازگو نموده( و گاه علت منفی و یا مثبت بودن آن را هم برایتان ، بیان نموده اند حال اینکه امروزه نقش منفی و مثبت اشعه های کیهانی بر روی انسان و حیوان به صورت علمی تایید شده )و نگاهی به بودجه های سرسام آور مراکز بهزیستی و نگهداری از معلولین ذهنی و جسمی ... آیا لزوم تغییر نگرش جامعه ما با راه اندازی سایتهای اینترنتی متعدد ، صدا و سیما و ... برای ارتقاء سطح آگاهی مردم عزیز کشورمان و سپس درسطح جهانی در این خصوص وجود ندارد (هر چند که به همت عده ای از هم اندیشان گرامی ، در شهر قم تقویم زناشوئی تهیه و عرضه شده که انشاءالله روز به روز شاهد ، اشاعه هر چه بیشتر معارف اهل بیت (ع) در سطح جهان باشیم .

 

ز : با توجه به اولویتهای بهداشتی (پیشگیری قبل از بروز (مهمترین) - درمان پس از وقوع - توانبخشی و رفع عوارض ) و اینکه در طب رایج، ریشه بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی نامشخص بوده ، حال آنکه دردین مبین اسلام ، در این خصوص بحدی مطلب داریم که گاه متحیر گردیده وازخود میپرسیم که علت این همه بی توجهیمان به فرمایشات اهل بیت و راز اطاعت کورکورانه مان از غرب ، چه می باشد(درصورتی که در مراکز تحقیقاتی خارج از این مرز وبوم ، بیست سال کار علمی و تحقیقاتی و 5 هزار آزمایش در این مدت برای فهم و درک یک روایت شده) و آیا امروز ، همان روزی نیست که پیامبراکرم ، وعده آن را داده بودند .

 

با توجه به این فرمایش معصوم که برماست بیان کلیات امور و بر شماست حرکت برای کشف جزئیات آن ، زمان آن فرانرسیده که با تشکیل هیأت علمی متعهد و متخصص با حضور همه شخصیتهای علمی و دینی ، و با این پیش آگهی که به علت نقص علم امروز و عدم توجه ما به همه ابعاد موجود، ممکن است نتوانیم به شناخت و درک کاملی دست یابیم ، اما به یاری خداوند و ائمه معصوم ، می توانیم ، با ویرایش طب رایج و سنتی ، بر اساس وچهار چوب ترسیم شده، از طرف اهل بیت ، تا حد امکان ، خود را از بسیاری ازآفات و انحرافات عصر حاضر رهائی بخشیم ...

 

ح : مدتی است که شیاطین روزگار ، با استفاده از تکنولوژی برتر و غارت و تخلیه اطلاعات محققین و نتایج سالها تلاش آنها از طریق اینترنت (در عرض مدت کوتاهی پس از اتصال به اینترنت کل اطلاعات هارد کامپیوتر را تخلیه نموده و نیزشنود همین موبایلها ... و پردازش شبانه روزی این اطلاعات در مراکزشان) سعی در سلطه و تخدیر جوامع داشته و هر آنچه در اختیارمان قرار می دهند ، دامیست که پس از مدتی پرده از خباثت آن برداشته میشود ، ولی ما از آنها ، اطلاع کمی داشته، از قبیل استفاده از اصوات به ظاهر غیر قابل درک برای انسان در زیرساخت بعضی ازآنها وقرار دادن تصاویرمستهجن در لابلای فریمهای فیلم وکلیپهای تبلیغاتی واستفاده ازبار معنائی حروف ... با درگیری قوا( واهمه و متصرفه و خیال و مشترک...)که خود جای بسی تأمل داشته ، چرا که از هر وسیله ای جهت انحراف جوانان و شیوع عقاید شیطان پرستانه و ...

 

ط : عدم توجه به فیلمهای کودکان که در تمامی منازل تقریباً موجود بوده و غافل از تأثیر تخریبی آن هستیم که به گفته اهل بیت ، علم در کودکی مانند نقش در سنگ بوده و از طرفی بسیاری از مشکلات دوران نوجوانی و جوانی ، ریشه در تربیت و رویدادهای دوران کودکی داشته و ...

 

لذا لزوم تدوین استانداردهای آموزشی در کلیه مسائل فردی و اجتماعی و تربیت مربیان آموزشی ، و سپس آموزش آن برای گروه هدف (کودکان از بدو تولد ، مادران ،در دوره مهدکودک ، کودکستان پیش دبستانی و دبستان و زوجین جوان و ..) شامل آداب خوردن و آشامیدن ، نظافت ، گرفتن ناخن ، پوشاک و پوشیدن لباس و حتی انتخاب رنگ آن ، اهمیت به زیبائی و حمام رفتن و نگاه در آئینه و ... حتی رفتن به دستشویی و نیز آداب زناشوئی ، ... و هزاران مورد دیگر که با آموزش آنها ، ریشه بسیاری از بیماریها خشکیده و با سلامت جسم ، و تاثیر مستقیم آن در روح ، قادر به کسب تقوی ا لهی و تعالی جامعه عزیزمان خواهیم بود .

 

لزوم توجه ویژه و حتی هزینه کردن در بخش تغذیه و صنایع وابسته و پشتیبانی از بحث غذای حلال ، بعنوان مثال ، استفاده از شوک برقی برای بیحرکتی دام و طیور ، قبل از بریدن سرآنها با گیوتین ، علاوه برتاثیرات منفی آن بر گوشت حیوان ، ممکن است در صورت عدم نظارت صحیح ، و یا خدای ناکرده ... تعدادی از این دامها و طیورتلف گردیده و چون تکنولوژیهای وارداتی توسط افرادی بوجود آمده که اعتقادی به حلال و حرام و ....نداشته، ممکن است ما را در عمل به موازین شرعی خود ، مجبور به عقب نشینی نموده ، حال آنکه به همت محقق گرانقدر کشورمان مدتی است دستگاه کشتار دام ساخته شده که به صورت ربات ، پس از قرار گرفتن دام در آن ، با مهار آن و قرار گرفتن به صورت افقی و جهت قبله ، می توان طبق موازین شرع ، به این مهم دست یافت و با حمایت از این مبتکر و اجبار کشتارگاهها جهت استفاده از این قبیل تکنولوژی ها و نصب دوربینهای مدار بسته در کلیه اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی در آینده ای نزدیک شاهد تحولی در این عرصه باشیم (حتی نظارت بر مامورین جمع آوری سگهای ولگرد و مشخص کردن نحوه ... )

 

- تعیین راهکارهای علمی و عملی برای تحقق فرمایش رهبر عزیزمان امام خمینی رحمت الله علیه ، جهت حضور طلاب در دانشگاههای علوم پزشکی و بر عکس ، برای رشد ابعادی آنها و فهم بهتر روایات و توجه به این نکته که دراسلام سلامت دل و جسم به هم گره خورده و علم اخلاق از جایگاهی بس رفیع برخوردار بوده و آیا ما جمعیت پزشکان ، در حال حاضر ، همان معیارهای مورد نظر اهل بیت را در این خصو ص ، دارا می باشیم و یا ....

 

- حضور نمایندگان حوزه های علمیه در همه عرصه ها و بخصوص بحث بهداشت و سلامت و نظارت آنان بر مسئولین و ناظران مربوطه برای رعایت کلیه شئون اسلامی ...

 

- ضرورت بازنگری به شیوه زندگی کنونی ، حتی در جزئیات از قبیل استفاده از ظروف غذائی مناسب (سنگی - مسی و بخصوص قلع اندودو ظروف روی و ... ) و پرهیز از ظروف آلومینیومی ، تفلون ، استیل و ... بعلت عوارض آنها و نیز ، نوع روغنهای مصرفی (روغنهای مناسب ، از قبیل کنجد و زیتون و هسته انگور و ... که برای سلامت انسان در منابع طب سنتی و رایج ، به آن اشاره شده ، وپرهیز ازروغنهای جامد، روغن کلزا و سویا و ... و ایجاد شرایط و زمینه های لازم در خصوص ترغیب کشاورزان و صنایع برای تولید این قبیل محصولات وهمچنین با توجه به برتری جو بر سایر غلات (در روایات به برتری امام بر سایر مردم تشبیه شده است) و نقش آن در کاهش قند و چربی و همچنین به علت غنی بودن از سبوس ، جلوگیری از یبوست و حتی سرطانهای لوله گوارش و نیز تبدیل آن توسط باکتریهای مفید لوله گوارش به ویتامینهای گروه B که خود موجب آرامش فرد گردیده ، و یا حداقل اضافه نمودن سبوس به نانها (همان آردهای سیاه سابق که غنی از سبوس بود) برای ریشه کن نمودن بسیاری از مشکلات حاضر ...

 

نظارت برمصرف بی رویه سموم وکود شیمیایی در مزارع (وحتی داخل شهرها،چرا که مدتی است از آب فاضلابهای شهری،جهت آبیاری مزارع در روستاها،استفاده میشود،که بررسی آماراستفاده از سموم وکودشیمیایی در کشورمان موید اهمیت این موضوع میباشد)

 

ونیز تحقیق در خصوص علت اجبار همگان جهت استفاده از نمک ید داروعدم توجه به طبایع مختلف ومضرت آن برای حداقل 50درصد جمعیت (حال آنکه به جای آن میتوانستند از نمک دریا استفاده نموده که طبق مهندسی الهی واجد همه املاح مورد نیاز بدن بوده،هرچند که مطمئنم خود مسئولین بهداشت ودرمان در بسیاری ازموارد از حکمت بسیاری از مطالب آگاه نبوده وبا سادگی هر آنچه به نام علم از بیگانگان به ما رسیده بدون اندکی تامل...)

 

و مطالبی که انشاء ا... اگر عمری باقی باشد،درجای خود خواهد آمد.

 

و من ا... التوفیق

 

موسسه عافیت اللهی طاها

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد