طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

دستور دولت برای لغو ایجاد دانشگاه طب سنتی ایرانی-اسلامی در کشور+سند

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی، مصوبه دولت دهم برای تاسیس دانشگاه طب سنتی ایرانی- اسلامی در کشور لغو شد.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت لغو-ایجاد-دانشگاه-طب-سنتی-ایرانی-اسلامی-در-کشور-سند">صبحانه نوشت: یکی از رویه هایی که معمولا با تغییر دولتها شاهد آن خواهیم بود، لغو دستورات و مصوبه های دولت پیشین است و این موضوع در سالهای گذشته به وفور دیده شده است. دولت یازدهم نیز از زمان فعالیت خود، بیش از 10 مصوبه دولت دهم را به دلایل مختلف لغو کرده است.

آخرین مصوبه ای که توسط مسئولان اجرایی فعلی، نامناسب یا مغایر با اقدامات مورد نیاز دولت تشخیص داده شده است، موضوعی است که دولت دهم در آخرین روزهای فعالیت خود تصویب و با تبلیغات فراوان آنرا ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه که حدود 20 بخش دارد، وزارت بهداشت موظف شده بود بنا به تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور (سابق) اقداماتی مانند ایجاد دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی ـ اسلامی با نظام هیئت امنایی و تسریع در ارزیابی و تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در حوزه طب سنتی و مکمل را انجام دهد. 

اضافه کردن 38 قلم داروی گیاهی پرمصرف برای بیماری های شایع در فهرست داروهای قابل ارایه در مراکز بهداشتی درمانی کشور و ایجاد رشته های طب و داروسازی سنتی و تاریخ علوم پزشکی و تأسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه های تیپ (1) از دیگر مصوبات ابلاغی دولت دهم بود.

اما بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای اجرایی، رسما اعلام شده است که   تصمیم نامه های شماره 101001/ت48923ن مورخ 2/ 5/ 1392 و شماره 103331/ت48923ن مورخ 7/ 5/ 1392 درباره ایجاد دانشگاه و توسعه خدمات طب سنتی ایرانی ـ اسلامی و تعیین دستورالعمل صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی طب سنتی ایران – اسلامی به پیشنهاد وزارت بهداشت و به استناد اصل 138 قانون اساسی لغو می شود.

 

با توجه به اینکه مسئولان وزارت بهداشت در ماههای گذشته خبر از برنامه ریزی برای اجرای مصوبه مذکور را داده بودند، باید دید علت لغو کامل این مصوبه که می توانست در صورت اجرا، فواید فراوانی را برای توسعه هدفمند و مناسب طب سنتی در کشور داشته باشد، چه بوده است؟ 

نظرات 2 + ارسال نظر
زیتون سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 http://zatun.blogsky.com

درود خدا بردولت خردمند دکترروحانی
طب سنتی مثل طب دارودرمانی والوپاتیک خرافاتی بیش نیست وهیچکدام بیش از 2تا 5%کاربردندارند
ان شاءالله بطرف طب نبوی هجرت کنیم

درج نظر این هموطن گرامی به همراه آدرس وبلاگ ایشان به معنی تائید مطالب شان نیست، که مطلبی با همین عنوان هم در وبلاگ مذکور گذاشته شده، منتهی ظاهراً این دوست عزیز در مصوبه های دولت قبل کلمه ی طب ایرانی - اسلامی را ملاحظه نفرمودند، از نظر محققین طب سنتی این طب ریشه در اسلام دارد و دستوراتش با دستورات دین یکی است. پیشنهاد می دهیم مطالعه ی بیشتری راجع به طب سنتی و اسلامی داشته باشید.

علی پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 21:01

با سلام و تشکر بابت مطالب سایت
البته پوزش میخوام.در مورد این مطلب میتونم بگم مطمئنن مثل بیشتر کارهای دولت دهم، یه مشکلی بوده که ان شا الله به زودی حل شه چون این طب جایگاه ویژه خودش رو داره.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد