طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

رئیس جمهور آینده به سلامت مردم چگونه می نگرد؟

با سلام خدمت شما بازدیدکننده محترم، امیدوارم حالتون خوب باشه : 

الحمدلله اولین مناظره ی کاندیداهای ریاست جمهوری هم برگزار شد قبلش هم با برخی از برنامه های آنها آشنا شده بودیم ولی جالب اینجاست که هیچکدام برای سلامت مردم برنامه ای نداشتند! وقتی صحبت سلامت می شود همه به یاد درمان و بیمه و پزشک و این قبیل موارد می افتند، اما واقعا سلامت مردم از این طریق بدست می آید؟ وزارت بهداشت هم که یکی از اموراتی است که رئیس جمهور باید به آن اهتمام جدی داشته باشد! قابل درک است که فردی که رجال سیاسی است با برخی مسائلی که مردم با آن دست به گریبان هستند بیگانه باشد، مثلا رجال سیاسی که وقت پیدا نمی کنند به سوپرها سر بزنند یا به کارخانه های مواد غذایی و بهداشتی، اگر هم می روند بصورت رسمی است، مثلا برای افتتاح یا نمایشگاه و اطلاعاتی که به آنها داده می شود در حد آمار است، ولی در اکثر موارد واقعیت چیز دیگری است؛ اکثر کاندیداها در این مدت راجع به خودکفایی یا واردات گندم صحبت کردند اما راجع به اینکه آیا این گندم سالم هست یانه هیچ اشاره ای نکردند، عقیده من این است که شاید اطلاع ندارند که گندم اصلاح نژاد شده چه مضراتی دارد و گندم وارداتی چه مضراتی! یا اینکه در کارخانه جات مواد غذایی چه نوع سمومی به مواد غذایی اضافه می شود؟ یک مثال دیگر بزنم : قبلا اگر به سوپرها مراجعه می کردید چند نوع محدود سیگار داشتند، آنهم اغلب قایم می کردند، ولی دقت کردید از زمانی که وزارت بهداشت مجبور کرده روی سیگارها برچسب بچسبانند تعداد و تنوع سیگارهای خارجی چقدر است و چطور قفسه ای یا ویترینی به آن اختصاص داده شده و فروش آن علنی شده! آیا واقعا رجال سیاسی می داند که اگر گوشت در سردخانه بماند مردار است و دیگر ارزش غذایی خودش را از دست می دهد و بیماری زا است؟ آیا رجال سیاسی می داند که در یک گلاب ساده که وزارت بهداشت به آن مجوز می دهد 15 درصد الکل اضافه می شود؟

باور کنید دوستان همین اقتصاد مقاومتی که همه حرفش را میزنند اگر مردم سالم باشند و احتیاج به دوا و دکتر نداشته باشند محقق می شود. چه اشکالی دارد که کشور ما حتی یک دوز دارو از خارج وارد نکند؟، این فقط به این معنا نیست که ما به تکنولوژی تولید دارو دست پیدا کنیم و دارو را در کشور خودمان تولید کنیم بلکه بدین معنا می تواند باشد که مردم ایران دیگر مریض نشوند که احتیاج به دارو پیدا کنند، حالا داخلی و خارجی اش که فرقی نمی کند. 

مهمترین عامل سلامتی غذای سالم است، همه این را می دانند خوب پس دسترسی به آنهم ساده است، حال چرا به این مهم توجه نمی شود خدا می داند! البته ناگفته نماند که یکی از کاندیداها در مناظره فرمودند که اگر مردم سالم باشند و مریض نشوند خدمتی است که دولت به مردم می تواند ارائه دهد. پیشنهاد ما به کاندیداهای محترم این است که شما که به همه ی امور توجه کردید، بیائید به این موضوع هم توجه کنید و راجع به آن بحث کنید چون فردایی که رئیس جمهور شوید آنقدر گرفتار می شوید که دیگر شاید مجال آن را پیدا نکنید. در هر حال برای هر کسی که رئیس جمهور ایران اسلامی شود آرزوی موفقیت داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد