طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

مضرات گوشت

بسیاری از پزشکان که تحقیقات زیادی درباره خوراک انسان نموده اند معتقدند که گوشت برای انسان لازم نمی باشد. بلکه مولد بیشتر بیماریهای کشنده است، چنان که برای معالجه آن ها کافی است که از گوشت پرهیز نمایند مثل: نقرس، اسهال، روماتیسم، سرطان، سل، آپاندیسیت و غیره که به خصوص از استعمال گوشت پیدا می شود. این خوراکی را که گمان می کردند برای انسان ناگزیر و سودمند می باشد.

امروزه ثابت شده که بی فایده ترین خوراکها و کشنده سلول های بدن است. اگر از کشتار قصابی که شرافت انسان را به باد می دهد چشم نپوشیم. حیوانات هم از این راه انتقام خود را می گیرند. حیوانات که آزادانه زندگانی می کنند خیلی کم دیده می شود که بیمار شوند. دندان خراب اصلاً درنزد آنها وجودندارد. ولی آنهایی را که انسان اهلی کرده یعنی مثل خودش نژاد آنان رافاسد نموده دندان کرم خورده دارند. فکین آدمیان اولیه به ما نشان می دهد که دندان آن ها خیلی کار کرده اما کرم خورده نیست و این دلیل آن است که خوراک آنها خیلی ساده و خشن بوده و جویدن زیاد لازم داشته مثل میوه های خشک و دانه نباتات ولی سالم و طبیعی بوده است.

(بودوان) دراین خصوص می گوید: نباید به فرضیات کسانی باور کرد که انسان غارنشین را گوشتخوار وانمود می کنند. آنان به خصوص از نباتات خوراک خود را می گرفته اند.

گوشت سبب پیری زودرس می شود. چون یک کارفوق العاده از اعضای بدن را می خواهد و مقداری از سم های خود را در بدن باقی می گذارد که به مرور جذب شده و مستعد هرگونه بیماری می گردد.  

دکتر (الدفیلد) می نویسد: امروزه که از روی علوم به ثبوت رسیده که انسان در ردیف حیوانات گوشتخوار نمی باشد. بلکه میوه خوار است. امروزه این عمل شیمیایی سنجیده شده که هیچ کس نمی تواند رد بکند نباتات دارای همه مواد لازمه برای بدن انسان هستند. گوشت یک خوراک طبیعی نیست و تولید اغتشاش درعملیات بدنی می نماید همان طوری که آن را در تمدن جدید استعمال نمی نمایند. گوشت از حیوانات ذره بینی بیماری های مهیب به مقدار زیاد در بردارد که به انسان به آسانی انتقال می دهد.

مانند: سرطان، سل، تب، کرم های روده و غیره هم چنین تعجبی ندارد که عادت گوشت خواری سبب بیماری هایی است که صدی نود و نه مردم به آن گرفتارند.

دکتر(بن ژوی) پس از آزمایشی که روی خود نموده اظهار می کند: 15سال می گذرد که به زخم عفونی مبتلا بودم و برضد آن بی خود سم های دواسازی را استعمال می کردم . ید، جیوه، برم، ارسنیک و ترکیبات آن ها را به مقدار زیاد به کار بردم. بدون این که مرضی ریشه کن بشود میکروب پیوسته زیادتر شده و از قوت بدنم که از روی ناامیدی روی طرز خوراکی های مختلف آزمایش کردم. خیلی باعث تعجب گردید. که گیاه خواری مرا مداوا کرد. این بهترین داروی موثری بود. زیرا هنگامی که همه داروها را استعمال نمی کردم اثر می نمود و به محض اینکه گوشت می خوردم دوباره عود می کرد. گوشت غذای مقوی نیست. گمان می کنند مولد قوه عضلا ت می باشد. اگر بلافاصله بعد از خوردن آن احساس قوت می نمایند فقط دراثر یک مهیج ساختگی و خطرناک است مانند الکل که اعصاب راتهییج می کند. برخلاف عقیده عامه گوشت مسموم کننده بدن است و در روده ها فاسد شده تولید میکروب های گوناگون می نماید تقریباً همه بیماریهای جهاز هاضمه مربوط به فساد گوشت است.  

دکتر(کاستن دورویل) می گوید: تجربیات طبی برای ما کاملاً مضرات گوشت را ثابت کرده و گواهی می دهد که آن تقریباً یگانه باعث بیماریهای دستگاه هاضمه است که سبب سوءهضم، ورم امعاء و آپاندیسیت می باشد. آن است که کمک به نشو و نمای محرقه و زوسنتریه می کند. ازطرفی طفیلی های سل و سرطان را تقویت می نماید پرهیز از خوردن گوشت است که در موقع بیماری های کبد و امعاء هم چنین سل که سبب بهبودی بیماری می گردد. استعمال الکل و گوشت با یکدیگر توام است. هر دو لازم و ملزوم هم می باشد. 

دکتر (هوشیار) نوشته: طرفداری ازگیاه خواری، جنگ بر ضد الکل است این آفت دنیای امروزه.

  

عقایدبعضی از پزشکان درباره گوشت خواری

دکتر(جیمس)می نویسد: من خوراکی را سراغ ندارم که به اندازه گوشت گاو تولید یک تهیج غیر طبیعی روی سلسله اعصاب بدن بنماید.

دکتر(پاسکول) می گوید: گول نخوریم گوشت بیشتر مهیج است نه مغذی، به اضافه دارای سم هم است.

دکتر(لوگران) می گوید: ما باید بدانیم که گوشت کشته شده نیست مگر مردار و به وسیله گوشتخوران ازروی میل مقداری از سم (توکسین) را داخل بدن خودمان می نماییم.

دکتر(پاپوس) می گوید: از وقتی که برزگران شروع کردند هر روز گوشت بخورند مرض نقرس نزد آنها بروز کرد و به همان درجه که شهری ها به جای یک بشقاب عدس و یک سوپ خوب، بیفتک با سیب زمینی خوردند، بیماری های معده و رماتیسم زیاد شد.

دکتر(دک) می نویسد: هر چه ساده تر زندگانی بنماییم بیشتر جلو بیماری ها و میکروب ها مقاومت خواهیم کرد. هم چنین اعضای بدن ما بهتر کار خواهد کرد.

پروفسور(بوشار) اظهار می دارد: گوشتخواران زبان چرک و تنفس شان بد و مدفوعات کثیف و غیر منظم دارند. هم چنین بیماری های معده و امعاء زخم های جادی، سردرد، رماتیسم، چاقی، یالاغری زیاد در آن ها دیده می شود.

اغلب حیوانات برای فروش تهیه می شوند یک توده زنده بیماری ها هستند و تا همان زمانی زنده می مانند که برای کشتنش آماده می نمایند تا به مرگ طبیعی نمرده باشند و آن امراض را به آسانی واگیر می کند. در سرزمینهایی که دو نژاد با خوراک مختلف در یک آب و هوا زندگی می کنند دیده می شود بیشتر گروهی که گوشتخوارند به مرض سرطان مبتلا می شوند. در صورتی که گیاه خواران از این بیماری ایمن هستند. در هندوستان ما بین مردم گیاه خوار مرض سرطان به طور استثناء دیده می شود و لیکن در میان گوشتخواران پیوسته مبتلا به این مرض زیادند. ما بین قطبی های مصر گوشتخوار شهرنشین و فلاح، گیاه خوار و در ایرلند اهالی جنوب شرقی آن که گیاه خوار هستند و اهالی دوسترکه خوراک انگلیسی ها را می خورند ما بین آن ها سرطان شیوع دارد و تلفات سنگین از گمراهی درباره خوراک خود می دهند. شماره قربانی های بیماری سرطان در انگلیس و ممالکی که زیاد گوشت می خورند از میلیون ها افزون گشته و مطابق عقیده پزشکان از خوردن گوشت و خوراکی های مهیج تولید می شود.

دکتر(رابرت بل)ازپزشکان انگلیس می گوید: من به طوری متقاعد شده ام به ارزش یک طرز خوراکی که بیشتر ازسبزیها و میوه های خام و گردو که به آن اضافه کرده باشند که به هیچ وجه تردید ندارم. اعلام می کنم که هر گاه به اندازه زیاد سبزی و میوه های خام در خوراک ما به کار می رفت از مرض سرطان به زودی یک یادگار تاریخی باقی می ماند.

دکتر(جج بلاک) نیز می نویسد: به وسیله خوراک میوه و غلات و سبزی ها می شود گرفتاران مرض سرطان را از درد و زجر این بیماری آزاد بنمایید. من آن را به مراتب زیاد به تجربه رسانیده ام در آزمایش های خودم پس از آن که این طرز خوراک را پیدا کردم یک فصل باسعادتی برای من باز شد بهترین پیش بینی برای جلوگیری از بیماریها، کم خوری و امساک درغذا به خصوص خوراک طبیعی که از نباتات گرفته باشند، هوای آزاد، ورزش، شستشوی بدن و فکر آرام انسان را همیشه تندرست، خوش بنیه و خوش بین می نماید.

انسان به واسطه استعمال خوراکی های ساختگی و من درآوردی سلامتی خود را از دست داده و بنیه او به تحلیل رفته و به زودی تخم بیماری های گوناگون در او نشو و نما می کند و ترکیب ساختمان تن او از تناسب افتاده، زیبایی حیوان آزاد و زشتی حیوان اهلی متمدن به همان پایه است که انسان شهر نشین متمدن با انسان آزاد روستایی که در آغوش طبیعت پرورش یافته دارد آیا هیچ ندیده اید که کسانی را که مانند خمره باد کرده اند خون از سر و صورت آنها می چکد و دور چشمانشان  حلقه کبود رنگ افتاده. شکم پیش آمده که نمی تواند راه برود عرق می ریزد و نفس می زنند و کمی از کم خونی رنگ پریده باشد و مانند مرده ای که از گور گریخته است می باشد.

 

درخواص انواع گوشت

گوشت کهنه و مانده گرم و خشک گوسفند قلیل الغذا و مضر و مولد خلط و رطوبت لزج می باشد. گوشت چرب و دنبه از همه غلیظ تر و به کندی هضم می شود. گوشت گاو مانده غلیظ و مولد امراض سوداوی و زیاد خوردن آن هم تولید لکه های سفید و سیاه در بدن می شود و به یبوست سخت دچار می نماید و مولد جذام وداءالفیل و ورم پاوجرب و سرطان است. در اثر خوردن گوشت زیاد و زیاده روی در چربی و شیرینی، خیارک بروز می کند. گوشت پرنده آبی آنچه گردن بلند و بزرگ هیکل باشد مضر است و هم چنین مرغ آبی و قرقاول سبب تولید (تب ربع) می کند و هر چه از شکم حیوانات در بیاورند مثل بره تودلی، اگر به حد کمال نرسیده باشد باعث ضعف و سستی بدن می شود و امراض بلغمی گرفتار می سازد. خوردن گوشت حیوان پیر وضعیف و مسن بسیارلاغر و مریض باعث امراض سخت سوداوی است. خصوصاً گوشت بز و گاو گاو میش و حیوان بچه مرده درشکم مادر. خوردن گوشت با تخم مرغ و شیر هم جایز نیست و ضرر دارد.

 

تجزیه گوشت از نظر باسیل

باید گفت مسمومیت ها در درجه اول در غذا از ناحیه گوشت است به ویژه این که در خرید آن توجه نمی کنند و همیشه کهنه و مانده آن را از بازار می خرند. نه تازه آن را درحقیقت پس از نرم شدن باید گفت آغاز پوسیدن گوشت است از آن استفاده می کنند به این معنی که گوشت از حالت نخستین (حالت سفت بودن بعد از ذبح) به حالت دوم (حالت نرمی که همان حالت پوسیدن و تجزیه است) تحول یافته است اهمیت گوشت در غذاهای انسان از ارقام زیر به خوبی مشخص می شود. ناظر بهداشت(دکتررودریک)از متخصصین در بهداشتی (تل کریک) ثابت نموده است که عدد باسیل موجود درانواع گوشت ها خیلی بیشتر از آنچه در شیر موجود است می باشد و اساساً قابل مقایسه نیست حتی بیش از تعدادی است که در فضله بعضی حیوانات خانگی یافت می شود. تعداد باسیل موجود در گوشت و فضله بعضی از حیوانات به شرح زیر است:

در گوشت و دنبلان (بیضه)                 1500000

در کبد خوک                             95000000

فضله تازه گاو                       15000000

فضله تازه اسب                    30000000

فضله تازه بز                    20000000

(نمونه های گوشت مورد آزمایش از مغازه های مختلف می باشد)

به اندازه باکتری ها در گوشت معمولی که افراد می خورند، تقریباً به اندازه آن چه که در بالا گفته شد در بین این باکتری ها انواع  میکروب هایی یافت می شوند که شبیه باکتری های موجود در معده انسان بیمار است این ها با حرارت که در آشپزخانه به کار می رود کشته نمی شوند بلکه به 115درجه حرارت لااقل برای مدت دو ساعت احتیاج دارد و درست نصف ماده جامد در آن سم است سم برای روده های بشر، تا وقتی که مواد زائد سم چرک در بدن هست آن ها زنده هستند و وقتیکه این کثافات از بین رفت خود به خود نابود می شوند. روزه تمام این بیماری ها را از بین می برد. حتی سفیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، زخم ها دمل های بسیار بد، کم خونی و مسمومیت به وسیله ترک غذا و ترک خوراکی های گوشتی ممکن می شود و از طرفی دستور خوردن زرده تخم مرغ و انواع سبزی هایی که از ماده آهنی بی نیاز باشند و این ها چنان با گوشت پخته نشوند فائده آن ها خیلی بیشتر است. کم خونی های شدید با خوردن گوشت بدتر می شود زیرا آهن موجود در گوشت بدترین آهن هاست که انسان در غذاها می یابد کثافت و چرک ریه درصورت استعمال گوشت خطرناک تر می شود اما شیر و سبزی در این بیماری ها مفید و گرانبهایند. مهم ترین ضرر گوشت این است که کلیه و کبد را بسیار خسته می کند و آن ها را سنگین می کند و بیماری های آن ها را می افزاید مخصوصاً گوشت را به کلسیم  خوبی که برای ترمیم سلول ها و اجزاء بدن از آن بی نیاز نیستیم مجهز نمی کند. اما آلبومین به مقدار کافی از آن را در شیر و زرده تخم مرغ می یابیم از طرفی غذا های آلبومین دار در بیماری های چرکی ریه مضراست آلبومین عالی در ماست آب رفته و گردو  یافت می شود. فشارخون را بالا می برد حالا قضاوت خوردن یا نخوردن باخود شماست.

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش خیراندیش جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:06

با سلام
طب سنتی ایرانی_ اسلامی نه تنها گوشت را منع نکرده بلکه انواع گوشت های مفید را برای افراد مختلف توصیه می کند مانند گوشت گوسفند با شرایط خاص خود. بله گوشت گاو مضر است و روش های تولید دام صنعتی به مضرات آن افزوده است.
چرا نظرات گیاه خواری خود را به نام طب سنتی عرضه می کنید؟
چیزی را که خدا حلال کرده حرام نکنید بلکه نوع و میزان مصرف صحیح گوشت را برای مزاج های مختلف بیاموزید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد