X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

چه کنیم که سالم باشیم و به طول عمر نائل شویم  چاپ

تاریخ : دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 در ساعت 19:06

دکتر ادوارد هوکردیوئی که معتقد به کمخوردن بود می گفت اشخاص پرخور انرژی خود را ازدست می دهند وی می گفت صبحانه نباید بیش از یک قهوه و کمی آب چیز دیگری باشد. زیراخوابیدن و خوشحال و شادبودن برای سلامت و تندرستی بیش ازغذا اهمیت دارد. غذای ساده و سبک امکانات فعالیت و کار را افزایش می دهد اصول اساس دکترهیندهده که یکی از متخصصین با نفوذ در تمام دنیا که اصل او دانمارکی است به آنچه که می گفت عمل می نمود و دستورات اورا مردم دانمارک اجرا می کردند و نتیجه آن راهم به چشم می دیدند و آمار تلفات به سرعت پایین آمده و بیماریها به طرز فاحشی کاهش یافته بود و معتقد بود که آفتاب، هوا، ورزش و رژیم غذایی خیلی ساده، بهترین وسایل درمان و شفا دادن بیماریها و تقویت و تندرستی می باشد. چنان چه علاقه مند هستید بدانید که دکتر (هیندهده) چه نظریه ای در تغذیه دارد و اصول اساسی او در این باب چیست؟ به مشروحه زیرتوجه فرمایید:

1- یک غذای ساده که از نان کامل، سیب زمینی، کره، شیر، سبزی های تازه ترکیب شده باشد.

2- مشروبات الکلی و دخانیات را هرگز نباید مصرف کرد، تاآنجایی که ممکن است آب صاف و گوارای چشمه بنوشید یا آب معدنی آشامیدنی های گرم را با شکر قرمز و خامه و قهوه و غلات ترتیب دهید و قهوه مصنوعی را به جای قهوه حقیقی استعمال کنید درمورد چای هم چای کم رنگ بنوشید.

3- شب ها زود بخوابید و صبح زود از خواب بیدار شوید و وقتی ازخواب برخواستید تمام بدن را با آب سرد بشویید، ورزش کنید و به کارهای باغبانی منزلتان مشغول شوید و با سرعت قدم بلند راه بروید.

4- از شوفاژ سانترال دوری کنید.

5- لباس گشاد و نازک برتن نمایید و تن خود را درمعرض آفتاب قراردهید.

6- غذای مقوی و مغذی مانند: گردو، انجیر، پنیر و نان کامل ازمواد ساده و بی چربی استفاده نمایید.

برای ادامه حیات زندگی توام با نشاط غذای کم و پر انرژی و ویتامین و املاح و پروتئن دار مورد نیاز تن استفاده نمایید. مواد پخته جبران موادی را که سلول ها از دست می دهد نمی کنند. استاد آلمانی (ویرشو) می گوید در غذای پخته کمبود هایی وجود دارد که ناگریز باید در رفع آنها اقدام کرد.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که حرارت در موادغذایی گذشته از اینکه ویتامین ها و مواد حیاتی دیگر را کم و بیش ضایع کرده و از بین می برد ساختمان سایر مواد مانند: آلبومین ها، املاح، اسیدها، بازها(قلیایی)، چربی ها و مواد نشاسته ای را نیز به هم زده سلول های بدن که ناچار باید از آن ها غذای خود را به دست آورند دچار کمبودهایی می کند. بنابر این غذای پخته تمام مواد خود را از دست می دهد کم کم سلول را دچار کمبود نموده رنجور می سازد اعمال فیزیولوژیک آن را مختل می سازد و آن را از حال تعادل بیرون می سازد.

می دانیم که سلول دارای دوعمل اصلی حیاتی است. یکی تغذیه و دیگری تولید مثل حال وقتی درنتیجه چندین سال کمبود ویتامین و سایر مواد حیاتی اعمال فیزیولوژیک سلول مختل شد رنجور می شود. چنانچه این اختلال بیشتر درعمل تغذیه صورت پذیرد. بیماریهای تغذیه مانند: رماتیسم، نقرس، مرض قند و غیره به وجود می آید و در صورتی که اختلال بیشتر در عمل تولید مثل اتفاق افتد سرطان تولید می شود که چنگال خود را بی رحمانه دربافت های رنجور فرو می کند. بدیهی است بیماریهایی که از پخته خواری دامنگیر بشر می شوند به این دودسته که در بالا گفتیم ختم نمی شود بلکه به مضمون آن (راس کل الداءالمعده) باید معتقد بود که تمام بیماری ها از معده یعنی از تغذیه غلط ناشی می شوند با پخته خواری تمام سلولها و بافتهای بدن را آزرده و رنجور می سازیم چه همانطور که ذکر شد آن چه سلول برای تولید انرژی و تجدید بنای ما خرج کرده به او باز نمی دهیم و به عبارت دیگر به داخل او نمی ریزیم مواد غذایی پخته یعنی کشته یعنی مرده و قادر نیستند سلول را سر حال و کاملاً زنده نگه دارند. به همین دلیل دراغلب دستورهای پزشکان یکی دو ویتامین همیشه گنجانیده شده این کمبودها در کشورهای پیشرفته و خیلی متمدن که بیشتر باغذای کنسرو پخته و یخ زده سر و کار دارند بیشتر به چشم می خورد.