طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

خصوصیات نان کامل گندم

۱ - گندم های اصلاح نژاد شده و ژنتیکی مناسب تهیه نان نیست . 

۲ - گندم می بایست در زمین های آیش خورده کشت شود ( یعنی پس از یک دوره کشت محصول فرصت کافی به زمین برای دریافت مواد معدنی لازم داده شود. ) 

۳ - آرد کردن گندم در کاخانجات بزرگ آرد بدلیل سرعت زیاد و ضربه های دستگاههای عظیم آرد والسی باعث تغییر حالت آرد شده و مناسب نان پختن نیست . 

۴ - در آردهای صنعتی موادی از قبیل: بنزویل پراکسید برای سفید کردن آرد، ویتامین C شیمیایی، امولسیفایرها، اسید سوربیک و غیره اضافه می گردد و علت آن این است که اگر اینکار صورت نگیرد خمیر مورد قبولی بدون وجود این مواد شیمیایی بدست نخواهد آمد که وجود این مواد فقط نان زیبایی ارائه می کند ولی ارزش واقعی بعنوان غذای اصلی نداشته و ایجاد بیماری می نماید . 

5 - آردی که از آن، نان تهیه می گردد باید دارای سبوس باشد، یعنی پوست و مغز گندم با هم آرد شود . 

6 - در فرآیند تهیه خمیر از مخمرهای شیمیایی استفاده می گردد در صورتی که عملیات تخمیر احتیاج به زمان و ورز دادن خمیر دارد و به اصطلاح خمیر باید خواب داشته باشد و این امر باعث تخمیر ناقص می شود در نتیجه ادامه تخمیر در معده انجام می گیرد . 

7 - از آنجایی که طبع نان سرد است بعنوان مصلح مقداری کنجد یا سیاهدانه یا زیره سیاه روی آن میزدند که این امر امروزه جدی گرفته نشده و بعنوان یک کار فانتزی محسوب می شود . 

8 - نان باید دارای قطر مناسب باشد، در حقیقت نانهای نازک مناسب نیست چون قسمتهای نازک نان فرصت پخت پیدا نمی کند و خشک می شود . 

9 - نان می بایست در زمان مشخصی کپک بزند یا خراب شود و این به معنی سالم بودن آن است و اگر چنین نشد بمعنی آن است که مواد ضد کپک به آرد اضافه شده که مضر است، در قدیم نان را در مکان و شرایط خاصی نگهداری می کردند مثلا داخل صندوق چوبی داخل پارچه و این ماندگاری نان را بیشتر می کرد یا نان را خشک می کردند و در زمان مصرف به آن آب میزدند و چند دقیقه ای داخل پارچه می پیچیدند تا نرم شود و مصرف می کردند . 

10 - نان بایستی یکنواخت پف نموده و به اصطلاح پوک شود که مناسب خوردن است . و نانهایی که خمیرند و پخته نشده اند یا سوخته اند یا چسبندگی دارند یا به اصطلاح کش می آیند مناسب مصرف نیستند . 

11 - نانی که از آرد کامل گندم درست میشود اخرایی رنگ است و در حقیقت از رنگ زرد نان می شود فهمید که آرد گندم دستکاری نشده و از رنگ تیره نان مشخص می شود که سبوس آرد گرفته نشده، پس نانهای سفید رنگ فاقد ارزش غذایی بوده و دارای مواد شیمیایی و مضر است . 

امیدوارم همیشه سلامت باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
l. پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 14:42

تشکرازشما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد