طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی
طب سنتی و اسلامی

طب سنتی و اسلامی

احیاگران طب ایرانی

پاسخ به سؤالات جدید 4

با سلام و تشکر از پاسخگویی شما.
من دختر جوانی هستم به شدت سرد مزاجم. در هضم غذا مشکلی ندارم.بیش از یک سال است دچار صدای قارو قور شکم شده ام صدای بلندی که به شدت برایم آزاردهنده شده چرا که صدای بلند و شدیدی است و زندگی طبیعی من را با مشکل روبرو کرده و من را منزوی کرده..واقعا نمیدانم چه باید بکنم؟در اینترنت جستجو کردم چیزی پیدا نکردم. به توصیه یکی از بزرگان طب سنتی عسل و سیاه دانه مصرف میکردم.سعی کردم با توجه به مزاجم پرهیز لازم را داشته باشم. اما متاسفانه نتیجه ای نداشت..این مشکل چه در زمان گرسنگی و چه در زمان سیری برام پیش میاد. دچار استرس شدیدی شدم.این موضوع منو دچار یاس و ناامیدی نسبت به تصمیمات و آینده ام کرده و احساس میکنم مشکلات روحی و روانی شدیدی پیدا میکنم.لطفا راهنماییم کنید.متشکرم
  

به شدت سرد مزاج! نشانه ای نیست که بشود با آن درمانی پیشنهاد کرد، اما اگر رژیم غذایی و روش زندگی و طبع دقیقتان را بفرمائید حتماً پیشنهاداتی ارائه می دهیم. 

با سلام من دختری 29 ساله هستم که پوستی سبزه و از 11 سال پیش تا حالا جوش میزنم جای جوشام هم سوراخ می شه البته دو سه سال می شه که جوش کمی میزنم ولی بدون اینکه جوشی روی صورتم باشه پوستم سوراخ یا به عبارتی چال می شه بعضی وقتها چالهای پوستی خیلی معلومن و بعضی وقتها کمرنگ تر می شن و پوستم خیلی سرحال می شه نزدیک دوران قاعدگی هم پوستم خیلی چال می شه و سوراخهای جدیدی رو پوستم ایجاد می شه خیلی دارو خوردم 6 جلسه لیزر رفتم ولی متاسفانه بی فایده بوده از شما خواهش می کنم من و راهنمایی کنید چون این قضیه رو زندگیم تاثیر منفی گذاشته.  

به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید، از کیسه پشمی استفاده کنید، روزی دو مرتبه صورت خود را با روغن کوهان شتر چرب کنید. 

با سلام
من مزاج سرد و تر دارم یعنی بلغمی مزاج هستم و مزاج من درجه صفراوی خفیف دارد. زیر بغلم زود زود بو می گیرد و گاهی اوقات اگر صبح حمام کنم بعدازظهر لباسم بو می گیرد، برای این مشکلم راه حلی هست؟
وقتی موهای زائد بدنم را توسط تیغ می زنم در همان ناحیه جوش زیادی به وجود می آید و خارش و سوزش هم دارد، برای این مشکل اگر بتوانید کمک کنید، بسیار ممنون میشوم
و در ضمن صفحه جواب به سوالات یعنی پاسخ به سوالات 4 خراب شده و سوال های گذشته را نشان نمیدهد.
  

استحمام صحیح انجام دهید، موی زائد را با تیغ نزنید از نوره محلی استفاده نمائید، بعد از نوره مالی بدن را با روغن بنفشه چرب کنید، متاسفانه اشکال اینترنت و شبکه باعث حذف سؤالات قبلی می گردد، اگر سؤالی دارید که جواب آنرا مشاهده نکردید مجدداً ارسال کنید تا پاسخ داده شود، ما از طرف مخابرات از شما عذرخواهی می کنیم. 

من پسری 8 ماهه دارم که در قسمت کش پای او برامدگی هست با دکتر مشورت کردم و تشخیص بیماری او بالا رفتگی بیضه است که تا یک سالگی فرست دارد تا او را عمل جراحی کنیم آیا کدام داروی گیاهی در این ارتباط وجود دارد تا او را عمل نکنیم من بسیار نگرانم خواهش میکنم پاسخ من را در اسرع وقت به ایمیلم ارسال کنید آقای دکتر خواهش میکنم کمکم کنید.  

این مورد باید حضوراً بررسی شود، لذا پیشنهاد ما به شما این است، اولاً عجله به خرج ندهید، ثانیاً با طبیب حاذق طب سنتی حضوراً مشورت کنید، ثالثاً با چند پزشک متخصص دیگر مشورت کنید ولی نظرات پزشکان قبلی را به هم انتقال ندهید، سپس با جمیع نظرات یک اقدام درست انجام خواهید داد. 

باسلام خدمت شما
من ازمون مزاج شناسی رو انجام دادم نتیجش:مزاج فعلی گرم وتر یا به عبارتی دموی،درجه گرمی 1از4ودرجه تری هم 1 از4بوده وگفته مزاجم غلبه صفراوی حاد دارد.
سوالی که داشتم این بود که صورتم زیاد جوش داره با قسمت سرشانه و پشتم که این ناحیه خارش هم دارد که اذیت میکنه منو،جای لکه هاشم مونده چیکار باید بکنم؟
قدم 170و وزنم 53هست برای اینکه بخوام وزنم زیاد بشه چیکار باید بکنم؟؟
ممنون از وبلاگ خوبتون
  

به نسخه ی صفرا در وبلاگ عمل کنید، روی دو کتف حجامت کنید. 

سلام خسته نباشید من خانمی33 ساله هستم ومتاهل مزاج من گرم تر است درجه گرمی2 درجه تری1 مزاج غلبه صفراوی حاد مزاج غلبه سوداوی حاد موههای زائد روی سینه وشکم و زیر چانه من زیاد است وبلند که برای من مشکل زیادی ایجاد کرده راه حلی برای دفع آنها می خواستم در ضمن از لحاظ روحی خیلی خیلی خسته و عصبی هستم( دلیل خاصی هم برای عدم آرامش ندارم) اصلا احساس آرامش ندارم وسواس فکری خیلی زیاد دارم لطفا بگید طب سنتی برای این مشکل من راه حلی دارد یا نه؟  

به نسخه ی صفرا در وبلاگ دقیق عمل کنید. 

سلام چطور به صفحه وبلاگ برای صفرا برم؟  

در قسمت آخرین خاطرات، روی لینک نسخه ای برای صفراویها کلیک کنید. 

سلام 1.نوره محلی چیست؟ 2. پسر 3 ساله ای دارم که اصلا لبنیات (شیر ماست کره پنیر خامه) استفاده نمی کند چه کنم؟ در ضمن کم خونی دارد  

1 - نوره ی محلی ترکیبی از آهک و زرنیخ است که قدیم در هر آبادی افرادی درست کردن آن را بلد بودند، بدون اضافه کردن چیزی یا کم کردن چیزی از آن، امروزه نوره های موجود یا مواد شیمیایی دارند یا آرسنیک از آن گرفته می شود، نوره محلی ضد سرطان، ضد قارچ و عفونت است اما نوره های بازاری فاقد هیچ خاصیتی فقط موبر است. 

2 - طبع ایشان را شناسایی کنید و اعلام نمائید تا پاسخ دقیق به شما داده شود. 

باسلام. چند روز قبل درمورد برطرف شدن لکه های قهوه ای روشن همسر برادرم سوال کردم گفتین طبعش رو مشخص کنید ما تحقیق کردیم طبعش سرد تره(بلغمی) لطفا"راهکار و داروهای مناسبی را برای همسر برادرم ارائه دهید.ممنون  

تری طبع ایشان دارد تمایل به خشکی پیدا می کند و سودا بر ایشان مستولی می شود، به نسخه ی سودا در وبلاگ دقیق عمل کنند. 

با سلامی دوباره خدمت شما دکتر گرامی و عزیز
من همان دختری هستم که مزاج سرد و تر دارم و بلغمی مزاج هستم و مزاج من درجه صفراوی خفیف دارد. سوال هایی که قبلا پرسیده بودم به دلیل مشکلات انترنتی خراب شد و نتوانستم به جوابش دست پیدا کنم. سوال هایم را دوباره ارسال میکنم.
شما قبلا به سوال بنده که گفته بودم مشکلات قاعدگی دارم و روزهای اول قاعدگی خون کمی از من خارج میشود و بعد از پنج یا شش روز میزان خون زیاد شده و تا ده روز ادامه پیدا میکند و در این دو ماه اخیر به پانزده روز هم رسیده. با توجه به این مشکلم شما گفته بودید که باید با استفاده از مسهل و منضج بلغم، بلغم را از بدنم خارج کنم، تزریق واژینال عسل رو هفت شب انجام بدهم، روغن کوهان شتر به کمرم بمالم و از غذاهای گرم استفاده کنم.
حالا سوال بنده:
1. بنده به مسهل و منضج بلغم دسترسی ندارم و من از افغانستان هستم و اگر بخواهم آنها را برایم ارسال کنید ممکن نیست چون من در ایران نیستم. و اگر بخواهم به این مواد دسترسی پیدا کنم راه حل دیگری هست؟
2. روغن کوهان شتر را از بازار تهیه کردم و بعضی مواد مخلوط شده مثل روغن فندق و بعضی گیاهان دارویی دیگر در آن وجود دارد و این روغن رو از عطاری در اینجا تهیه کردم که از محصولات خود ایران هست. آیا این روغن درست است برای استفاده کردن، یا باید روغن خالص کوهان شتر را تهیه کنم؟
3. شما گفته بودید که از لبنیات، برنج، نان سفید، گوشت گاو و از غذاهای بسته بندی استفاده نکنم. منظور شما را از نان سفید نفهمیدم. آیا منظور شما از نان سفید نان گندم هست؟ اگر هست من باید از نانی که سفید نباشد مثل نان جو استفاده کنم؟ اما نان جو در قسمت غذاهای سرد میرود. لطفا منظورتان را از نان سفید بیان کنید.
4. چای زعفران برای از بین بردن بلغم مفید هست؟ اگر هست چگونه میتوان چای زعفران را تهیه کرد؟ طرز تهیه را در قسمت دمنوش های جایگزین چای ذکر نکرده بودید.
بسیار تشکر از حوصله و لطف بی پایان تان!
  

۱ - اگر این آدرس ایمیلی که اعلام کردید متعلق به شماست اعلام کنید تا نسخه ی کاملی که در دسترستان باشد برایتان ارسال کنیم. 

2 - روغن خالص کوهان مناسب تر است، در افغانستان کشتار شتر بیشتر از ایران است می توانید کمی کوهان گیر بیاورید و روغن آن را باز کنید و استفاده کنید. 

3 - من نمیدانم در کشور شما فرایند تولید آرد چگونه است، خصوصیات نان سیاه یا نان کامل را در وبلاگ گذاشته ایم، ولی نان سیاه نان تهیه شده از گندم دیمه آرد شده در آسیاب و تخمیر شده با مایع خمیر ترش ، خمیر ورآمده به همراه سبوس و کنجد و سیاهدانه است. 

4 - زعفران معمولاً بعنوان دمنوش استفاده نمی شود، در بعضی از موارد بعنوان دارو استفاده می شود، برای تهیه دمنوش از زعفران چند پر زعفران را در آبجوش بیاندازید و مانند چای دم کنید.

مزاج من سرد و تر است و 24 ساله هستم و در زیر پوست صورتم چند مدتی میشود که نقاط سفتی به اندازه نخود یا کمتر به وجود آمده که با لمس پوست در زیر پوست قابل حس هست. و لکه ای روی پوست هم به وجود آمده. باید یادآور شوم که قبلا یعنی به مدت 10 سال پیش جوش های زیادی صورتم را فراگرفته بود که اکنون نسبت به ازدیاد سنم کمتر شده اما جای جوش ها باقی مانده و بیشتر این لکه ها در قسمت چپ و راست صورت در ساحه ای که زیر روسری و شال میشود پدید آمده و در اوقات عادت ماهیانه رنگش تیره تر میشود. و به تازگی نقاط سفت پدید آمده که برایم جای سوال است. اگر راه حلی هست، از شما سپاسگذار میشوم.
موفق و سربلند باشید
  

مزاج شما به سمت غلبه ی سودا پیش می رود به نسخه سودا در وبلاگ عمل کنید. 

با سلام
خوردن عرق گل گاو زبان ناشتا برای کسانی که مزاج سرد و تر دارند و مشکل چرک کلیه دارند مشکلی ایجاد میکند یا خیر؟
  

خیر به شرط آنکه طولانی مدت نباشد؛ چرک کلیه را می توانید با عرق خارشتر خالص و قسمت سفید پوست هندوانه از بین ببرید. 

باسلام وخسته نباشید کیست تخمدان 4سانتی داشتم با مصرف داروی مدرکسی پروسترون یک دوره کیستم کمی کوچکتر شد دوره دوم قرص با تجویز پزشک استفاده کردم اما دیروز که سونو گرافی انجام دادم کیست بزرگتر شده بود به اندازه 5 سانت پزشک برام 3عدد امپول هر 28 روز یکبار تجویز کردن که تا 3ماه پریودی نداشته باشم و بعد 3 ماه در صورت بر طرف نشدن جراحی کنن ضمنا اندو متریوز تشیص دادن راهکارهای شمارو که گفتین مثل استفاده نکردن از نوار بهداشتی استفاده از نوره و ....... از مدتی قبل تر رعایت میکنم خواستم بدونم شما راهکار و توصیه دیگه ای ندارین ضمنا به پزشک سنتی دسترسی ندارم با گروهی که در این مورد تحقیق میکنن و شمارش تو سایت گذاشتین هم پیامک دادم اما جوابی دریافت نکردم لطفا راهنمایی کنید شدم حسابی اصلا نمیدونم چکار کنم .  

نگران نباشید، در هفته آینده با شما تماس حاصل خواهد شد، از عمل و مصرف داروهای شیمیایی بشدت دوری کنید. 

باسلام.من سرم خارش زیاد و شوره های ریز داره آیا طب سنتی میتونه خارش و شوره سر را بطور کامل درمان کنه یا بصورت مقطعی.اگر طب سنتی میتونه خارش و شوره سر را بطور کامل درمان کنه لطفا"بگویید باید جه کار کنم تا شوره وخارش سرم بطور کامل درمان بشه.ممنون  

صابون شغاری و گل سرشور استفاده کنید و پس از استحمام پوست سر را با روغن سیاهدانه چرب کنید. 

با سلام
دو ماه پیش به مدت یک هفته شربت خاکشیر خوردم.و الان دو ماهه که معده م ترش میکنه و سوزش سر دل دارم و بزاق دهنم زیاد شده.بیچاره شدم هر چی دارو آمپرازول و ضد اسید مصرف کردم خوب نشدم.هنوز هم احساس سنگینی و سردی توی معده م میکنم.و آب دهنم رو هم یا مدام باید قورت بدم یا خالی کنم.خواهش میکنم بگین چیکار کنم.شش ماه پیش هم در اثر خوردن آش و حلیم به مقدار زیاد به مدت دو روز این حالت بهم دست داد که بعد از دو روز اسهال گرفتم و آب زیادی از روده هام دفع شد و حالم کاملا خوب شد.ولی این بار متاسفانه نمیدونم چرا دچار اسهال نشدم.کاش راه چاره ای بهم نشون بدین یا مسهلی معرفی کنید.واقعا حالم بده.
ممنونم
  

ده روز برگ سنا و گل سرخ دم کنید روزی یک لیوان صبح میل کنید. 

با سلام دوباره 
1. شما بهم گفته بودید که نان سفید مصرف نکنم، به جاش میتونم از نان جو استفاده کنم؟ آخه اینجا تو افغانستان هم آردهای بی کیفیت وارد میشه.
2. و در نسخه اول گفته بودید که حجامت ساکرال کمر رو انجام بدم، اینجا تو افغانستان کسی از این چیزا بلد نیست و اصلا طبیب سنتی اسلامی هم پیدا نمیشه، حالا که نمی تونم حجامت رو انجام بدم چی میشه؟
3. و بی زحمت بگید که از چه طریقی میشه تزریق واژینال عسل رو انجام داد! عسل خالص باشه یا از هر عسلی میشه استفاده کرد؟  

۴. منضج و مسهل بلغم رو در روزهایی که عادت هستم استفاده کنم یا در روزهایی که پاک هستم؟  

۵. در رابطه به منضج و مسهل بلغم، اما در مسهل بلغم ذکر کرده بودید که فلفل 25 گرم استفاده شود. اما ذکر نکردید که چه فلفلی! فلفل سیاه یا سرخ یا سبز؟ و این ترکیبات دارویی در چه ساعتی از روز میل شوند؟ صبح ناشتا؟ یا در طی روز؟  

۱ - استفاده از نان جو بلامانع است ولی جای نان سیاه را نمی گیرد. 

2 - راه دیگری برایش سراغ نداریم. 

3 - عسل خالص را با سرنگ 20cc تزریق کنید. 

4 - بلامانع است. 

5 - فلفل سیاه. 

باسلام. 33 ساله هستم. آیا رابطه ایی بین نازایی و چسبندگی لوله های رحمی با سردی و خشکی طبع وجود دارد؟ راه درمان آن چیست و شما چه پیشنهادی برای رژیم غذایی دارید؟ با تشکر.لطفا جواب رو به آدرس ایمیلم بفرستید.  

بله ، اگر اینچنین است باید در یک دوره ای تحت درمان و نظر قرار بگیرید، میتوانید شماره تلفن خود را اعلام نمائید تا با شما تماس حاصل گردد. 

با عرض سلام،
من دختری 19 ساله هستم که مدت 5-4 ساله که از ریزش مو رنج میبرم. البته الان میزان ریزش کمتر شده ولی حجم موهای سرم هم به شدت کم شده است. الگوی ریزش موهام رو هم پزشکانی که بهشون مراجعه کردم، مردانه تشخیص دادند. از اضافه وزن و به هم ریختگی تاریخ عادت ماهیانه هم رنج میبرم. 
نتیجه آزمون مزاج شناسیم هم در یک سایت این بود که :
مزاج فعلی شما گرم و خشک است، به عبارت دیگر صفراوی هستید.
درجه گرمی : 2 از 4
درجه خشکی : 1 از 4
مزاج شما غلبه سوداوی حاد دارد. 
میخواستم ببینم با این اوضاع چه درمانی برای من تجویز میکنید. چون فعلاً به پزشک سنتی حاذقی در شهرمون دسترسی ندارم.
  

به نسخه ی سودا در وبلاگ کامل عمل کنید، در حمام زیر دوش نایستید. 

باسلام وتشکراززحمات بی دریغ شما.با مصرف ماست کلم خیارو .......سردردمیشم با حالت تهوع بامصرف خرما عسل نبات و .....صورتم جوش زیرپوست روی بینی چانه و بین ابروها م میشه .درضمن فشار خون بالا آرتروز فیبروم چربی لب مرز بعد از پریود درد ازکتف پشت گوش تا شقیقه به مدت سه الی چهار روز همراه با حالت تهوع دارم سمت چپ ماه بعد سمت راست .گهگاهی هم کف دست و پاهام خیلی داغ میشه .سنگ کلیه دارم .روی هر دو کتفم لکه قهوه ای شده دکتر میگه خاله .با توجه به این علائم چه نوع طبعی دارم.  

شما غلبه ی سودا پیدا کردید، یکماه به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید پس از آن وضعیت را گزارش نمائید. 

سلام خسته نباشید شوهرم طبع متعادل دارد البته از نظر خودش دارای طبع گرم است همیشه سینوزیت دارد برای درمان سینوزیت چکارکنه؟
2. پسر سه ساله ای دارم که در سرما وگرما لباس نمی پوشد پوستش روشن استخوان بندی درشت دارد پسرم به هیچ وجه لبنیات(شیر ماست کره پنیر خامه) مصرف نمی کنه وناخن های پاش جدیدا سریع میشکنه چه موادی رو جایگزین کنم با سپاس فراوان
  

مقداری سنک نمک را نیمکوب کنند روی ماهیتابه داغ داغ کنند درون پارچه ای به شکل پیشانی بند بریزند و همانطور داغ شبها به پیشانی ببندند. 

گرمی جات مانند ارده با عسل، گردو، بادام، مویز و انجیر میل کند. 

سلام.من هرچه تلاش دارم نوع طبع خودم را با توجه به اطلاعات موجود در سایت تشخیص بدهم،متاسفانه موفق نمیشوم. باید چکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون  

سایت های مزاج شناسی در اینترنت وجود دارد که با طرح چند سؤال از شما بطور اتوماتیک طبع شما را تشخیص می دهند و تا حدودی تشخیص درستی می دهند به شرط آنکه جواب های شما دقیق باشد. 

ba salam va tashakor az webe khubetun
dusti daram ke 15 sale dochare baras shode ke anvae doktoraro rafteo darman ke nashode hich bishtaram shode
neto ziro ru kardam va fahmidam dr hosseine kheirandish tunestan kheilia ro darman konan
mikhastam u lotf konin va ye rahmanayi konin ke ishun kudum shahran?aya tehranan

بله - ایشان مدیر مرکز تحقیقات حجامت ایران هستند. 

سلام خسته نباشید
پدرم 55 ساله وبا طبع گرم است حدود 1سال پیشعمل قلب باز انجام داده بعد از عمل تا حدی گرمیش کمتر شده تا قبل از عمل زباد آب می خورد حتی در طول شب چندین بار برای خوردن آب ببدار می شد ولی الان اصلی میلی به آب ندارد و....
آیا ربطی به عمل قلبش دارد این تغییر طبع ؟ واینکه موقع سرماخوردگی و گلو درد پزشک قلبش داروی آنتی بیوتیک را ممتوع کرده برای رفع گلو درد چه بکند و چه چیزی را شما توصیه می کنید ؟ ضمنا ساکن جنوب کشور هستند . با تشکر
  

ممکن است تغییر طبع به عمل جراحی ارتباط داشته باشد ولی جای نگرانی نیست، بدن به اندازه نیازش درخواست آب می نماید و وقتی فرد تشنه نمی شود بدین معنی است که بدن احتیاج به آب ندارد؛ برای رفع گلو درد بخور شلغم و خوردن شلغم پخته مفید است به علاوه اینکه شبها یک قاشق عسل طبیعی در دهان بگذارند و بخوابند. 

با سلام. من واریکوسلم خفیفه میخواستم بدونم اگه حجامت کنم واریکوسلم برطرف میشه.اکر برطرف میشه باید روی چه قسمتی از بدنم باید حجامت صورت بگیره و اگر میشه بگویید از چه مایع مالشی(روغن) برای رفع واریکوسلم بر روی بیضه هام استفاده کنم بسیار مفیده.ممنون  

در این مورد زالو درمانی را بهتر از حجامت می دانیم، واریکوسل درواقع واریس بیضه است و واریس با مایع مالشی رفع نمی شود. 

باسلام مدتی است که برادرم بعد از استحمام دچار درد در مفاصل واستخوانهای سمت چپ بدنش شده است با توجه به اینکه حمام کردنش 1 ساعت طول میکشد  

سؤال شما ناقص است و بدین صورت امکان پاسخگویی وجود ندارد، شرح حال کاملتری ارسال فرمائید. 

سلام برای وزوز گوش یک خانم 50 ساله با طبع گرم چه راهی وجود دارد؟ ضمنا ایشون دیابت هم دارند .اگر سوالی دارید بفرمایید تا توضیح بدهم با تشکر فراوان  

وزوز گوش معمولاً بدلیل غلظت خون و گرفتگی و سفت شدن رگهای عصبی بوجود می آید، بهترین و سریع ترین راه پیشنهادی ما زالو درمانی است. 

سلام خسته نباشید من 6 ساله که ازدواج کردم با ازدواجم به دلیل مشکلاتی که شوهر و خانواده شوهرم برای من ایجاد کردند از لحاظ روحی دچار مشکل شدم وهمین مشکلات سبب بیماریهای جسمی من شد می خواسم بدونم آیا امکان مشاوره تلفنی وجود دارد چون علاقه ای به مصرف دارو هایی که روانپزشکها میدن ندارم میخواستم از طریق طب سنتی مشکلاتم رو حل کنم با سپاس فراوان  

در حد امکان، خوشحال می شیم کمکی بتونیم انجام بدیم. 

با سلام. من اسپرم ضعیفی دارم برای اینکه اسپرمم قوی بشه باید چه کارکنم.ممنون  

جزئیات بیشتری لازم است. 

سلام, خانمی 39 ساله هستم و یک سال است برای بارداری دوم اقدام کرده ام, با داروهای کمک باروری فقط مبتلا به کیست سینه شدم!
آزمایشهای کلینیکی را هم من و هم همسرم انجام داده ایم و خوشبختانه مشکلی نداشتیم, پزشک دستور عکس رنگی از رحم توصیه کرده اما من تمایل به این عکس ندارم آیا با شیوه های شما میتوانم نتیجه بگیرم؟ مضاف بر اینکه کیست هم دارم, حدود یک ماه است از قطره ویتاگنوس استفاده میکنم ,ضمنا پسر اولم 15 ساله است. سپاسگزارم.
  

اگر تمایل به بررسی و درمان در طب سنتی هستید شماره تماس اعلام فرمائید، با شما تماس برقرار خواهد شد. 

سلام خسته نباشید
خواهر من سال پیش یک بار سقط جنین داشت والان دوباره باردار ند طبع خواهرم گرمه خواستم بدونم آیا پرهیز خاص یا اینکه چیزی برای جلوگیری از سقط وجود دارد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
  

اگر طبق دستورات طب سنتی از خودشان مراقبت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد. 

سلام من 33 سالمه متاهل و فرهنگی هستم و در خوزستان زندگی می کنم تقریبا 1سال میشه که دچار خستگی مفرط شدم نه تنها باخو ابیدن احساس آرامش نمی کنم بلکه بیشتر احساس خستگی میکنم با تمام علاقه ای که به مطالعه دارم اصلا نمی تونم مطالعم کنم ، و موقع تدریس نفس کم میارم اما نمیگذارم کسی متوجه شود همیشه دلهره واضطراب شدیدی دارم کابوس زیاد میبینم لطفا بفرمایید چه کنم؟طبعم گرم وتر سوداوی وصفراوی حاد( با خوردن عسل خرما وگردو بدنم گرمی میزند)  

در یک دوره یکماهه به نسخه ی سودا در وبلاگ دقیقاً عمل کنید؛ بعد از آن نتیجه را گزارش فرمائید. 

با سلامی دوباره خدمت شما دکتر عزیز
در نسخه های قبلی در رابطه به از بین بردن بلغم از بدن راه کارهایی را توصیه کردید که به دلیل بود و باش بنده در کشور افغانستان تهیه این چنین موادی که شما گفتید امکان پذیر نبوده و وسایل سفر بنده نیز به ایران مهیا نمیباشد. در صورت امکان نسخه آسانتر دیگری را برای بنده تجویز کنید تا از طریق دیگری بتوانم بلغم را از بدنم خارج کنم!
با سپاس فراوان
  

بیشتر چیزهایی که به شما نسخه شده، ما خودمان از افغانستان تهیه می کنیم؛ در نهایت راه این است که از طریق پست از ایران برای شما ارسال شود. 

باسلام.من 25سالمه وقدم170 و وزنم74زمیخواستم بدونم میشه ازطریق حجامت قدمون را افزایش دهیم اگر نه باید چه کار کنیم.اخه همه بهم میگن کتاه قدیزممنون  

در سن شما از طریق حجامت افزایش قد صورت نمی گیرد، بهتر است از ورزش های کششی کمک بگیرید. 

سلام شوهر من 33 سال داره ولی طبعش رو درست نمی تونم تشخیص بدم تو سایت مزاج شناسی می گه گرم وتر ولی خیلی از خصوصیات سرد و خشک رو داره از نظر اخلاقی خیلی آروم و خونسرده و بسیار دقیق در کار هاش پوست روشن وچشم هاش سبزهه.قد 170 و وزن 82 یعنی اضافه وزن داره 1-چه طبعی دارن؟2-زانوهاش زیاد درد می گیره البته از وقتی که ساکن شمال کشور شدیم خیلی کمتر شده شاید به خاطر رطوبت زیاد اونجاست ولی چند روزی که به تهران برمی گردیم ومی مونیم دوباره درد زانوش شروع می شه درمانی داره راهنمایی کنید لطفا  

1 - ظاهراً طبع ایشان همان گرم و تر است. 

2 - ایشان در محیط های گرم و خشک دچار پا درد می شوند. بهتر است وقتی در محیط های گرم و خشک قرار می گیرند حداقل هفته ای دو بار به استخر بروند. 

سلام خانمی هستم 32 ساله طبع من گرم وخشک است درجه گرمی 1از4 درجه خشکی1از4 مزاج غلبه صفراوی حاد مزاج سوداوی حاد مشکلات من: عصبانیت شدید دلهره واضطراب هجوم افکار بد وسواس فکری ضعف شدید حافظه خستگی مفرط با خواب هم احسا س آرامش نمی کنم و بیشتر خسته میشم بی حوصله هستم علاقه ای به هیچ چیز ندارم دیسک کمر دارم وپاهام همیشه سنگین هستند و سخت می تونم راحت راه برم (در ضمن دبیر هستم ومیترسم این شرایط در روند کارم وبرخورد با پسرم تاثیر بگذاره) لطفا راهنمایی کنید تشکر  

ابتداء به نسخه ی صفرا عمل کنید تا 15 روز، حجامت پشت گوش انجام دهید، سپس وضعیتتان را گزارش کنید. 

با سلام.من برای چربی کبدم با دکتر حجامت صحبت کردم و اون حجامت عام و حجامت بادکش کبدی برام تجویز کرد میخواستم بدونم حجامت بادکش کبدی برای ازبین بردن چربی کبدم مناسبه.اگه مناسبه بادکش کبد را باید هرچندیکبار باید انجام بدم.ممنون  

این مسئله احتیاج به بررسی حضوری دارد، بهتر است با همان دکتری که حجامت کردین مشورت کنید. 

باسلام.همسربرادرم سنگ کلیه درناحیه چپ کلیه اش داره برای ازبین بردن سنگ کلیه اش حجامت بادکش کلیه براش مناسبه. اگه مناسبه هرچند دفعه یکبار.اگرنه چه کار کنه تا سنگ کلیه به طورکامل دفع بشه.ممنون  

مصرف انجدان رومی کارساز است. 

سلام خسته نباشید. آیا این محصولات را دارید سفیداب محلی -کیسه پشمی- نوره محلی-اسطوخدوس وسعد کوفی؟ اگر دارید چطور میشه خرید کرد؟ 

بله - آدرس خود و درخواست محصولات را به ایمیل احیاگران ارسال کنید.

سلام در نسخه صفراوی ها حجامت توصیه شده اگر کسی دسترسی به پزشکی که حجامت انجام بده نداشته باشد چه کند؟آیا انجامش ضروری است یا راه دیگری هم به جای آن میشه انجام داد؟ با تشکر

در همه جای کشور حتی کشورهای دیگر حتی روستاها امکان حجامت وجود دارد، هیچ چیز جای حجامت را نمی تواند بگیرد.

باسلام .درسوال پیشینم درموردارتباط طبع سردوخشک و نازایی پرسیدم. من قبلا در منطقه کرج که گرم و خشک بود زندگی می کردم و حالا در رشت.احساس می کنم دچار به هم ریختگی مزاج شده ام.چه باید بکنم.
2 بسیارمایلم و لطفا درباره نحوه درمان ناباروری و چسبندگی لوله های رحمی مفصلا راهنماییم کنید چرا که مدتهاست که اقدام به درمان دارویی کرده ام و یکبارهم آی وی اف انجام داده ام. ازدرمان دارویی خسته شده ام.این موضوع براعصاب و...تاثیربدبسیاری گذاشته.چطور می توانم با شما ارتباط بیشتر و مفصلتری داشته باشم؟

اگر مزاج شما سرد و خشک است محیط فعلی زندگی شما حالات شما را تشدید می کند بهتر است به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید.

مشکلات نازایی و ناباروری در طب سنتی به راحتی قابل حل است، شما بهم ریختگی طبع دارید و بدن شما از تعادل خارج شده است، بستر تولید مثل شما آمادگی باروری ندارد و هرگونه تحریک شیمیایی بی تاثیر است، در ضمن شما روحیه ی بسیار حساسی دارید که علائم شما را تشدید می کند، به شما پیشنهاد می کنیم شماره تلفن خود را اعلام کنید تا با شما تماس حاصل شود.

سلام.من چهار ماه پیش روده بزرگ سمت راست پایین شکمم نفخ و درد شدیدی گرفت که با هیوسین بهتر شدم ولی ازون وقت همیشه درد دارم که گاهی کل شکمم نفخ میکرد اخیرا هم به معدم زده ،دکتر برام امپرازول نوشته درد معدم بهتر شده ولی دلم درد و نفخ داره و همون قسمت رودم درد میکنه .نزدیک دو سالم هست که یبوست دارم تو رو خدا بگید چکار کنم .ممنون

ابتداء آش سلامتی که دستورش در وبلاگ گذاشته شده را استفاده کنید سپس نتیجه را گزارش کنید تا دستورات مرحله ی بعدی درمان به شما داده شود.
   
با تشکر که سوالمو زود جواب دادید، بهم آش سلامتی تجویز کردید.من خانمی ٣١ساله ام ،میتونید علت این دردو بهم بگید که چرا اینجوری روده هام و معدمو بهم زده با اینکه ناراحتی معده نداشتم فقط یبوست ٢ساله داشتم.الآن دکتر امپرازول و کلیدینیوم سی داده تا دو هفته دیگه باید مصرف کنم ،الآن رودم فقط اون قسمت درد دارم وقتی فشار میدم انگار ورم داره و سفته.به نظر شما به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنم .من دردای زیادی دارم .میتونید یه شماره تلفن بدید که زنگ بزنم.با همین آش داروهامم مصرف کنم ؟دکترم گفته داروهات تموم شد ولی خوب نشدی برم آندوسکوپی به نظر شما برم .با تشکر فراوان      

انسان بطور معمول باید بعد از هر وعده غذا دفع انجام دهد، منشاء مشکلات شما عدم تعادل طبع در نتیجه یبوست، که مشکلات گوارشی پدید آورده، خوردن داروهای شیمیایی هیچ دردی را از شما درمان نخواهد کرد، شما باید پاکسازی در بدنتان انجام دهید، و وقتی که دفع شما به حد نرمال یعنی حدوداً سه مرتبه در روز و بصورت نرم و به مقدار حدود نیمی از حجم غذای مصرف شده بود تازه زمانی است که شما می توانید مشکلات دیگرتان را رفع کنید؛ جالب اینجاست که شما داروهای شیمیایی را که مصرف فرمودید هیچ سؤالی نکردید مبنی بر اینکه خوب می شوم یا نه، و به گفته ی خودتان یک مرحله که نتیجه نگرفتید داروی دیگری تجویز شده و مصرف می کنید و اگر نتیجه نگرفتید کارهای دیگر و همینطور مدتها باید اسیر درمان و دارو و آزمایش و غیره باشید، حال آنکه خوردن آش که هیچ ضرری برای شما ندارد حداقل آن است که ملین است و باعث دفع بهتر می شود را وسواس دارید که بخورم یا نخورم! ما در طب چیزی بنام (تخصص طب سنتی) نداریم، اگر طبیب حاذق طب سنتی سراغ دارید حتماً به ایشان مراجعه فرمائید. 

 من 45ساله هستم مزاج سوداوی صفراوی دارم الان بلغمم زیاد شده نزله شدید دارم بیماری ویتیلیگو دارم که در سه ماه اخیر لکه ها خیلی زیاد شده کیست خوش خیم در پستان داشته ام که عمل کردم الان یک گره لنفاوی در زیر بغلم دارم کی کنترل میکنم با سونو آحساس غم فراوان عادت های ماهیانه ام نا مرتب شده در ازمایشات یایسگی گزارش شده کاملا میل جنسی را از دست دادهام حدود دو سال میشود.  

همانطور که خودتان هم اشاره کردید، طبع شما کاملاً بهم ریخته و از تعادل خارج شده، احتیاجی به دوا، دکتر، آزمایش، عمل و غیره نیست، باید تعادل در طبعتان ایجاد کنید و سموم بدنتان را پاکسازی نمائید، اگر در این رابطه کوتاهی کنید، تا آخر عمر می بایست به دکتر و دوا و آزمایش و عمل و غیره وابسته باشید. 

با سلام- مادرم به دلیل سرطان که قسمت عمده ای از بدنش را هم فرا گرفته دچار آسیت شکم و اندکی هم ریه شده.با توجه به این که پزشکان تشخیص دادند بیماریش حاد شده که دچار آسیت شده و کشیدن آب شکم هم بعد از مدت کوتاهی جایگزین میشود به سراغ طب سنتی رفتیم که قبلا" هم ازش نتیجه گرفته بودیم.دکتر در کنار داروهای دیگر زهره گاو تجویز کردند که باعث ترس و تردید و دودلی برای انجام این کار در من شد.پیشنهاد شما برای من چیه؟ لطفا" من را راهنمایی کنید.با سپاس  

حقیقتاً به این شکل نمی شود راجع به مسائلی این چنین نظر قاطع داد، اما اگر طبیبی که شما انتخاب کردید فرد حاذق و با تجربه ای هستند به ایشان اطمینان کنید؛ انشاءالله با توکل به خدا بیمار شما شفا خواهد یافت. 

باسلام.من یه سوال داشتم اگه میشه خودتون بهم جواب بدین سوالم اینه که آیاصابون شغاری پوست صورت رو چرب نگه میداره و خاصیت ضدالتهابی و ضدخارش داره و در آخرالتیام بخش برای پوسته.ممنون  

معانی که شما عنوان نمودید در طب سنتی به شکل دیگری بررسی و رفع می شود، هر نوع التهاب، خارش و غیره دلیلی دارد که طب سنتی به دنبال دلیل آن می رود و آن را برطرف می کند، صابون در طب سنتی بعنوان پاک کننده و ضد چرک و آلودگیی و ضد چربی ها استفاده می شود و نه به عنوان التیام بخش و چرب کننده پوست، موادی هم که در صابون ها ریخته می شوند چون صابون پاک کننده است کمترین جذب را در پوست دارند، لذا طب سنتی پس از صابون زدن سفارش به استفاده از سدر، حنا، مورد، گل سرشور، انواع روغنها و غیره نموده است که اینها اگر درست استفاده شوند اثرات مورد نظر شما در کوتاهترین زمان متظاهر خواهد شد. 

با سلام وتشکر ازجوابتون. شماگفتید که استفاده از سدر، حنا، مورد، گل سرشور، انواع روغنها .خارش و التهاب پوست صورتتان را برطرف میکند.میخواستم بدانم من اگزمای پوستی در ناحیه ی صورت؛کناربینی و فک دارم که خارش و ملتهب و پوسته پوسته میسه ودر ضمن پوستم هم خیلی خشکه؛آیا صابون شغاری برای صورت من مناسبه با ویژگیهایی که گفتم یا نظر دیکری دارید و آیا عوامل فوق میشه هم به صورت زد و هم به سر یا اینکه فقط برای سر مناسبه؛لطفا" اگه میشه من را راهنمایی کنید.ممنون  

اگزمایی که شما فرمودید احتمالاً بدلیل غلبه ی سودا می باشد به مدت 15 روز دمکرده برگ سنا و گل سرخ روزی یک لیوان صبح ها میل کنید، صابون شغاری برای شما واجب است، استفاده از صابونها و شامپوهای عطری حالات شما را بیشتر می کند، گل سرشور برای سر است و بقیه مواردی که گفته شد برای سر و بدن. 

با سلام من پدرم ٧٤سالشه حدوده دو ساله بدنش خارش میگیره بعد جوش میزنه که هی زیادتر میشه طوری که انگار سوخته ،یکبار پماد تریامیسولون وچند تا پماد دیگه مصرف کرد ولی موقتا خوب شده ولی دوباره شروع شد اول ساق پاش بود ولی الآن همه جای بدنشو گرفته ،خودش میگه تا وقتی جاشو نخارونم خوبه .شما چه داروی تجویز میکنید .اون سابقه حساسیتم داره ولی تا به حال اینقدر شدید نبوده .با تشکر از راهنماییتون  

سلام و عرض ارادت مارا به ایشان برسانید و بفرمائید که به نسخه ی سودا در وبلاگ با جدیت عمل کنند و حداقل 40 روز ادامه دهند. 

سلام نظر طب سنتی درباره عمل چشم برای برداشتن عینک چیه ؟ مثل عمل لازک ممنون می شم  

در اکثر مواردی که مشکلات چشم، ارتباط با عصب بینایی یا فشار چشم و غیره دارد مشکل با زالو درمانی قابل حل است. 

آیا برای رفع نزدیک بینی چشم هم زالو درمانی مفید است یعنی دیگه نیازی به عینک زدن نیست ؟  

در اکثر موارد اینچنین است. 

با سلام.من اگزمای پوستی دارم در ناحیه صورت, من از صابون سدر یا اسم دیگه اش صابون گل سدر یا ان جی هم بهش میگن,محتویات این این صابون عبارت است از: روغن نارگیل,تالو,روغن سویا,سدیم هیدروکساید,سدیم کلراید,EDTAU و عصاره طبیعی سدر و در بروشورش نوشته شده که سدر محتوی آلفاترپیتول,لینالول,متیل پالمیتات,متیل استئارات,متیل میریستات,بتاسیتوسترول,اولئانیک اسید,قندهای لاکتوز, گلوکز,گالاکتوز,آربینوز,زایلوز,رافنوزر,گلیکوزیدهای ساپونینی,فلانوئیدها و آلکالوئیدهای پپتیدی است, بعد گفته خاصیت این صابون جلوگیری از خارش سر و بدن, خنک نگه داشتن پوست, جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر و بدن.اگه میشه بهم بگویید از ترکیبات شیمیایی در این صابون استفاده شده یانه و استفاده از این صابون برای سر وصورتم مانعی داره یا نه .ممنون  

ساده ترین ماده شیمیایی که در این صابون وجود دارد هیدرواکسید سدیم یا سود سوزآور است و به عقیده ما این صابون ها به مرور بر بدن تاثیرات منفی می گذارند. 

با سلام .من اکر بخوام این صابون شغاری را از شما خریداری کنم بای چه کار کنم. لطفا" من را راهنمایی کنید.ممنون  

آدرس دقیق خود و کدپستی بهمراه محصولات درخواستی را برای ما ایمیل کنید. 

با عرض سلام و خسته نباشد من دختری 25 ساله هستم که که گونه هایم بسیار سرخ هستن ولی پوستم در کل سفید هست بسیار احساس گرما میکنم و تحمل فضا و هوای گرم را ندارم.میخواستم بدانم با طب اسلامی و سنتی میشود این مسئله را که باعث گوشه گیری و عذاب من شده حل کرد..ممنون  

نگرانی که در شما ایجاد شده لزوماً به این معنا نیست که شما خدای ناکرده مشکلی دارید، قدما سرخ و سفید بودن را نشانه پرخونی، طراوت و بهاری بودن می دانند، باید از نعمت سلامتی که خداوند به شما عطا نموده شاکر باشید؛ حجامت و فصد سالانه هم فراموش نشود. 

با سلام. همسر من ابروهاش خیلی کم پشت شده میخواستم خواهش کنم بکویید بای چه کار کنه یه از چه چیزی استفاده کنه تا ابروهاش در مدت کوتاهی پرپشت بشه رشد ابروهاش سریع تر صورت بگیره. ممنون  

پودر کندش خالص را با روغن زیتون طبیعی مخلوط کنند و به ابروها بمالند و در این کار مداومت نمایند. 

سلام من برای چاق شدن پیش دکتری رفتن که 4 تا بسته قرصهای مختلف مکمل غذایی رو به من دادن که هر 4تا رو هر روز بخورم و همچنین 3 تا امپول هورمونی که هر 10 روز بزنم و الان 5 کیلو در عرض 40 روز اضافه کردم به علاوه انقدر در صورتم جوش می زنه که خستم کرده تا می اد خوب بشه دوباره پر از جوش می شه من طبعم صفرا هست با غلبه بلغم لطفا برای پاک شدن پوست صورتم از جوش کمکم کنید  

اضافه کردن و کم کردن وزن بدن بوسیله داروهای شیمیایی، اشتهاآور، مکمل، هورمون و غیره به هیچ عنوان توصیه نمی شود، عوارض وحشتناک این داروها بارها و بارها گوشزد شده حتی اگر پزشکان توصیه کنند!، شما اگر غلبه ی بلغم دارید نباید لاغر باشید، به نظر می رسد شما بسیار خود درمانی می کنید و برای هر مورد کوچکی راههای مختلف را تجربه می کنید برای همین طبع شما بهم ریخته و تا تعادل طبع ایجاد نکنید تناسب اندام پیدا نمی شود و جوش ها هم با پاکسازی بدن از بین خواهند رفت. 

با سلام و تشکر از سایت خوبتون ،میخواستم یه پزشک طب سنتی حاذق در تهران برام معرفی کنید .ممنون میشم  

دکتر حسین روازاده آدرس سایتشون:  ravazadeh.com 

سلام آیا شما دکتر سیادتی در تهران رو می شناسید وایشون رو برای زالو درمانی برای رفع عیوب چشم پیشنهاد می کنید
آیا کلا زالو گذاشتن ضرری ندارد ؟ من تصمیم گرفتم برای مشکل چشمم این کار رو انجام بدهم ولی کمی نگرانم و می ترسم زالو مشکلی ایجاد نمی کند ؟ درد ندارد ؟
  

اطباء زیادی در رابطه با طب سنتی مشغول فعالیت هستند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، شناخت تمام این عزیزان برای ما امکان پذیر نیست، و از طرفی تجربه نشان داده طبیبانی که کارشان خوب است معمولاً ترجیح می دهند گمنام بمانند و وقت خود را بیشتر به تحقیق و پژوهش می پردازند، تمیز دادن طبیب حاذق از غیر حاذق هم کار ما نیست، این کار بر عهده مریض است که وقتی به طبیب مراجعه کند از نوع تشخیص و توضیحات طبیب و نتیجه تجویزاتش می تواند بفهمد که حاذق است یا خیر؛ اما کلاً زالو گذاشتن برای انسان نه تنها ضرری ندارد بلکه مفید نیز هست، مقالات زیادی در اینترنت راجع به زالو درمانی هست که می توانید به آنها رجوع کنید. 

با سلام و خسته نباشید من خواهرم ٣٤سالشه قبلا صورتش خشکه میزد و خارش داشت که همیشه باید مرطوب کننده میزد ولی مدت یک ماهه که دست و پاهاش و پشتش خشکه زده و خوارش داره باید چکار کنه .با تشکر  

مزاج ایشان باید مشخص شود. 

باسلام و درود .
من برای ساخت داروی رویش مونیاز به پودر کندش دارم .لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوانید برایم ارسال کنید تا هزینه آنرا پرداخت کنم
  

آدرس دقیق پستی و کدپستی و نام و فامیل خود و تعداد و نوع محصول درخواستی را به ایمیل احیاگران ارسال فرمائید. 

سلام روی باسنهایم جوش وجود دارد واین جوشها سر چرکینی دارند خود به خود خوب میشوند و دوباره جوش میریزد وهروقت که نوره استفاده میکنم زیادتر میشوند لطفا راهنمایی کنید و همچنین از مقعدم هر دو سه ماه یکبار خونریزی دارم و گاهی شدید است که چکه میکند و چند روز طول میکشد وخود به خود خوب میشود بعد دوباره اتفاق میفتد لطفا راهنمایی کنید با تشکر  

احتمالاً شما غلبه ی سودا پیدا کرده باشید، یبوست را به هر قیمتی شده از خود دور کنید، سعی کنید غذاهای یبوست آور میل نکنید ورزش های هوازی برای شما خیلی مهم است. 

با سلام : نمی دونم چرا طب سنتی و گاها مدرن از بخور نخورهای میگن که بنظرم حداقل برای من مبهم سوال برانگیزه باور کنید دوروبرم هستن که بجای اب نوشابه میخورن غذاشون چندبرابره منه مثل مانکن و باربی می مونن وقتی می بینی با خودت میگی خدایا این دیگه کیه اصلا اینارو کجا جا میدن در صورتی که فعالیت زیادیم ندارن توی تمیز بودن تمیز شستن خوراکیها مقید نیستن بیا و ببین چطور روغنای جامد سرخ میکنن میخورن چه می دونن روغن کنجد چیه و .......شرمنده اصلا اهل نظافت و تمیزی بدن نیستن اما منی که اینقدر به این چیزا اهمیت میدم قرن به قرن پیتزا نمی خورم اگرم سالی یکبار هوس کنم خودم می پزم نوشابه که خریدش مفهومی نداره و ......... حالام عاقبتم اینه کیست - اندومتریوز -یکسره عفونت هزارتا بلا که همش فکرم مشغوله گاهی میگم اصلا اینارو مراعات نکنم اما می ترسم از اینکه مراعات میکنم حال روزم اینه وای بحالی که ...... نمی دونم چه حکمتی هستش و باید چکار کرد !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا این چیزا رعایتش چقد مهمه پوزخند  

این برداشتی که شما از مسائل موجود دراطرافتان نوشتید کاملاً دیدگاه ذهن حساس و وسواسی می تواند باشد، دقت کنید شما می خواهید بهداشت فردی خود را رعایت کنید پس هر چه که می شنوید یا می خوانید عمل می کنید بدون آنکه به آن فکر کنید، مثلاً به شما گفته شده در دوران ماهیانه خود را بشوئید پس شما هم در دوران عادت چند مرتبه به حمام می روید و مرتب طهارت می گیرید، در صورتی که حتی دین که دستوراتش بسیار کامل است دستور داده خانمی که دوران ماهیانه اش است به قرآن دست نزند، نماز نخواند، مسجد نرود و غیره خوب چه کسی نمیتواند به قرآن دست بزند؟ کسی که طهارت ندارد، اگر طهارت گرفتن در این دوران مفید یا بی مشکل بود قطعاً مانند دوران استحاضه دستور می داد مدام غسل کنید، خوب همین کار ساده عامل اصلی کیست است دیگر! حال شما خیلی چیزها شنیده اید و به همه هم عمل کردید، که یک قسمتی از آن دستورات طب سنتی راجع به غذاهاست اما از این موضوع غافل مانده اید که اجرای دستورات طب سنتی باید بر اساس ایجاد تعادل در بدن انجام شود و اگر تعادل را برقرار نمی کند باید تغییر کنند، از طرفی شما از کجا میدانید افرادی که شما مثال آنها را میزنید هیچ مشکلی ندارند، تجربه به ماثابت کرده کسانی که به هر شکل از مواد شیمیایی و مصنوعی و مواد نگهدارنده و هورمونها استفاده می کنند تعادل در بدن آنها بهم خورده و اکثراً دچار مرگ های ناگهانی می شوند. 

سلام تشکر از اینکه جواب سوالات با حوصله میدین سوالی برام پیش امده سماق میگن برای افراد سرد مزاج خوب نیست و باید با چیز گرمی ترکیب بشه لطفا راهنمایی کنید چه گیاه و ادویه ای می تونه مفید باشه ممنون  

اکثر ادویه جات طبع گرم دارند، بسته به غذا و طعمی که برای خوش مزه شدن غذا نیاز دارید ادویه انتخاب می شود و معمولاً با توجه به طبع غذا مصلحی برای غذا تهیه می شود. 

با سلام مجدد شما لطف کردید در جواب یکی از سوالاتم ممنوعیت های دوران ماهانه را متذکر شدید که یکسری از موارد رعایت میکردم اما الان تمام موارد رعایت میکنم نه تنها کیستم با مصرف دارو کوچیک نشده و از بین نرفته بلکه بزرگترم شده پزشکم میگه این فرق داره وبا وجود اندومتریوز همانطور که قبلا خدمت باسعادت شما گفتم 3تا امپول داده هر 28 روز که پریودیم نداشته باشم یکیش تزریق کردم که متاسفانه لکه بینی تا چند روز بعد تزریق داشتم گفتن اگه جواب نداد جراحی کنم خدارو شکر وسواس ندارم اما در شستن میوه و سبزی بخاطر ترسی که از الوده بودنش دارم سعی میکنم چندین بار بشورمش اما در موارد دیگه مثل یک فرد معمولی هستم اگه برای درمان کیستم راهی در طب سنتی وجود داره از شما بی نهایت ممنون میشم که راهنمایی کنید . با تشکر قبلا گفته باشم حدود 2هفته هست که پیامک دادم به شماره ای که فرموده بودید پس خواهشا در صورت امکان خودتون جواب سوالم بدین و موکول نکنید به بعد!!!!!!  

مواردی که گفته شده از قبیل عدم شستشو در دوران ماهانه و غیره برای رفع کیست نیست، برای بوجود نیامدن کیست و مشکلات دیگر زنان است، اما برای برطرف شدن کیست باید طی دوره ای درمان تحت نظر باشید، که اگر شماره داده اید حتماً با شما تماس حاصل خواهد شد. 

سلام.اینکه به بجه تا دوسالکی نباید عسل داد درسته؟ از یک متخصص طب سنتی شنیدم بعداز٤ماهکی اشکالی نداره به بجه عسل بدیم.حالا من یه دختر٤ماهه دارم میخوام بهش عسل بدم همه میکن ضرر داره.جیکارکنم؟
ممنون از مطالب مفیدتون
  

اگر ضرورتی ندارد مثلاً طبیب تجویز عسل نکرده لزومی ندارد به وی عسل بخورانید. 

باسلام و ناراحتی فراوان از شما که تمام وقتتون را در جهت رفع بیماریهای افراد میگذرانید,من واقعا"میخواستم صابون شغاری را از شما خریداری کنم واینکه گفتم قیمت این صابون را بهم بدید تا بدانم که چندتا از این صابون را باید خریداری کنم چون من جایی هستم که دسترسی به این صابون برایم ممکن نیست
,شما اگر نمیخواهید قیمت رو بگید,بگویید از گفتن قیمت معذوریم نه اینکه اصلا"جوابم را ندید,تازه من لیست چیزهای دیگه را نیز بهتون دادم که اگر داشته باشین برام بفرستید,اگر نم توانستید در این سایت برام بنویسید به ایمیلم میفرستادید نه اینکه اصلا" جوابم روندهید و حتی جوابتون را به ایمیلم نفرستید,من قیمت صابون را نخواستم ولی لطف کنید بهم بگویید از بین چیزهایی که ازتون میخوام بغیر از صابون شغاری کدامشون را دارید:1-روغن کوشنه2-روغن بنفشه طبی3-یک روغن ضدخارش و شوره قوی برای سر(این روغنه را لطف کنید اسمش را برام بنویسید),من امشب ساعت:21شب منتظر جوابتون هستم که اگر این محصولات را دارین برای خودم پیش شما سفارش بدم.اگر نمیتونید توی این سایت برام بنویسید جوابتون را به ایمیلم بفرستید.لطفا"بهم جواب بدین من به این محصولات احتیاج دارم.
  

جواب شما در خصوص قیمت محصولات دو روز پیش یعنی 92/8/27 به آدرس ایمیل شما ارسال شده اگر بدست شما نرسیده شاید آدرس ایمیل را اشتباه تایپ کردید، لیست اغلب محصولات ما در وبلاگ موجود است، اما جهت اطلاع شما روغن بنفشه، صابون شغاری و گل سرشور مورد نیاز شماست که این محصولات توسط گروه احیاگران طب ایرانی تولید می شود و موجود هم هست، سؤالاتی که شما مطرح کرده بودین در خصوص قیمت اجناس چون دارای آدرس پستی شما بود قابل انتشار نبود و سیاستهای این مؤسسه بر این بوده که قیمت محصولاتش را در وبلاگ اعلام نکند چون به مدیران سایت تعهدی داریم مبنی بر فعالیت غیر تجاری، اما استثناً برای اینکه شما از ما دلگیر نباشید اعلام می کنیم، روغن بنفشه 70000 ریال، صابون شغاری 25000 ریال، گل سرشور 25000 ریال، درضمن ضد خارش و شوره قوی همان گل سرشور است، روغن کوشنه هم فعلاً در لیست تولیدات این گروه نیست. امیدواریم جواب ما شما را راضی کرده باشد.

باسلام برای تقویت رحمی که تازه جنینش سقط شده وچیزهایی که شانس بارداری راافزایش میدهد جه توصیه ای دارید  

ورزش، تعادل طبع، حمام صحیح، خوراک سالم 

با سلام و تشکر فراوان از اینکه به سوالات این حقیر جواب دادید,من 4عدد صابون شغاری,2عدد روغن بنفشه طبی و3عدد گل سرشور را به همان آدرس پستی که بهتون دادم برام بفرستین فقط اگر میشه بهم بگویید چه موقع این محصولات رو برام میفرستید وچقدر طول میکشه تا بدستم برسه واگرمیشه طریقه مصرف را روی هر کدام از محصولات بنویسید.ممنون از لطفی که به بیمارانتان دارید.  

حتماً سفارش شما در اسرع وقت انجام خواهد شد، لطفاً یک شماره تلفن همراه اعلام کنید تا بقیه موارد و پیگیریها از طریق پیامک انجام پذیرد. 

سلام پزشک طب سنتی برای پاکسازی بدن قبل از زالو درمانی برای رفع مشکل چشم خوردن هر روز آب درست شده از شیر جوشیده بریده شده با آبغوره را توصیه کرده ولی خیلی بی مزه است حالت تهوع گرفتم کمی خوردم چه کنم مزه اش بهتر شود ؟  

با سرکه درست کنید، آب پنیر بی مزه است، سعی کنید به مزه اش توجه نکنید و سربکشید. 

با سلام من یکبار ازتون سوال کردم در مورد پدرم که بدنش خوارش داشت و شما گفتید که نسخه سوداویها رو انجام بده،اون چند روزه پرهیز داره ولی برای تسکین اخوارش و سوزش بدنش پمادی رو میتونید معرفی کنید که از خودتون بگیریم چون خیلی اذیت میشه .با تشکر  

در حمام بدن را با سدر و حنا اندود کنند و 25 دقیقه بماند و پس از استحمام بدن را با روغن بنفشه روغن مالی کنند. 

سلام
من اصفهان ساکنم.6ساله ناباروری را درمان کردیم با میکرواینجکشن وای یو ای و...ولی جواب نگرفتیم.
یه دکتر طب سنتی عالی میخواستم بهم در اصفهان معرفی کنید.
ظاهرا سالمیم ولی باردارنشدیم.
  

جناب آقای دکتر سید محمد موسوی  

سلام .خانمی هستم 22ساله .نزدیک یک ونیم ساله ازدواج کردم وافزایش وزن بسیاری داشتم قبل ازدواجم 59کیلو بودم الان بالای75هستم .بیشتر اصافه وزنم در شکم وپهلوهایم هست .ممنون میشم اگه راهنمایی کنید  

ابتداء می بایست مزاجتان را معین کنید، اینکار را از طریق سایت های مزاج شناسی انجام دهید. 

باسلام. میخواستم بدونم نظر شما درمورد صابون گوگرد(sulfix 10% sulfur) چیه,ترکیبات این صابون عبارت است از:سدیم پالمات,سدیم پالم کرنلات,گلیسیرین,آب مقطر و گوگرد(10درصد) میخواستم بدونم استفاده از این صابون برای صورتی که دچار اگزما شده خوبه یا نه, ترکیبات شیمیایی در ان به کار رفته یانه, اگر بکار رفته چه ضرری برای پوست داره.ممنون  

این صابون حاوی مواد شیمیایی است و مورد تائید ما نیست. 

با سلام.من یه خواهش و زحمتی داشتم براتون,می تونید روغن کوشنه(قسط) رو برام تهیه کنید و به لیست سفارش هام اضافه کنید,چون من جایی هستم که به این روغن دسترسی ندارم,اگه این روغن را هم برام تهیه کنید دعاتون میکنم.لطفا" بهم بگویید که مینوانید برام تهیه کنید یانه.ممنون  

روغن قسط شیرین جزو تولیدات ما نیست و از مراکزی هم که مورد تائید هستند سؤال کردیم آنها هم تولید نمی کنند ولی بزودی توسط گروه احیاگران تولید خواهد شد. 

باسلام.شوهر خواهرم با لنج به دریا میره ولی موقعی که با لنج به دریا میره در راه دچار سرگیچه میشه یا به نوعی صفراشون بهم میخوره و دچار سرگیچه میشه میخواستم بدونم دارویی وجود داره که اگر در سفر بخوره دچار سر گیچه نشه. اغلب کسانی که با لنج به سفر دریایی میرن به همین وضع دچارمیشن بخصوص زمانی که هوا طوفانیه,من خودم یکبار که تابستان با لنج به دریا رفتم با وجودی که بعضی اوقات هوا طوفانی بود دچار سرگیچه نشدم ولی کسانی که اونجابودن اونها حالت تهوع و سرگیچه شدند,سرگیچه همراه با استفراق,چه کار کنند که وقتی با لنج به سفر دریایی میرن سرگیچه به سراغشون نیاد وبدون سرگیچه و حالت تهوع به مقصد برسند.ممنون  

اکثر افرادی که در حرفه های دریانوردی و بخصوص صیادی مشغولند، دچار غلبه ی صفرا یا سودا هستند که می بایست بدنشان را به تعادل برسانند و غذاهای مناسب استفاده کنند. 

سلام همسرم ۲۸ سالشه و حدود ۳ سال میشه که به سینوزیت دچار شده و با کوچکترین باد اذیت میشه لطفا راهنماییمون کنید در ضمن در مورد نحوه مصرف روغن سیاهدانه و تاثیرش بر سینوزیت توضیح بدید. لطفا جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.ممنون    

مقداری نمک سنگ را نیمکوب کنید داخل ماهیتابه روی اجاق کاملاً داغ داغ کنید بعد داخل یک پارچه چند لا که قبلاً آماده کردید بریزید و همانطور داغ پارچه را شکل پیشانی بند به پیشانی ایشان ببندید اینکار را چند شب تکرار کنید، بعد از آن ایشان هفته ای دوبار از عطوس استفاده کنند. 

با سلام - مدتی است بخاطر ترک مواد متادون با دوز بسیار کم مصرف میکنم و بحمدالله موفق به ترک شده ام ولی با مصرف کمترین دوز دچار کار نکردن شدید شکم میشوم - ایا میشود که دارویی گیاهی و بدون عوارض مصرف کرد که در طول مصرف متادون از کار نکردن شکم جلوگیری کند - ممنون  

روزی یک استکان لعاب اسفرزه و روزی یک استکان عرق زنیان خالص میل کنید. 

با سلام
شما مرباى زردک هم برای فروش دارین؟اگه نه میتونین من رو راهنمائی کنیم از کجا میتونم تهیه کنم...... با تشکر
  

خیر، شما خودتان می توانید با عسل درست کنید، جایی که مورد تائید باشد سراغ نداریم. 

باسلام,میخواستم بپرسم اگه میشه از خصوصیات صابون شغاری برام بگویید و آیا در این صابون از مواد شیمیایی ولو اندک استفاده شده یا نه؟ واینکه این صابون منافذ پوست را تنگ میکنه یا باز؟ چون اکثر صابون ها منافذ پوست را باز میکنه برای همین من این سوال را پرسیدم.ممنون  

در محصولات احیاگران طب ایرانی به هیچ عنوان مواد مصنوعی و شیمیایی بکار نرفته حتی یک سر سوزن و روش تهیه هم مطابق متون طب سنتی است، خواص صابون و دیگر محصولات را دربخش آشنایی با محصولات مشاهده بفرمائید. 

با سلام ممنون می شم اگه به سوالم جواب بدید پسرم 3 سالشه و به خاطر لوزه اش که شبها بد نفس می کشید دکتر بهش اسپری داده بود از وقتی پاییز شده همش مدام ابریزش بینی داره برای درمانش چی کار کنم  

با این اطلاعات اندک نمی توان پاسخ گفت شرح حال بیشتری لازم است، اسپری نباید برای لوزه تجویز شده باشد!  

اسپری فلوتیکازون که هر شب یک پاف در بینی اش می زدم برای راحت تنفس کردنش حالا احساس می کنم که از استفاده از این هر روز ابریزش بینی داره و کافی یک باد به سرش بخوره که دویاره شروع می شه من رو ملاج سرش روغن کنجد زدم ولی تاثیر نداشت 

حقیقتاً اطلاعاتی که شما ارائه کردید دارای تناقض است، فلوتیکازون برای لوزه تجویز نمی شود، باید بررسی دقیق و کاملی صورت بگیرد و علت تنفس بد و آبریزش معلوم شود سپس راهکار ارائه شود. می توانید تماس تلفنی داشته باشید.

سلام.خسته نباشید.من ریزش موی زیاد دارم.موهای نازک و شکنندههم دارم.پوستم خیلی خشک و دارای جای جوش است.خواب افتضاحی دارم بسیار عصبانی خشمگین و بد اخلاق هم هستم .33 سالمه و خیلی مضطربم.پوست صورتم داره خراب میشه و احساس بدی دارم .لطفا راهنمائیم کنید.  

از طریق سایت های مزاج شناسی، طبع خود را مشخص نمائید و اعلام کنید.  

سلام من منظورم اینکه برای قطع شدن ابریزش بینی چه سینوزیت چه حساسیت با توجه به سنش که نمی گذاره استنشاق اب نمگک انجام بدم ایا راهکار دیگری هست  

سه شب بمدت پنج دقیقه بخور مرزنجوش بدهید. 

بنده ساکن مشهد هستم و به پزشک طب سنتی مراجعه کردم ایشان سه مرتبه زالو درمانی تجویز نمودند که دو بار آن را انجام دادم و حال سوالم این است : با توجه به این که مرحله سوم زالو درمانی ام تاریخ ۲۵ آذر می باشد و این روز از نظر تقویم حجامت (ماه قمری) مناسب می باشد ولی طبق روایاتی از امام رضا (ع) از تاریخ ۲۳ آذر تا ۲۲ دی (ماه تشرین) از حجامت نهی شده است. با تمام این تفاسیر آیا زالو درمانی در تاریخ تعیین شده (۲۵ آذر) را توصیه می نمایید؟؟؟ 

مانعی ندارد.  

با سلام ،من دو ساله ازدواج کردم و مدت یک ساله که عفونت قارچی مکرر میگیرم ،هر ماه دکتر میرم ولی تا داروهام تموم میشه بعد یه مدت ترشحاتم زرد میشه .تو نزدیکی هم یک سالی هست که درد دارم .به نظر شما واژینال عسل کنم خوبه؟و این عسل رو باید از کجا گیر بیارم .و نزدیکی من به خاطر عفونت قارچیه؟با تشکر فراوان  

تزریق واژینال عسل برای پاک کردن رحم از عفونت خوب است اما عفونت و ترشحات را ریشه کن نمی کند برای ریشه کن کردن مشکل باید به توصیه هایی که قبلاً بیان شده عمل کنید. برای تزریق عسل، عسل دارویی مناسب است که در بخش آشنایی با محصولات احیاگران می توانید با آن آشنا شوید. 

من بسری 27ساله هستم که درخانواده ای بزرک شدم که بدرم دارای رفتار استبدادی بود و من را درجمع تحقیر ولجبازی میکرد متأسفانه این رفتارها باعث شد تا بسیار خجالتی و دارای اعتماد به نفس کم و اضطراب مدام و احساس کناه و جمع هراسی شوم و بدبختانه7سال دجار عمل زشت استمناء شدم وجندسال برای جبران ضعف بدن به خوردن زنجبیل و کندر و دارجین و تخم مرغ آب بز رو آوردم .یک شب بعد از عمل استمنا و خوردن یک طالبی کامل و جند عدد لیمو ترش خوابیدم که بعد ار یک ساعت بیدار شدم دجار سختی تنفس شده بودم و به سختی نفس میکشیدم بعد مراجعه به جندین دکتر و اکوکاردیوکرافی و ریه و انجام کامل آزمایش خون سالم درآمدم فقط خونم غلیظ بود که فصد خون انجام دادم.الآن شب ها به سختی نفس میکشم و شب ها طبش قلب دارم و بی خوابی و ترس از مرک وجودم را کرفته و اضطراب شدید دارم.خواهش میکنم بکوئید کدام مزاج بر من غلبه کرده و اختلال کدام مزاج باعث شده؟من قدم182 وزنم73کیلو و بلند قد و کندمی و موهایم کمی از جلو ریخته و بغلهایش کمی سفید شده و منطقه ما سردو خشک و کوهستانی هست من طاقت سرما ندارم  

اطلاعات جامعی ارائه ندادید که بشود دقیق مزاج شما را شناخت، شما می توانید از طریق سایتهای مزاج شناسی، آزمون مزاج شناسی بدهید. اما بنظر می رسد شما غلبه ی صفرا و سودا پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم هفته ای سه شب بمدت 10 دقیقه بخور مرزنجوش بدهید و پس از آن کمی عطوس داخل بینی بریزید تا عطسه کنید، تا 40 روز این کار را ادامه دهید. 

باسلام . آیا طبع سرد و خیلی خشک باعث چسبندگی لوله های رحمی می شود؟ امکان درمان دارد؟
استفاده از دوش واژینال (کنجد.بادام شیرین.کدو و برزک) مضرنیست؟ باعث عفونت یا حساسیت واژن نمی شود؟ لطفا به ایمیلم جواب رو ارسال بفرمایید. یک دنیا سپاس
   

در غلبه ی سودا امکان چنین موردی وجود دارد، استفاده از درمانی که شما ذکر نمودید اگر زیر نظر طبیب است مانعی ندارد. 

با عرض سلام و وقت بخیر
بنده ساکن مشهد هستم و به پزشک طب سنتی مراجعه کردم ایشان سه مرتبه زالو درمانی تجویز نمودند که دو بار آن را انجام دادم و حال سوالم این است : با توجه به این که مرحله سوم زالو درمانی ام تاریخ ۲۵ آذر می باشد و این روز از نظر تقویم حجامت (ماه قمری) مناسب می باشد ولی طبق روایاتی از امام رضا (ع) از تاریخ ۲۳ آذر تا ۲۲ دی (ماه تشرین) از حجامت نهی شده است. با تمام این تفاسیر آیا زالو درمانی در تاریخ تعیین شده (۲۵ آذر) را توصیه می نمایید؟؟؟  

قبلاً پاسخ داده شده، مانعی ندارد. 

با عرض سلام.
من خانمی24ساله هستم.دارم واسه کنکور درس میخونم اما چندروزیه که علیرغم خواب کافی شبانه بعد از3-4ساعت درس خوندن چشام خیلی خسته میشن
،طوری که نمیتونم ادامه بدم و حتما باید بخوابم البته همیشه به سختی هم خوابم میبره.بعید میدونم چشام ضعیف باشن چون 2ماه پیش رفتم بیناییی سنجی و مشکلی نداشتم.مزاج فعلیم طبق آزمون مزاج شناسی تری و خشکی متعادل و گرمی2 از4 هست(قدم 170 و وزنم56 هس،رگای دستم و زیرچشام همیشه برجستن،1ساله افزایش وزن نداشتم،به گرمی ها حساسم،لبام همیشه خشکی میزنه،کف پاهام همیشه سرده).اما حدود6 ماه پیش به تشخیص همکاران شما صفراوی بودم.ممنون میشم اگه برا مشکل من راهی ارائه بدین.  

به نسخه ی صفرا در وبلاگ عمل کنید. 

با سلام و خسته نباشید.اینجانب 29ساله با85 کیلو وزن و 160سانتیمتر قد و متاهل.
از وقتی به یاد دارم همیشه با دردهای قاعدگی و تنظیم نبودن وقت عادت هام مواجه ودم.تا اینکه ازدواج کردم الان ده ماهه که اقدام به بارداری کردم ولی موفق نشدم.شوهرم ازمایش اسپرم داده سالم هست.
به دکتر زنان مراجعه کردم شش ماهی هست که متفورمین مصرف میکنم وسه دوره کلومیفن که نتیجه ایی نداشت حالا دکتر آمپول گونال اف برام تجویز کرده با لتروزول.
اما من به یه دکترطب سنتی رفتم که ایشون بنده رو حجامت کردن و بیست روز دیگه خواستن برا فصد برم و ماه دیگه برا حجامت تخمدان و برام کپسول ستایش با رازیانه و سیاه دانه با عسل تجویز کرده بنظرتون من چیکار کنم ضمنا طبع گرم و تر دارم.
  

به توصیه های طبیب طب سنتی با دقت و حوصله عمل کنید و تمام طول دوره ی درمان را کامل کنید در ضمن داروهای طبیعی را با شیمیایی توام استفاده نکنید. 

سلام .ضمن خسته نباشی و خداقوت .زنی 35 ساله ودارای یک فرزند که در سن 24 سالگی بدنیا آوردم. از سال 80تا85 قرص ldمصرف کردم از سال 85 به بعد دچار گر گرفتگی و تپش قلب و عادت ماهیانه نا منظم شدم که پس از انجام آزمایشات به من گفتند که یائسه شده ام و به مدت 2سال باکمک قرص پروژسترون و استروژن عادت شدم وبا قطع مصرف قرصها دیگر عادت ماهیانه نمی شوم و الان حدود 4سال است که از هیچ دارویی استفاده نکرده و عادت نشده ام ودر سونگرافی انجام شده نیز مشخص شد که ضخامت آندومتر وسایز تخمدانها کاهش یافته وفولیکولی در آن دیده نشده در ضمن در آزمون طبع شناسی سودایی مزاج هستم.آیا با کمک طب سنتی می شود باردار شد.  

به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید، روزی یک استکان عرق رازیانه صبحها و یک استکان عرق بومادران شبها میل کنید.  

من پیش دکتر سنتی رفتم تشخیص دادن که طبعم صفرا هست ولی هر وقت ازمایش مزاج شناسی رو انجام می دم می گه دموی هستم من وزنم 50 قدم 169 پوستم سفید مایل به زرد زود عصبی می شم زود هم اتیشم می خوابه زود تصمیم می گیرم و زود هم تصمیمو عوض می کنم بسیار عجول هستم و کارهامو ناتموم رها می کنم صبر ندارم و خود خور و زود رنج اعتماد به نفس پایین و جدیدا جوش توی صورتم زیاد می زنه تاثیر پذیر و تو جمع ساکتم به چیزهای ترش علاقه دارم و می خواستم بپرسم خوردم ناشتا شیر و خاکشیر باعث چاقیم می شه اگر می شه چه مدت بخورم ممنون  

شما ظاهراً غلبه ی صفرا دارید، بهتر است به نسخه ی صفرا در وبلاگ عمل کنید. 

به نام خدا
با سلام و احترام
سوا اول:بنده زنی 33ساله با قد164 و وزن96میباشم من از دوران کودکی کمی چاق بودم ولی دو سال اخیر به شدت وزنم بالا رفته کنترلی در جلوگیری اشتهایم ندارم زود از رژیم گرفتن خسته میشوم وتمایل زیادی به خوابیدن دارم.
سوال دوم:من از دوران بلوغ دچار شوره سر شده ام انواع شامپوهای ضدشوره،سرکه سیب،سیر،لیمو ترش،روغن زیتون را استفاده کرده ام ولی جواب نگرفته ام در ضمن ریزش موی شدید هم دارم ولی متاسفانه چند ماهی است که علاوه بر شوره سر که چرب میباشد و گاهی جوش چرکی هم می زند دچار شوره زیاد ابرو هم شده ام که بسیار آزارم میدهدلطفا کمکم کنید و اگر میشود نگویید که حجامت کنم چون به شدت از آن میترسم.با سپاس فراوان
  

برای اینکه وزن و حجم بدنتان را به تعادل برسانیم باید ابتداء طبع شما مشخص شود که از طریق سایتهای مزاج شناسی این کار را انجام دهید، برای مشکلات پوست و مو : در حمام زیر دوش نایستید، از صابون شغاری و گل سرشور حتماً استفاده کنید و به ابرو هایتان هم بزنید، از شامپو ها و صابون های شیمیایی و مواد مصنوعی استفاده نکنید.  

سلام.طبعم بلغمه ولی داره به سوداتبدیل میشه.19سالمه باوزن40وقد170به شدت ازلاغری رنج میبرم خصوصاکمرم خیلی باریکه بااینکه گرمیجات زیادمیخورم وازغذاهای سرددوری میکنم اماوزنم هیچ تغییری نکرده نمیدونم دیگه بایدچیکارکنم تایکم سرحالتربشم لطفاراهنماییم کنین.مرسی  

به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید. 

man 1sal hast ke tiroidam kam kar shode tahde darmanam va diruz akharin azmayesham normal bud vali bayad ghorsamo edame bedam.jushe suratam azar dahandeast muham shekanande va nakhunam shekanadast rizesheshun shadidm anghoshtaie pam hamishe sard hatan kam eshteham sefid pustam raghaie dato pam dorosht va birun zadean na torshi dus daram na shirini ziad sabok khabam muhaie saram saf ohalat paziran khormai rang hastan laghar hastam pustam khoshk hast qahi oghat yobusat daram zud sardam mishe .komakam konid lotfan 

بدلیل تناقضاتی که در شرح حال شما وجود داشت نشد طبع شما را تشخیص دهیم، بهتر است خودتام از طریق سایت های مزاج شناسی طبعتان را مشخص کنید و اعلام کنید تا راهکار مناسبی ارائه شود. 

سلام.پسرى هستم 25 ساله.مدت 4 سال است که دچار ترس شدم.و حدودا 2 سال که دچار وسواس عملى شدم.و دچار حالت تهوع مىشوم.زود خسته مىشم و فشارم پایین میاد.پیش دکتر طب سنتى رفتم,مدتى خوبم و مدتى بد.لطفا راهنمایى کنید؟؟؟؟  

اطلاعات مزاجی ارائه کنید. 

دکترجان سلام دانشگاهی ام/پوستم گندمگونه تقریبا چاقم چربی شکمی دارم مزاج وحشتناک سردوتری دارم به بعضی از غذاها مثل ماست خشکبار ،نوشابه ،حبوبات وهزاران زهروکوفت دیگه حساسیت دارم وبزرگترین مشکلم ریفلاکس معده هست به هر داروی جدید یاغذا یا در ماه مبارک رمضان دچارمشکل میشوم ویبوست مزمنم هم شدیدتر میشود در گاهی مواقع خوردن حلوای سفید یزدی به کمکم می آید زنجبیل بدک نیست ولی خیلی موثر نیست برخلاف سردمزاج های تر برنج خیلی کم با کمی مرغ برای معده ام راحتر هست توخودم گیر افتادم چکار کنم.      

گردو، بادام،مویز، پسته، فندق، انجیر در طول روز زیاد استفاده فرمائید، هفته ای یکبار گوشت شتر میل کنید، چای کوهی، چای زیرفون و چای سنبل الطیب و گل گاو زبان بجای چای میل کنید. 

سلام ممنون که پاسخ سوالم رادادید .اآقای دکتر رزیم سودارادو روز ه استفاده میکنم با خوردن عسل و ارده فشارم بالا میره و گوشام صدای گرپ گرپ میکنه آیا بازم ادامه بدم در ضمن ماالجبن و عرقیات را چه موقع از روز استفاده کنم
با تشکر
  

نسخه ی سودا را متوقف کنید و مجدداً آزمون مزاج شناسی بدهید، اگر غلبه ی سودا داشتید نسخه را ادامه بدهید. 

با سلام و خسته نباشید .میخواستم بپرسم دکتر ناصر رضایی پور پزشک خوبی هستن برم پیششون؟از دکتر روا زاده هم وقت گرفتم ولی گفتن برای اولین بار خودشون ویزیت نمیکنن.به نظر شما به کدوم دکتر مراجعه کنم .با تشکر  

هر دو طبیبان با تجربه ای هستند. به هر دو این بزرگواران ارادت داریم. 

سلام وممنون ازپاسخگویی سریع شمابه سوالات. مزاجم بلغمه که دار به سوداتبدیل میشه.من درشبانه روزفقط یکباراونم وقتی صبح ازخواب بیدارمیشم دفع دارم.باوجوداینکه اصلایبوست ندارم ولی درساعات دیگه روزاصلادفع ندارم تاصبح روزبعد.چون شماگفتین درروزحداقل بایددوباردفع داشته باشیم میخواستم بدونم من بایدچیکارکنم؟موردمن اشکالی برام ایجادنمیکنه؟؟  

تا ده روز، روزی یک استکان لعاب اسفرزه میل کنید. 

باسلام,من واریکوسل خفیف دارم و دکترهم که معاینم کرده گفته خیلی خفیفه,بعضی اوقات که میرم دستشویی بیضه سمت راستم یکم ورم داره ودردی هم نداره درصورتی که بیضه سمت چپم ورم نداره واین رو هم بگم واریکوسلم احتمال زیاد از بیضه چپم باشع بعضی اوقات هم ادرارم تقطیع میشه,اگه میشه بهم بگویید چه کار کنم تا درمان بشم.درضمن آزمایش اسپرم دادم خوب بود.طبعم هم گرم تره.ممنون  

زالو درمانی کنید. 

با سلام و خسته نباشید
جوانی 28 ساله هستم و از 7 سال پیش از مقعدم خون ریزی بصورت جزیی داشتم ولی الان این خونریزی بصورت زیاد شده تا حدی که بدون اینکه مدفوعی خارج شود خون با فشار از مقعدم خارج می شود(مانند وقتی که رگ سوراخ شده باشد) . لطفا برای درمان من را راهنمایی فرمایید.
  

اگر خونریزی در این حد است که شما فرمودید، باید فوراً معاینه تشخیصی مثل کولون اسکوپی انجام شود. سپس نتیجه را اعلام کنید. 

با سلام
مدتی است که گلویم کمی درد میکند ویک برجستگی در گلویم حس میکنم که حرکت میکند ممکن است غده سرطانی باشد لطفا مرا راهنمایی کنید
  

بعید به نظر میرسد اصولاً غده ای باشد، چند روز صبحها، آویشن شیرازی غلیظ دم کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و غرغره کنید اگر رفع نشد یا کمتر نشد نیاز به بررسی بیشتر دارد. 

با سلام مجدد،میخواستم بپرسم عفونت قارچی رحم به یبوست ربطی داره ؟چون من پیش دکتر رفته بودم برام کپسول فلوکونازول و قرص سفیکسیم داده بود تا زمانی که مصرف میکردم شکمم خوب کار میکرد وسوال دومم اینکه با سرکه ای که خودمون درست کردیم میشه توی لگن آب بریزم بشینم داخلش برای عفونت قارچی؟به نظرتون بهداشتیه ،موردی نداره.ممنون میشم جواب بدید  

اصولاً نباید یبوست داشته باشید، می توانید با استفاده از دم کرده برگ سنا و گل سرخ بمدت ده روز، روزی یک لیوان این علائم را از بین ببرید، عفونت قارچی با تزریق واژینال عسل بهتر از بین خواهد رفت. 

خواهرم 35 سالشه و حدود 3ساله که دچار سرگیجه شده. قد 162 و وزنش 73 کیلو است. قفسه سینه و سرشانه های پهنی دارد. موی سر کم پشت است و رنگ پوستش گندمی است. صورتش نسبت به بدنش کمی لاغرتر به نظر می آید. بیشتر مایل به خوردن شیرینی جات است.در منطقه شمال ایران زندگی می کند.اوایل شدت سرگیجه کم بود و ماهی 1یا 2 بار اتفاق می افتاد. اما بعد شدیدتر و حتی گاهی هرروز بود. گاهی آنقد شدت سرگیجه زیاد بوده که باید حتما چشم خود را برای مدتی بسته و حتما دراز بکشد تا کم کم بهتر شود. این سرگیجه ها همراه با وزوز گوش و سوت کشیدن گوش همراه است. این حالت او باعث شده که از کارهای روزانه و معمولی خود عقب بیفتد،حتی گاهی قادر به رفتن به توالت نیست.احساس سنگینی در س و گوش هایش دارد و حس میکن به رگ های گردنش فشار زیادی وارد میشود.به دکترهای زیادی مراجعه کرد (متخصص گوش و حلق و بینی،متخصص مغز و اعصاب، متخصص اعصاب و روان) ولی بهبود آنچنانی پیدا نکرد. فعلا برای مقابله با سرگیجه از قرص های دیمن هیدرینات و سیناریزین مرتبا استفاده میکند و اگر قطع کند به حالت قبل برمیگردد. ام آر آی از گوش و مغز انجام شده و هیچ مشکلی دیده نشده. البته خواهرم از لحاظ روحی بسیار ضعیف است و زود خود را میبازد. حتی چندین سال پیش برای غلبه بر اضطراب،استرس و نشانه های افسردگی تحت نظر پزشک اعصاب و روان بوده است.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.  

به نسخه ی سودا که در وبلاگ گذاشته شده دقیقاً عمل کنند، بعد از 25 روز پشت هر گوش 5 عدد زالو متوسط بیاندازند، انشاءالله مشکل برطرف خواهد شد.

 سوالی خدمتتون دارم.
من مدت طولانیه که ریزش مو دارم. و هر درمانی که کردم نتیجه نداشته. گاهی علت ریزش رو هورمونی دونستن و گاهی هم عصبی. مدتی بود که روی چونه ام جوش های خیلی بزرگ و چرکی میزد که خیلی هم دردناک بود و در نهایت هم جای اون بصورت سوراخ روی صورتم مونده. اخرین درمانی که انجام دادم خوردن قرصهای ضد بارداری بوده که در مدت مصرف هم جوش ها و هم ریزش مو هام خیلی کم شد. ولی الان با قطع اونا ریزش موهام شدیدا شروع شده . بطوریکه کاملا فرق سرم باز شده و شدیدا منو نگران می کنه. دیگه حجم موهام بحدی رسیده که ناخوداگاه دچار استرس میشم. در ضمن من با خوردن قرصهای ضدبارداری حالت تهوع شدید دارم کل وضعیت مزاجیم بهم میریزه و دچار استرس میشم . شدیدا عصبی میشم. لطفا راهنماییم کنید.
همراه با قرصهای ضد بارداری قرص داکسی سایکلین هم تجویز شده که روزی دو تا میخورم.
با توجه به گروه خونی A+و علائمی که ذکر کردین فکر می کردم سوداوی باشم

 به نسخه ی سودا در وبلاگ عمل کنید، در حمام زیر دوش نایستید، از صابون شغاری و گل سرشور استفاده کنید و مو و پوست خود را با روغن سیاهدانه چرب کنید. 

سلام من لبام مرتب پوسته پوسته میشه از روغن بنفشه.روغن امگاسه وبتامتازون و وازلین هرکدام جداگانه برای مدت زیادی برای چرب کردن استفاده کردم ولی فایذه ای نداشت ممنون اگه ذاهنماییم کنید  

روغن سیاهدانه را امتحان کنید، توجه داشته باشید اصل باشد. 

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد بزرگوار
بنده نزدیک به یک سال و نیم می باشد که ازدواج کردم و هنوز بچه دار نشده ام و پس از مراجعه به دکتر و آزمایشات مربوطه، دکتر تشخیص داده که اسپرم اینجانب ضعیف می باشد.
لطفا من را در این مورد راهنمایی کنید تا مشکل بنده برطرف شود.
   

لطفاً آزمون مزاج شناسی بدهید و نتیجه را همراه نتیجه آزمایشات به ایمیل احیاگران ارسال کنید.